Beantwoord

Moet regelmatig Code invoeren

• 7 februari 2017
  • 6 reacties
  • 1221 keer bekeken

Reputatie 1
De laatste maanden moet ik bij het kijken naar het nieuws op RTL tussen 19.45 en 20.00 uur vaak ineens de inlogcode invoeren omdat het scherm 'op zwart' gast. Daarna kan ik weer gewoon verder kijken. De ze zendr zit normaal niet achter een code.

Wat is daarvan de reden?
Hoe kunnen we dat gedoe voorkomen?
icon

Beste antwoord door Paul_ 8 februari 2017, 13:25

Hoi @wmuller1. Dat klinkt als het kinderslot. Je kan het kinderslot uitzetten. Dan krijg je die melding helemaal niet meer. Je kan ook de instellingen veranderen. Is dat wat je bedoelt?

Kinderslot uitzetten:

- Druk op Menu van de afstandsbediening
- Blader naar [Instellingen] en druk op OK
- Blader naar [Kinderslot instellingen] en druk op OK
- Toets je pincode in
- Blader naar rechts/links bij Kinderslot actief? Selecteer 'Uit'.
- Blader naar [Bewaar instellingen] en klik op OK
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @wmuller1. Dat klinkt als het kinderslot. Je kan het kinderslot uitzetten. Dan krijg je die melding helemaal niet meer. Je kan ook de instellingen veranderen. Is dat wat je bedoelt?

Kinderslot uitzetten:

- Druk op Menu van de afstandsbediening
- Blader naar [Instellingen] en druk op OK
- Blader naar [Kinderslot instellingen] en druk op OK
- Toets je pincode in
- Blader naar rechts/links bij Kinderslot actief? Selecteer 'Uit'.
- Blader naar [Bewaar instellingen] en klik op OK
Reputatie 1
Dank voor reactie.

Tot hier gaat het goed: "Blader naar rechts/links bij Kinderslot actief? Selecteer 'Uit' en druk op OK"
Uit selecteren kan niet, tussen < en > staat JA. Kies je < of > dan kan je NEE kiezen. Druk je vervolgens op OK dan staat er weer JA tussen < en >. Nadat je Bewaar Instellingen het gekozen en even terug kijkt wat er nu staat, staat er nog steed 'JA'.

grt. wmuller1
Reputatie 7
Badge +24
Zodra er "Nee" staat druk je niet op OK en ga je direct naar "Bewaar instellingen", daar druk je op OK. Dat staat volgens mij verkeerd in m'n uitleg. Sorry! Lukt dat wel?
Reputatie 7
Maak met de toetsen naast OK een van de ""toetsen"" naast Ja op het scherm groen. Als je dan op OK drukt zou JA in NEE moeten veranderen.
En ik denk dat je dan deze stap vergeet:
Maak met de pijltjestoetsen de knop met ""Bewaar instellingen"" groen en klik op OK. Als net voor het klikken er bij 'kinderslot actief: < Nee > " staat dan zou dat opgeslagen moeten worden.
Reputatie 1
PeterG en Paul,
Dank.
Met de laatste aanwijzing is het gelukt. OK overslaan en direct naar Bewaar instellingen.

grt
wmuller
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat het is opgelost!

- ik pas m'n bericht hierboven een beetje voor als anderen het lezen -

Reageer