Vraag

Motorola 1853 omruilen voor Arris 2952

• 25 juli 2014
  • 13 reacties
  • 5711 keer bekeken

Hallo WebCare team,

Ik heb op dit forum gelezen dat je tegen betaling van €25 de Motorola VIP1853 kunt omruilen tegen het nieuwste model settopbox, de Arris 2952. Ik lees dat deze settopbox beduidend beter is: veel sneller zappen en snellere/betere menu's. Ik heb verder geen problemen met de Motorola, dus ik kom volgens mij niet in aanmerking voor gratis omruilen.

Kunt u mij vertellen hoe ik het tegen betaling omruilen van mijn settopbox kan aanvragen? 

Met vriendelijke groet,

Bart

LET OP: KPN doet deze omruil NIET maar niet alle klantenservice medewerkers zijn hiervan op de hoogte. Als je een Motorola VIP1853 hebt, dan kun je geen nieuwer type krijgen, ook niet tegen betaling van €25. :@

13 reacties

Een Arcadyan HMB2260 is ook prima. Ik ga bellen.

Laat je nog even weten of het gelukt is? Als je niet tevreden bent met je product door in dit geval het trage zap vermogen mag je deze omruilen.
A.s. dinsdag komt de koerier hem omruilen. Ik krijg gratis een nieuwe! Het type van de nieuwe kon de helpdeskmedewerker nog niet zeggen. Wel dat het een Arris of een Arcadyan zou worden. Ik ben heel benieuwd. Ik mocht kiezen op welke dag en welk dagdeel de koerier langskomt ('s ochtends, 's middags of 's avonds). Prima service! Heb wel een half uur in de wacht gestaan voordat ik werd geholpen, dat was minder. Maar ik ben heel tevreden.

Wat een drama. Bottom line: de KPN doet deze omruil helemaal niet. Ook niet voor €25.

Vandaag kwam de koerier. En wat had hij bij zich? Een Motorola 1853. Die heb ik natuurlijk direct weer mee teruggestuurd.

Opnieuw de klantenservice gebeld: Volgens de medewerker krijg ik als vervangend model van de 1853 standaard een nieuwe of gereviseerde 1853 toegestuurd. Zo is het logistieke proces op dit moment ingeregeld. De vorige medewerker had dus onwaarheid verteld.

Ik werd naar de KPN winkel verwezen. Daar hadden ze misschien settopboxen in voorraad. Toen ik me liet doorverbinden naar de klachten afdeling, werd ook dit verhaal als onzin bestempeld. Bij de KPN winkel is er helemaal geen voorraad settopboxen.

Reputatie 4
Badge +3
De KlantenService kan niet kiezen welke ontvanger je krijgt. Dit doet het systeem automatisch.

Je kunt alleen via de Afdeling backorder kiezen welke ontvanger je wilt d.m.v. een eventuele bijbetaling.
@idrisszz Je denkt toch zeker niet dat ik opnieuw ga bellen met 0800-0402 nadat uit alles blijkt dat het NIET kan. Misschien bestaat die afdeling Backorder wel niet. Ik ben er klaar mee.

Pas als een medewerker van@KPN Webcare mij kan bevestigen dat ik tegen betaling van €25 mijn Motorola VIP1853 kan omruilen tegen een Arcadyan of een Arris, dan geloof ik het. Maar tot nu toe heeft nog niemand van@KPN Webcare gereageerd op mijn initiële vraag, dus blijkbaar hebben ze er geen zin in.

KPN doet het gewoon NIET

Reputatie 4
Badge +3
De afdeling backorder bestaat wel, aangezien ik via de afdeling backorder mijn 2 Motorola ontvangers heb omgeruild naar een Arcadyan.
@KPN WebCare,

Kan een van de WebCare dit verzoek (alsnog) oppakken? Dank!
Reputatie 7
Badge +21
Hallo bjk265,

Spijtig om te lezen dat dit e.e.a. zo gelopen is!
Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer, naam contractant, en je 06 nummer kunnen sturen?

Dan kijk ik wat ik op dit moment voor je kan betekenen!

Met vriendelijke groet,
Koen

KPN WebCare heeft ervoor gezorgd dat mijn Motorola VIP1853 is omgeruild voor een Arris VIP2952. Daar wil ik ze hierbij nog hartelijk voor bedanken!

Het omruilen via de klantenservice blijft volgens KPN WebCare niet mogelijk, ook niet voor €25. Omruilen kan dus alleen via KPN WebCare.

Mijn ervaringen met de Arris VIP2952:

- Na aanzetten is er eerder beeld dan bij de Motorola.

- De zap-snelheid is niet beduidend sneller. Je ziet wel sneller de infobalk onderaan van het volgende kanaal, maar het duurt nog steeds zo'n twee seconden voordat het beeld zichtbaar wordt.

- Het opzoeken van opnames en het snel vooruit of achteruit spoelen is beduidend sneller. De lijst met opnames verschijnt nu binnen een seconde (voorheen soms wel 10 seconden) en bij het snel spoelen zie je veel meer tussenliggende beeldjes langskomen, en als je op afspelen drukt tijdens het spoelen, dan begint de opname vrijwel direct te spelen. Bij de Mororola zat daar nogal wat vertraging tussen, waardoor je kon doorschieten in een opname tijdens het spoelen.

- De menu's zijn identiek, maar het navigeren door de menu's gaat vlotter.

Al met al ben ik zeer tevreden.

Hoi Koen

Ik zou graag ook mijn 2 motorola's 1853 om willen ruilen voor een Arris 2952.

Zou jij voor mijn wat kunnen betekenen?

Ik heb vaak vast lopers heb met de motorola en dat is erg hinderlijk voor mij.

Omdat ik door mij handicap niet de reciever kan uitschakelen als hij is vast gelopen.

Groet ernogs35

Reputatie 7
Badge +28
Dag ernogs35,

Welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat dit erg ongemakkelijk werkt, ik zoek graag mee naar de beste oplossing. Tot mijn spijt zijn er deze week systeemtechnische aanpassingen gemaakt waardoor wij niet meer de mogelijkheid hebben een specifieke TV-ontvanger op te sturen. De kans bestaat hierdoor dat een andere 1853 wordt verstuurd als vervanging. Mijn excuses hiervoor :(

Kun je aangeven of beide TV-ontvangers ditzelfde probleem hebben? Reageert de ontvanger op dat moment niet meer op de afstandsbediening of blijft het beeld stilstaan?

Joran
Hoi Joran

Ik heb het bij 1 ontvanger. Met de andere heb ik het niet gehad.

Ik heb dan geen beeld meer, display is zwart en op de afstandsbediening reageert de ontvanger ook niet.

Reputatie 7
Badge +28
Mijn excuses voor de late reactie. Het lijkt me inderdaad goed dat we deze ontvanger gaan omruilen voor een andere exemplaar. Ik ga dit in orde maken.

Kun je in een privébericht je 06-nummer sturen en aangeven wanneer een koeriersafspraak het best uitkomt? Tot 18:30 kan ik een afspraak nog voor morgen inplannen.

Joran

Reageer