MEZZO weg uit pluspakket...

• 13 december 2011
  • 23 reacties
  • 12559 keer bekeken

Reputatie 1
Kreeg vandaag een emailtje van KPN met het bericht dat muziekzender MEZZO per 15 januari a.s. verdwijnt uit het pluspakket. MEZZO was voor mij de reden om digitale TV van KPN te nemen. Deze kwaliteitszender brengt 24 uur per dag concertregistraties van jazz, funk, soul en klassiek. Een slechte zaak dat KPN MEZZO verwijdert, omdat dit kanaal "niet populair" is...Muziekliefhebbers, laat jullie stem horen. Reageer op dit forum, en stuur ook een mail naar KPN klantenservice. MEZZO moet blijven!!

Mocht MEZZO definitief verdwijnen, dan stap ik over naar een andere provider!

23 reacties

Helemaal mee eens !! Er komen wéér zenders bij waar er al zo veel van zijn. Ik had juist voor KPN gekozen omdat mezzo in het pakket zat, ik ga maar eens verder kijken.

Nou heb ik alle muziekzenders uitgevinkt, een hele reutemeteut aan rotzooi, waar je niet vrolijk van wordt

Enkel Mezzo heb ik aan staan.

Dat heeft in ieder geval nog enige kwaliteit.

Stom hoor, om nou net dat er af te gooien.

Crap genoeg bij die andere muziek zenders zou ik zeggen. Gooi daar maar iets vanaf.

Ik vind dat het hoog tijd wordt voor gepersonificeerde paketten.

Je kunt aangeven welke zenders je wel en niet wilt hebben tot een (al naar gelang je abonnement) bepaald aantal.

Ben zelf behoorlijk aan de slag geweest met de instellingen en heb behoorlijk wat zenders uitstaan maar die komen dan weer net bij een pluspakket mee dat ik enkel heb voor de science programma's.

Dan maar her en der programma's eraf gooien getuigt niet van klantvriendelijkheid, noch van service

Als je ziet wat een karrevracht aan voetbal zenders ik heb moeten uitvinken...

Geef de mens brood en spelen...

Reputatie 2
Badge +2
De feiten op een rij. Het Pluspakket wordt per 15 januari 2012 uitgebreid met 4 nieuwe zenders:

• Comedy Central Family (veel comedy series) -> kanaal 310
  • Comedy Central Extra (satirische nieuwsshows, stand-up comedians) -> kanaal 309
  • Brava (opera, klassieke muziek en ballet) -> kanaal 432
  • Family 7 (de 24/7 Christelijke zender van Nederland) -> kanaal 334
De volgende zenders verdwijnen wegens lage populariteit:

• Fashion TV
  • Mezzo
Bovendien komen er - gratis en voor niks! - diverse topseries beschikbaar via het menu van Videotheek thuis als Grey’s Anatomy Seizoen 7Criminal Minds seizoen 6 en Desperate Housewives seizoen 7. Toch nog niet zo'n slechte deal?

Hier vindt u een lijst op kpn.com: Overzicht veranderingen

Reputatie 1
Hallo Fiberman,

Ben het niet met je eens...ik kijk MEZZO vooral voor de jazz en aanverwante muziek. De nieuwe zender Brava biedt dit niet (enkel opera en operette). De rest van de nieuwe zenders is meer van wat er al is...dus zo goed vind ik die nieuwe deal niet, eerder ronduit slecht! De enige muziekzender met goede muziek verdwijnt, en er komt bij van wat er al genoeg is.

Aan de overige reageerders: bedankt voor jullie reaktie en steun!

De enige zender met jazz en aanverwante muziek weg........treurig binnen zon breed pakket.
Ik ga z.s.m. weg bij KPN, wel even checken of Ziggo ook niet zulke snode plannen heeft...

PP
Reputatie 7
Badge +8
niet dat ik er bijzonder veel naar kijk maar ik heb mezzo gemaild met de vraag of ze internet tv ergens aanbieden of kunnen aanbieden, we zullen zien,

UPDATE: krijg een kort mailtje terug (met chinese karakters overigens, dus zo frans is mezzo niet) dat er geen apps of andere online diensten zijn. tja...

ikzelf maak gebruik van livestation waar je tot voorkort eigen streams aan kon toevoegen, maar dit is inmiddels ook aangepast. misschien dat kpn en mezzo het via itvonline kunnen gaan aanbieden op een soortgelijke wijze en hopen dat itvonline als app beschikbaar komt op de settopbox of cam module. dat lijkt me nameljk de uitgewezen optie voor streams die te duur zijn om via de gewone kpnnetwerk aan te bieden.  zo kijk ik ook al jaren bloomberg en cnbc europe ed.

is dat comedy central met colbertnation en dailyshow ?

ik zou engadget tv, hardware.info en the ellenshow enz nog wel willen zien, misschien kunnen dit soort vod programmas in 1 kanaal gekoppeld kunnen worden (met mezzo vod ertussendoor, maar dan moeten ze dat wel aanbieden)?

enige minpuntje aan de videoland vind ik de korte huurperiode en erg hoge huurpijzen tov een dvd die je altijd kan terugzien, deze mag van mij wel naar 14 of 30dagen en standaard 99cent, dan is het wat aantrekkelijker om een paar dingen vooruit te huren, in te plannen en zit je niet zo in tijddrang te kijken.

Zeer mee eens, ik had al spijt dat Brava er niet op zat, ik denk dat ik terugga naar UPC

Reputatie 3
Badge
Áls ik ooit het pluspakket zou nemen, dan was dat om Mezzo. Weer 5 euro uitgespaard. Het alternatief schijnt niet zo denderend te zijn.

