Beantwoord

motorola vip1853 blijft in standby

• 27 april 2012
  • 155 reacties
  • 21248 keer bekeken

Hallo,

mijn beide motorola VIP1853 decoders blijven meerdere keren per dag in standby 'hangen'.

Enkel door opnieuw opstarten is dit te verhelpen.

Dit is erg vervelend.

Ik heb meermaals de software opnieuw geladen in de decoder conform advies van de helpdesk. Zij gaven wel aan dat er problemen waren met de nieuwe decoders en dat gewerkt wordt aan een oplossing.

Graag zou ik de status weten want meerdere keren per dag opnieuw initiëren vind ik niet acceptabel.

ter aanvulling:
- tv's via ethernetkabel zijn direct in experiabox aangesloten

- (HD) beeld is prima en alle tv functies werken

- probleem doet zich met name voor na langere tijd (>4 uur) standby

- Experia box reageert dan niet meer op de AB en power-knop op de device.

- probleem doet zich op twee decoders voor (ook na omwisselen).

afgelopen week ook twee keer meegemaakt dat de device niet uit wil.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

icon

Beste antwoord door jack51894 27 november 2012, 13:15

Ook ik heb vanaf de update geen vastloper meer gehad.

Hoop dat het probleem hiermee is opgelost.

Wat ik nog wel even wil zeggen is, dat ik altijd keurig te woord gestaan ben door de klantenservice van KPN, en dat er toch altijd naar een oplossing werd gezocht, zoals het verwisselen van de vip 1853 ook al loste dat niks op.

Maar ik werd altijd serieus genomen.

Ik heb dit wel eens bij andere providers, anders meegemaakt, dan mocht je het zelf uitzoeken. 

Dus niet alles is negatief bij KPN.

Bekijk origineel

155 reacties

Badge +1
Beste Stegenga,

Er zijn meer mensen met dit probleem.

Zoals je al aangeeft, KPN zegt problemen te hebben met de software en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Wellicht dat je de TV-ontvangers kunt laten omruilen voor een voorgaand model, deze werken nog met andere software en hebben dit probleem niet.

Dus als je belt om dit te laten omruilen, vraag dan of ze de 1853 willen omruilen voor de 1963.

Succes!

Dank voor uw reactie

opruilen voor een ouder model vind ik een korte termijn oplossing aangezien ik dan waarschijnlijk bij toekomstige ontwikkelingen weer een verouderde versie heb.

Tweemaal daags herstarten is nog wel even uit te houden, maar kunt u mij aangeven wanneer de problemen naar verwacthing zijn opgelost.

Groeten Wouter

Badge +1
Hallo Wouter,

Ik kan je geen tijd doorgeven welke KPN nog nodig heeft om dit issue op te lossen.

Als het erg hinderlijk is, zou ik toch even de klantenservice bellen om een klacht in te dienen. 

Bekend probleem of niet...

Hallo,

Ik heb de zelfde problemen met de vip1853, niet uit stand-by te krijgen (dus uit en weer aan zetten).

Het tweede probleem waar ik mee zit is dat het beeld of het geluid weg gaat of vastloopt (ook uit en weer aan zetten).

Ik heb al  twee keer gebeld met de helpdesk maar de aan gegeven oplossingen werken niet.

Laten we hopen dat er snel een update komt voor dit probleem, begint vervelend te worden.

Reputatie 7
Badge +28
Beste Stegenga en boboost,

Op dit moment wordt een nieuwe softwareversie van de 1853 getest waarin dit probleem opgelost zou moeten zijn. Als de test succesvol is afgerond verwacht ik op korte termijn een update.

Ik kan op dit moment helaas nog geen exacte datum doorgeven omdat de release nog getest wordt. Op basis van feedback van de gebruikers zullen er nog zaken aangepast moeten worden, of kan deze direct uitgerold worden. Nog even afwachten dus, maar er wordt zeker aan gewerkt!

Met vriendelijke groet,

Joran

Nadat we een half jaar na afspraak eindelijk glasvezel hebben werkt de televisie ontvanger niet.

Eerst hebben we het kastje tot 4 keer aan toe moeten installeren, omdat hij tijdens het installeren steeds uitviel. Na de installatie kunnen we 12min tv kijken en dan loopt het beeld vast.

Dit traject kan ik dan weer herhalen om 12min tv te kijken.

Ik ben dus jaloers op bovenstaande gebruikers, die dit slechts 2 keer per dag hoeven te doen.

Wifi op mijn mobiel werkte aanvankelijk ook niet meer, maar nadat de klantenservice intern een instelling had veranderd werkt dit weer.

