Beantwoord

Monteur voor volledige installatie

  • 31 October 2019
  • 5 reacties
  • 239 keer bekeken

Ik zoek een monteur om alles van KPN in te stellen.Met modem/router alles inclusief binnenshuis geplaatst. Zo spedig mogelijk .Ik heb al de nodige negatieve ervaring met Ziggi alsmede M-mobilethuis.

06********

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel i.v.m. privacy.  
 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 31 October 2019, 20:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Alex_P  Privégegevens openbaar
@baarsha  Je kunt beter je telefoon nummer weghalen, of in je profiel zetten.

Weet je zeker dat het moet. KPN levert bij de installatie een extreem goede handleiding (Jip en Janneke) en zolang je geen extra bekabeling nodig hebt is bijna alles plug and play. 

Het enige dat problemen kan geven is in mijn idee de afstandbediening als je een afwijkende TV hebt van wat op de markt gangbaar is. Maar dan zijn de helpdesk en dit forum meestal vrij snel met een oplossing. 

Als je wel bekabeling nodig hebt, raad ik je aan om contact op te nemen met de helpdesk. Laat ze je dan niet zo’n kabelloze aansluiting aansmeren die over de stroomkabel loopt. Je raakt stopcontacten kwijt en de kans dat het werkt is aanwezig bij heel goede storingvrije omstandigheden (geen wasmachine in huis bijvoorbeeld). 

KPN heeft voor mij vanouds de beste kabelmonteurs, Dus vertel aan de helpdesk hoe de kabels moeten lopen en vraag dan hoeveel dat gaat kosten. (In een huis met 3 verdiepingen waar een aansluiting op de bovenste en onderste verdieping moet zijn is de prijs natuurlijk anders dan in een flat woning). 

Reputatie 7
Badge +24

Dag Baarscha, welkom op het forum.

De handleiding is inderdaad vrij duidelijk, je kunt echter wel een monteur inplannen. Je hebt al wel een bestelling bij ons? Of gaat het hier om een storing die hebt terwijl je al aangesloten bent?
Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 5
Badge +4

Beste@baarsha 

Bij glasvezel internet is een monteur verplicht omdat je zelf niet aan de media converter mag sleutelen. Enkele maanden geleden bij familie KPN glas Internet+TV laten installeren door KPN, ze kwamen met 2 monteurs (1 in opleiding) stipt op tijd en hebben alles volledig naar mijn wensen geïnstalleerd. Inclusief instellen van de TV, koppeling op 1 afstandbediening, demonstratie dat alles werkt. Er werd gratis een benodigde wandcontactdoos in de meterkast gemonteerd want die zat er nog niet en ook het trekken van de netwerkkabel naar de woonkamer was gratis, ze waren immers nieuwe klant.

Vorige week ben ik overgestapt op KPN DSL incl. TV, monteur is hier niet verplicht maar ik heb er toch 1 laten komen ondanks dat ik elektronicus ben. De monteur kwam wederom mooi op tijd en was tevoren al even naar de wijkkast gegaan om te constateren dat mijn DSL lijn nog niet actief was. Meteen even een lijnmeting gedaan, signaal kwaliteit controleren. Als ik zelf was gaan aansluiten had de boel dus niet gewerkt.

Het is voor de monteur wel fijn als je alle apparatuur al klaarzet.

Mijn ervaringen zijn dus heel positief en ik zou je adviseren een monteur te laten komen.

Groet, Folkert