Beantwoord

Mogelijkheid programma pauzeren bij BBC weg

  • 16 September 2019
  • 15 reacties
  • 496 keer bekeken

Schandalig! Zonder aankondiging of prijsverlaging beperkt KPN het iTV pakket en is pauzeren en terugkijken op BBC1 en BBC2 verdwenen.
Het antwoord dat de BBC het bepaalt is niet geloofwaardig als Ziggo het wel doet en opnemen wel kan.
Bij mij werkte het vorige week nog, elders 3 maanden geleden al niet meer? Knap van de BBC...
Om de winst te behouden betaalt KPN de BBC niet. En in mijn woonplaats is KPN de enige provider...
Canal Digitaal wordt weer een optie.
Open dan de USB optie van de Arris ontvangers, geen gedoe met rechten.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 17 September 2019, 16:07

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
Badge +2
KPN bepaald dit niet en heeft niets met betalen te maken, maar met rechten.
Bij Ziggo kan terugkijken op de BBC zenders ook niet meer, net nagekeken.

Opnemen is altijd mogelijk, bij KPN ook nog steeds.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Clvgt @catch22
Natuurlijk is dat vervelend, maar het is precies zoals @Clvgt het zegt.
En je hoeft geen abonnement te nemen op Canal Digitaal, de BBC en nog meer zenders zijn Free to air via de Astra 2 satelliet te ontvangen.
Een schotel met een LNB van een paar tientjes en je bent klaar.
Heb je een 4K TV?
Dan zit er al een satellietontvanger in waar je de LNB op kunt aansluiten.
Zo niet dan komt er nog een ontvanger bij, ook deze zijn niet zo duur meer.

En je hebt blijkbaar het basispakket van de KPN, daar zit opnemen niet bij inbegrepen, je kunt het wel als extra optie nemen voor €5,- p/maand.
Ook bij Ziggo is het basisabonnement zonder opnemen.
Hi, ik heb de BBC om een toelichting gevraagd en wacht nog hun antwoord af.
Op de website zijn deze policies niet terug te vinden, maar men belooft "will reply as soon as we can".

Overigens heb ik een compleet abo met alle toeters en bellen én de sat installatie voor alle Astra's.
Alleen heb ik geen coax door het hele huis, wel UTP en Sat-tv is ook niet zaligmakend.
Maar dat dit soort downgrades stiekem gedaan worden stoort mij vooral.
Pauzeren is een funktie die acuut toepasbaar is bij een verstoring van het kijken,
Je kunt het niet pauzeren eenvoudig omzeilen.
Heb je het opnemenpakket?
Tijdens kijken op rec drukken zodra je niet meer kunt kijken (deurbel; telefoon bv). De opname start op het punt waar je dus stopte met kijken. Zo doe ik het nu. Met de blauwe knop kun je dan direct ook switchen naar kijken via de opname (kan terwijl het programma loopt; eerst opname starten natuurlijk). En die opname kijken kan wel gepauzeerd natuurlijk.

Dit is zelf nog handiger dan pauzeren. Dat kan maar een uur, terwijl een opname tot een jaar beschikbaar blijft. 😄

Of plan het hele programma voor opnemen via de gids.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @catch22 Zoals al is aangegeven door je medeforumgebruikers heeft deze optie niets te maken met geld, maar met rechten. De BBC heeft dit besloten voor BBC 1 en BBC 2 en dit sinds ongeveer juni het geval. Daar kunnen we als KPN niets meer aan doen.
Kijk, de tip van PeterG is een hele goede; daar kan ik wat mee😉. Hartelijk dank!

Het levert wel weer wat extra werk om na het kijken op te ruimen, want met mijn overige serie-opnamen loopt het al snel vol.

Mijn oordeel over de "rechten" schort ik even op, in afwachting van het BBC antwoord.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze afdwingen dat het selektief uitgezet wordt in de STB en dat opnemen dan vrij blijft. Elke sat receiver kan pauzeren, zonder rechten of kosten.

De blanking van "Regional News" is nog enigszins verklaarbaar, net als de IPlayer afscherming in samenhang met de kijkgeldsituatie in het VK.
Maar goed dat free-to-air nog niet gekaapt is door de Brexiteers.
In feite is de "doorspoelbeperking" op RTL zenders net zo'n dubieus geval. Maar daar is de commerciele motivatie overduidelijk.
De ontvangst via de SAT is via de footprint van de beam bedoeld voor het VK. Dat wij ook gebruik kunnen maken van die footprint is gewoon mazzel. Dat lukt eigenlijk alleen nog in NL en België en een stukje Frankrijk.

Klanten van Ziggo krijgen v.a. 1 november ook te maken met die nieuwe 'regels' verwacht ik zo. Dan gaat bij hen ook een nieuw contract lopen. Het is technisch mogelijk het pauzeren op Harddisc-STB's ook te blokkeren, dus dat zal daar vast ook gebeuren. Ook bij de nieuwe NEXT STB (via cloud net als bij KPN) zal pauzeren BBC One en Two ook niet meer beschikbaar zijn.
ècht schandalig dat het pauzeren bij bbc1&2 niet meer mogelijk is!!
Doe er wat aan KPN!
De abonn.prijs is wel flink verhoogd per 1 juni’19. De service/communicatie (bijv met BBC!!!) is verminderd!
En om het gezellig te houden zijn een flink aantal zenders ook niet meer op de iTV app te zien....
Reputatie 7
En om het gezellig te houden zijn een flink aantal zenders ook niet meer op de iTV app te zien....
Welke dan?
Vanmiddag in ieder geval RLT6, ARD, ZDF, WDR, Arte, AT5, ga maar door...
Volgens mij kon ik in het begin in het bereik van mijn wifi alle zenders op de app bekijken.
Eerder zijn de niet-aanpalende regiozenders uit het pakket verdwenen.
Reputatie 7
RTL6 bestaat niet en zowel de Duitse zenders als de regionale/lokale zenders zijn nog nooit via de iTV app te bekijken geweest.
Reputatie 2

Na veel berichten over de BBC rechten is dit beperking opgelost. BBC 1 en 2 Live Pause werkt weer. Ergens een misverstand; nooit de bedoeling vanuit BBC om dit te beperken. Ik ben blij dat het opgelost is; juist met de huidige last-minute schedule wijzigingen….. 

Reputatie 2

Live Pauze is niet meer mogelijk. Geen uitleg van BBC Studios verder dan “een oude afspraak van terrestial en satelliet tijdperk (pre-digital). “
MAAR: Brexit zou einde BBC1 & 2 betekenen in NL en BE. Zie  https://www.broadbandtvnews.com/2019/01/18/brexit-bbc-domestic-channels-to-loose-international-distribution/. 

Het artikel waar je naar linkt, kitm, is van januari 2018. Bijna 3 jaar geleden. Maar volgens mij nog helemaal ter zake doende.

Ik reken eigenlijk al niet meer op voortgezette doorgifte van BBC One en Two van af 1 januari. Het ziet er ook erg naar uit dat er een No deal Brexit komt. En bij een deal Brexit is het maar zeer de vraag of de licentie van BBC voor deze zenders in Nederland en België meegenomen wordt.

Reageer