Gisteren zou ik een nieuw kastje opgestuurd krijgen, maar deze is niet meer binnen gekomen.

Nu afwachten of het morgen wel komt.

Reputatie 7
Badge +3
Beste vinemaster,

Welkom op het Forum,

Indien het kastje morgen niet arriveerd, wilt u het dan berichten voor maandag zodat wij het dan direct voor u kunnen oppakken.

U kunt het mij laten weten via een privébericht met daarin tevens graag aangegeven uw klantnummer, postcode en huisnummer.

Mocht het morgen wel arriveren kunt u het uiteraard aangeven als aanvullend bericht op dit topic.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Hallo, Ik zie dat mijn decoders beide een ipdate hebben gehad en sinds vorige week is ook het aantal storingen wee dramatisch toegenomen. Dagelijks meerdere keren herstarten met deze gewijzigde software... Ik begin dit behoorlijk vervelend te vinden, Zijndeze problemen bekend nav software uldate?
Heb hier ook 2 keer een1853 die het probleem hebben, een is er vorige week al eens omgeruild en sinds eergisteren heeft de tweede er ook last van.

Het komt zelfs voor dat hij zogenaamd in standby gaat, maar dan is de display leeg en de knop bovenop is wel groen.

Er is dan ook niets meer te beginnen dan alleen uit en aan te zetten.

Dit is dus absoluut geen ideale situatie, moet dus mijn vrouw en dochter uit gaan leggen dat ze bei dit soort problemen eerst de aan/uit knop moeten gebruiken, daarna moeten wachten tot hij alles geladen heeft om TV of muziek te kunnen luisteren.

Hoop dat KPN hier heel snel een oplossing voor heeft. Het heeft ook niet veel zin om een 1963 neer te zetten, heb al veel opgenomen en daar heb je niets aan met de oude decoders.

Is er al een oplossing voor dit probleem...... Wordt er namelijk gek van en nu al van alles geprobeerd om het te verhelpen, zoals opnieuw software laden en alle instellingen herstellen.

Dacht dat de oude 1963 al bagger waren, maar dit soort problemen heb ik daar nooit gehad.

Vandaag weer problemen... Knop boven op de 1853 was groen, maar verder niets op de display. Hij wilde ook nergens meer op reageren, niet aan of uit te krijgen.

Dus weer de knop op de achterkant gebruikt en weer wachten tot de ontvanger opgestart is.. 

Het begint nu wel erg vervelend te worden.. Is er geen andere oplossing.????

En ja hoor, gisteren was het weer raak, geen van beide kastjes wilde reageren.

Maar weer eens de software laten verwijderen en opnieuw gestart.

KPN, ga hier eens wat aan doen.... Dit is gewoon niet leuk meer, met de oude 1960/63 had ik daar geen last van.

Kom dus thuis, vrouw begint te schelden op KPN, is weer een van de ontvangers gaan hangen... 

Het begint steeds erger te worden, is er dan nog steeds geen oplossing......

:catmad:

Reputatie 1
Badge +1
Beste supernova,

De oplossing voor het in stand-by hangen van de vip185 is zoals eerder aangegeven terug te stappen naar een ouder model tv-ontvanger. Deze oudere modellen blijven niet in stand-by hangen.

Ik begrijp dat het vervelend is, maar het probleem is bij ons bekend. We doen ons uitertste best om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Ivette

Beste Ivette,

Dat is ook geen oplossing als je juist het in de cloud opnemen gebruik, dat is juist perfect, kan ik overal kijken.

Weet dat de oude 1960/63 daar geen last van hebben, maar dan kan je alleen naar HD opnemen.

Voor zo ver ik kan zien is het probleem al minimaal 4 maanden bekend en wie weet al daarvoor. 

Nog steeds is er geen oplossing, heb nu nog geen maand deze kastjes en moet toch al gemiddeld 3 a 4 keer per week die dingen resetten.

Hoelang denken jullie nog nodig te hebben voordat er een oplossing komt.

Hallo,

terug van vakantie en wederom dagelijkse reset of zelfs opnieuw inladen software noodzakelijk

(duur: 20 min!!).

Ik vind deze situatie niet meer acceptabel en zeker omdat de aangekondigde fix op de firmware alleen maar meer ellende heeft opgeleverd. Ik zal na aflopen van jaarcontract weer overstappen naar andere leverancier.

Groeten Wouter

Kan zeggen dat ik het ook meer dan zat ben, mijn vrouw begint ook aardig te mopperen. Ze vraagt zich ook af waarom ik ben geswitched van ISP. Met de oude 1960/63 hadden we dit probleem niet.

Die deden het eigenlijk altijd.

