Beantwoord

Middels DVS650 van beneden naar zolder (voor tv)

  • 24 June 2021
  • 4 reacties
  • 328 keer bekeken

Een tijd terug maakten wij thuis voor tv beneden gebruik van DVS650 (Experiabox boven op zolder, tv beneden). Nu, door glasvezelaansluiting recentelijk, is de Experiabox naar beneden, in de meterkast verplaatst. Dit heeft tot gevolg dat een andere tv + ontvanger die boven op zolder staat nu niet meer bedraad aangesloten kan worden. De set DVS650 die we al een hele tijd niet meer gebruikt hebben heb ik nu weer tevoorschijn gehaald. Ik moet erbij zeggen dat we destijds (waarschijnlijk vanwege de afstand van beneden tot boven) niet heel tevreden waren over de kwaliteit van de verbinding.

Nu wilde ik het toch proberen, maar blijft bij één van de twee adapters het middelste lampje (huisje) rood knipperen, de andere lijkt het wel te doen. Ik heb alle stappen hier: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm doorlopen, dus onder andere het resetten van de twee gekoppelde adapters in het stopcontact en ook de adapters updaten. Bij laatstgenoemde stap blijkt ook dat de adapter die rood blijft knipperen niet gevonden wordt wanneer ik deze koppel aan mijn laptop, de andere adapter wordt wel gevonden en de software geeft aan dat deze al up-to-date is.

 

Hierdoor kan ik niet testen of het dankzij glasvezel nu wellicht een betere draadloze verbinding is tussen beneden en de zolder.

 

Samengevat heb ik dus eigenlijk een aantal vragen:

  • Is het mogelijk dat, in tegenstelling tot de ervaringen eerder, dankzij glasvezel de kwaliteit van een DVS set beter zal zijn nu? Of heeft een glasvezel aansluiting hier geen effect op?
  • Als dat zo is, is er eventueel nog een manier om de huidige set DVS650 toch werkend te krijgen?
  • Tot slot, wat raden jullie mij aan om te doen? Gaan voor een losse DVS650-adapter? Of een nieuwe set DVS1200? Ik weet niet of die in bepaalde mate beter is dan de 650?
icon

Beste antwoord door Nick83 24 June 2021, 20:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Je moet ze gewoon niet willen.  Ze zijn zo gevoelig voor storingen in het electriciteitsnetwerk en dan kunnen ze je hele netwerk plat gooien. Een slecht werkende ledlamp of dimmer of telefoonoplader geeft al problemen.  Wees verstandig en trek een kabel. 

Reputatie 7
Badge +24

Glasvezel heeft geen enkel effect op de werking van een draadloze verbindingset. 

Je hebt een telefoon kabel naar de zolder lopen. Vervang die door een utp kabel.

Oké, dank voor jullie reacties. Dan zou eigenlijk dus als optie overblijven om door de meterkast te kijken of een utp kabel naar de bovenliggende kamer getrokken kan worden? Vanuit die kamer is het wel mogelijk om deze door te trekken naar de zolder. Dat hebben we al eens gedaan.

Reputatie 7
Badge +24

Dat hebben we al eens gedaan.

Dan hoef je dat niet opnieuw te doen, dan kan je die gebruiken.