Motorola vip 1853 lampjes voorkant

• 11 april 2014
  • 10 reacties
  • 3476 keer bekeken

Badge
Woensdag mijn tv ontvanger omgeruild voor bovenstaand nieuwe type. Een hele vooruitgang! Heb nog wel een intrigerend vraagje. Er zitten 2 extra lampjes aan de voorkant. Die van HD indicatie gaat branden. Maar bij een opname zou de andere moeten gaan branden. Dit gebeurt echter niet. Dat is irritant omdat je aan jezelf gaat twijfelen of je de opname wel ingesteld hebt.
Oplossing?

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hallo Niek,

Bij mijn weten werkt dit lampje momenteel niet ook al heb je een opname lopen(net even op testopstelling getest). wat er wel gebeurt is dat als je op de afstandsbediening input geeft dan het REC lampje kortstondig oplicht.

Reputatie 5
Badge +4
Inderdaad: "3) Controlelampje ‘REC’ (Rood): Tv-ontvanger is aan het opnemen."

Welke software versie heb je?

Meestal is de beste oplossing voor de meeste problemen het vernieuwen van de software.

De procedure waarbij je geen instellingen of opnames o.i.d. kwijtraakt duurt zo'n 15 minuten.

Daarna weet je in ieder geval zeker dat je de meest recente software draait!

Succes!

Badge
Softwareversie is 2.0.10_13
Reputatie 5
Badge +4
Dat is voor de VIP1853 de nieuwste versie.

Ik zou een software her-installatie proberen!

Vraag uit belangstelling:

Waarom wil je graag kunnen zien of er iets wordt opgenomen?

Als het in de Geplande Opnames zit zal het worden opgenomen en daarna komt het in de Opnames lijst.

Opnemen gebeurt bij KPN in de cloud dus het kost je geen bandbreedte.

Reputatie 3
Badge +2
Ben bang dat het verwijderen van de software het niet zal oplossen, zo wel dan hoor ik het graag. 

Reden dat ik dit zeg is dat ik het getest heb op interne testopstelling met meest recente software :)

Badge
Klopt allemaal maar je bent dat zo gewend dat er een rood lampje aangaat bij een opname dat je nu begint te twijfelen. Daarnaar intrigeert het me altijd dat er iets is wat zou moeten werken (volgens de handleiding althans) en het dan vervolgens niet doet.
Maar goed ik ben al blij dat het opnemen pakket voor mij levenslang gratis is vanwege de omruilactie. Dus je hoort mij verder niet klagen,
Reputatie 3
Badge +2
Dat de ruil voor de rest goed is verlopen is zeer goed om te horen!

Ik snap je punt volkomen omtrent het REC lampje, wordt nu eigenlijk (mis)gebruikt als LED indicator van je afstandsbediening input actie.

Wellicht een schoonheids voorstel voor de software developers ;)

Reputatie 5
Badge +4
Ik net twee weken iTV en ik had het nog niet beseft:

Het REC-ledje functioneert inderdaad als 'IR-indicator'. Naar mijn mening is dat ook een betere functie.

Er is een hele lange wensenlijst dus laten we hier niet wakker over liggen;-)

Reputatie 1
De led "REC" gaat niet branden, omdat er tegenwoordig wordt opgenomen in de cloud. Alleen als er HD opnames worden gemaakt (zoals vroeger op andere decoders) brand dit ledje wel. En inderdaad hij licht nu alleen op als er afstandbediening IR wordt ontvangen. Een nieuwe firmware lost dit probleem niet op.

Reputatie 5
Badge +4
Volkomen waar: technisch gezien niets aan de hand!

Reageer