Moet nu ook bijna elke dag dat ding resetten en of inderdaad de software opnieuw laden.
@KPN, wanneer kunnen we daar eens een oplossing voor vinden, denk dat heel veel mensen dit gaan oppakken als zijnde een reden om ovcer te stappen naar een andere ISP.

Kom eindelijk eens met een oplossing.

Even een update, gisten een opname zitten te bekijken en op het moment dat ik wat wilde door spoelen ging het helemaal fout.

Hij reageerde nergens meer op, als het 10 minuten wilde door spoelen deed het er maar 10 seconden.

Op een gegeven moment reageerde hij helemaal nergens meer op. Kon er wel uit met EXIT, maar nog geen reactie verder op de afstandbediening.

Toen uit gezet en hij wilde dus niet meer aan, naar mijn idee lijkt het geen standby probleem te zijn .

Het is gewoon een standaard probleem met die **bleep** kastjes...

KPN, breng nou eens een goed werkende update uit, die 1853 zijn gewoon een grote ergenis.

Is er al een update van die verdomde rotkastjes.... Wordt er ziek van, elke keer opnieuw starten als je even snel iets wil zien.

Het begint steeds gekker te worden met die **bleep** 1853 kastjes. Het standby probleem is er nog steeds, maar nu is het vaker dat hij gewoon tijdens het TV kijken niet meer wil reageren op de afstandbediening. Je kan dan drukken wat je wilt, maar reageren ho maar. Ook daar is dan de enige mogelijkheid om hem uit te zetten en daarna weer aan te zetten.

ALs je dan mazzel heb doet hij het in een keer en anders moet je de software wissen en weer lang wachten tot je weer TV kan kijken.

KPN , doe er nu eens wat aan, wanneer komt er nieuwe software uit.

Reputatie 1
Beste KPN ik hoop dat het probleem snel is opgelost daar ik binnenkort ook over ga op glasvezel met jullie als provider maar als dit probleen er straks nog is stuur ik het spul gewoon terug en verleng mijn abbo bij UPC voor een jaar.

Ik hoef geen ondeugelijke spullen

Ik heb geen idee welk idee Moterola kastje ik heb, klein en ook via cloud opnemen.

De omschreven probelemen van standby blijven en hangen bij spoelen in opname heb ik helaas ook meerdere keren ondervonden. Gister 2 maal aan en uit moeten zetten, heel irritant. Helaas durf ik KPN al niet meer te bellen vanwege de andere problemen met mijn internet waar men niets aan doet.

Tot nu toe een groot drama bij KPN.

Nou gisteren weer bal. Ben bezig om een opname te kijken en weer problemen. Kan niet vooruit of achterui spoelen, als je 10 minuten vooruit wil, dan doet hij als je geluk heb 1 seconden vooruit.

Daarna kan je niets meer doen met je afstandbediening, hij reageerd nergens meer op.

Enige oplossing is om hem uit te zetten en als je geluk heb is dat maar 1 keer  nodig, anders een paar keer.

Daarna reageerd hij weer normaal, maar je weet nooit hoe lang dat nog duurt.

KPN.... Doe er eens wat aan..... Dit komt het kijk genot niet ten goede en als ik het had geweten, was ik er nooit aan begonnen.

Enige juiste plek voor die 1853 is in de prullebak of schroothoop

Reputatie 1
om de 1 of andere reden reageert er nooit iemand van het WEBcare team op deze dingen, die denken dit probleem is erg groot en van de KPN mogen wij niet zeggen dat het troep is en daarom zwijgen ze of je krijgt van die loze beloften van binnenkort....... Nou KPN oplossen dit probleem !!! anders komen jullie er bij mij niet in

@wietse2012

Denk dat je gelijk heb, er reageerd al tijden niemand op de problemen met die waardeloze rot kastjes..

Ze mogen er wel eens wat aan gaan doen, thuis loopt me vrouw al te mopperen waarom we de oude kastjes niet meer kunnen krijgen, die werkte tenminste altijd.

Reputatie 1
Gisterenavond in Zevenaar bij een bijeenkomst geweest van alle aanbieders incl KPN.

Waar maakt iedereen zich toch zorgen en druk over.

Ik heb gevraagd hoe het komt dat de 1853 zo vaak vast loopt ? de man keek mij aan en wist niet waar ik het over had , hij had hem zelf ook al een jaar en was echt nog nooit vast gelopen het komt voor bij gebruikers die TV draadloos willen kijken maar als het bedraad is heb je nergens problemen mee ☺️

En mocht het voorkomen dan de helpdesk bellen en die lossen het op evt met een monteur.

Waarom heb ik nog niet een gerust gevoel?

Reageer