Reputatie 2
Badge +2
Beste geertv,

ik ben het wel met je eens, het zou mooi zijn al Mezzo er ook in bleef en dan bijvoorbeeld 1 comedyzender. Er komt een hoop extra bij, maar Mezzo is wel jammer dat die verdwijnt. 

:(

Fiberman

Reputatie 3
Badge
Pluspakket kost 10 euro per maand. Dus 2x 5 euro bespaard! 🙂 Ik vind pluspakket ook overbodig. In tegenstelling tot zusterbedrijven XMS, KickXL, ConceptsICT, etc. die veel meer zenders bieden. Zelfs in standaardpakket. Hoop dat KPN snel komt met nog veel meer zenders, ook in basispakket! :)

Reputatie 3
Badge
Het is echt 'brood en spelen': pulp dus, wat er bijkomt. Mezzo brengt cultuur. Tja kwestie van niveau, oh pardon centjes bedoel ik....

Bah!

Reputatie 2
Badge +2
beste Mezzo liefhebbers, 

Wat ik wel apart vind aan Mezzo is dat zij binnen één zender veel verschillende genres tonen. Van klassieke muziek tot Jazz/blues. Ben meer van t laatste :)

Misschien een idee om net als het pluspakket een speciaal muziekpakket voor bijvoorbeeld 5 euro te introduceren ;)

Groet, 

Fiberman

Ik ben boos dat mezzo uit het pluspakket is verdwenen, maar ben echt pissig dat ook de opnames van mezzo op mijn harddisk weg zijn!!!!

de opnames zijn er waarschijnlijk nog wel, maar niet meer zichtbaar...

weet iemand hoe ik die opnames nog kan redden????

Al met al voor mij een reden om van het pluspakket af te zien, of naar een andere glasvezelboer

over te stappen. 

Reputatie 1
Tsja, ik kwam er ook net achter dat al mijn MEZZO opnamen niet meer toegankelijk zijn....ze nemen nog wel plaats in op de HD. Wat een ongelofelijk slechte service van KPN. Eerst de enige kwaliteitsmuziekzender eraf, en dan, ZONDER WAARSCHUWING, alle opnamen blokkeren. Ik ga nu echt overstappen, wegens totaal gebrek aan respect voor de klant.

Ik heb me inmiddels aangemeld bij Concepts-ICT; die hebben Mezzo en Brava in het BASIS-Pakket!!!!

Wat een deceptie. Was het KPN/Glashart na 7 maanden eindelijk gelukt mij aan te sluiten op het glasvezelnet, wordt een maand later MEZZO uit het pluspakket gegooid. Voor mij is er nu geen enkele reden meer om bij KPN te blijven, integendeel. Ik dacht dat het pluspakket bedoeld was om iets extra's te bieden, en niet alleen maar nog meer van hetzelfde.

Ik zit nog niet zo lang op KPN glasvezel en ben begonnen met een basispakket. Doorgaans is Nederland 1 en 2 wel voldoende voor ons, maar als er 1 zender is waarvoor ik naar het pluspakket zou gaan zou zijn dan is dat Mezzo. Tevergeefs zocht ik in zenderlijst naar deze zender en via googlen kwam ik er al gauw achter dat deze inmiddels is verwijderd uit het pakket.

Zo gaat het nu altijd. Kwantiteit is belangrijker dan kwaliteit. De dictatuur van de meerderheid. We leven in een tijd dat er op cultureel gebied ontzettend veel is, maar waar dat steeds lastiger te bereiken is. Het enige wat nog overblijft is een abonnement op Mezzo te nemen op je smart-tv: http://www.mezzo.tv

Reputatie 7
Badge +16
Als het beeld je minder interesseert is er ook nog Spotify, gratsi bij 3 in 1 pakket. Daarop staat ongelovelijk veel cultuur.

Kun je aangeven hoe ik via smarttv Mezzo kan bekijken?

Wil ik overstappen naar KPN TV en zie ik tot mijn verrassing dat ik zelfs in het pluspakket MEZZO TV niet kan ontvangen. In normale, omringende landen is dat overal gratis in het basispakket. Wie heeft een tip voor deze semi-digibeet.

Tja, ik ben dus overgestapt naar Vodafone;  daar hebben ze Mezzo (nog steeds).

Reputatie 7
KPN heeft Brava NL en Djazz.tv in het pluspakket. De eerste geeft klassieke concerten, opera en operette. En de tweede, naam zegt het al, jazz en daaraan gerelateerde muziek.

Kreeg vandaag een emailtje van KPN met het bericht dat muziekzender MEZZO per 15 januari a.s. verdwijnt uit het pluspakket. MEZZO was voor mij de reden om digitale TV van KPN te nemen. Deze kwaliteitszender brengt 24 uur per dag concertregistraties van jazz, funk, soul en klassiek. Een slechte zaak dat KPN MEZZO verwijdert, omdat dit kanaal "niet populair" is...Muziekliefhebbers, laat jullie stem horen. Reageer op dit forum, en stuur ook een mail naar KPN klantenservice. MEZZO moet blijven!!

Mocht MEZZO definitief verdwijnen, dan stap ik over naar een andere provider!

Ja, deze zaak is jammer genoeg nog steeds niet opgelost door KPN, Mezzo is een unieke zender, die ook goede Nederlandse klassieke en jazzmuziek weer geeft. Het is mij een raadsel waarom KPN met MEZZO stopte...

Reageer