Motorola vip1853 haperend beeld, geluid OK

• 3 januari 2013
  • 13 reacties
  • 11979 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
We hadden 2 1963's in huis, onlangs is 1 daarvan vervangen door een 1853. Alles is op dezelfde kabels aangesloten. Deze 1853 heeft zeer regelmatig (het is willekeurig, maar zeker 1x per 3 minuten) dat het beeld een seconde stil blijft staan. Daarna verspringt het beeld wat, soms dan gaat het beeld even heel snel vooruit alsof hij het moet inhalen. Het geluid loopt al die tijd goed door.

Sluit ik weer even de 1963 aan dan is er niks aan de hand, dus een probleem met de bekabeling of aansluiting is het volgens mij niet.

Gewoon even aan/uit zetten of de software verwijderen via de verborgen menu helpt helaas niks.

Is dit een bekend euvel van de 1853 of zou deze gewoon stuk zijn?

13 reacties

Net Tour de France zitten kijken. Als ik op mijn beeld af moest gaan heeft Mollema de tijdrit gewonnen. Hij sprong in stappen van honderden meters tegelijk van start naar finish :(

yep, alle opties geprobeerd en nu voor de zekerheid maar gezet op 1080i

Reputatie 7
Heb je de HDMI-instellingen (op de 1853) al eens aangepast zoals ik eerder in dit draadje al heb aangegeven? Dat wil vaak (niet altijd) nog wel eens helpen.

Ik heb nu een week TV via glasvezel van KPN. 2x Motorola vip 1853 en op beiden hetzelfde probleem. Beeld hapert zo erg dat ik nu al spijt heb dat ik eraan begonnen ben, zeker na het lezen van de vele identieke klachten.

Alles bekabeld aangesloten. Op beide Motorola's software verwijderd en opnieuw geladen. Beiden blijven echter zodanig haperen dat normaal TV kijken vrijwel onmogelijk is. Gelukkig hangt mijn Canal Digitaal schotel nog dus die vanavond maar weer aansluiten en dan gaan zoeken naar mogelijkheden om van mijn contract af te komen. Moet, gezien de belabberde kwaliteit, volgens mij mogelijk zijn.

Bij de aanschaf van ITV kwamen twee Motorola kastjes mee.
Het eerste kastje heb ik nu vervangen door het tweede en waarachtig het haperende beeld is praktisch weg.
De beeldscherminstelling kan echter 1080p 50 hz niet aan, dan valt het beeld af en toe weg.
Terugzetten naar 25 hz werkt wel.
In ieder geval kan ik nu op één TV zonder irritatie naar de programma's kijken.
Nu nog eens zien of KPN het andere kastje kan vervangen.
Reputatie 3
Badge
Als OP van dit topic ... bij mij is de decoder vervangen door KPN. Daarna nooit meer problemen gehad, ik ga er van uit dat hij gewoon stuk was.

Reputatie 7
Ja, dat vind ik ook. Mijn paar jaar oude Samsung doet ’t prima in "Auto" en "1080p", mijn nog wat oudere Philips alleen met "1080i". Op beide kan ik via HDMI een Blueray speler aansluiten en daarmee doet 1080p ’t ook altijd goed. Alleen met de 1963 gaat ’t bij de Philips fout.

Het blijft natuurlijk gek dat de nieuwste techniek niet ondersteund wordt door de Motorola VIP 1853.
Ik heb een spiksplinternieuwe LG 55LM660 tv die nu op halve kracht moet draaien.
En dan nog hapert het beeld om de haverklap.
Het is te gek voor woorden.
Beste Henk,

Het veranderen van de instelling heeft geen effect op het haperen, dat is nog steeds even erg.
Het ziet er wel naar uit dat de complete beelduitval tussendoor verholpen is.
Ben benieuwd of er nog andere ideeën zijn.

Groet, derfreturg
Reputatie 7
Als je de TV via een HDMI-kabel op je ontvanger hebt aangesloten en de HD-instelling van je ontvanger op "Auto" (standaard) of "1080p" hebt staan probeer dan eens de instelling "1080i". Een aantal (merken) TV's kunnen niet omgaan met het signaal dat de 1853 (maar ook de 1963) bij "1080p" (wat meestal ook de Auto-instelling is) levert. Uit ervaring weet ik dat "1080i" dan wel goed werkt.

Reputatie 2
Badge +1
Beste DerfReturg,

Jammer dat je ontvanger zijn werk niet  naar behoren doet. Heb je in een privébericht je postcode en huisnummer en een mobielnummer voor me? Dan zoek ik het voor je uit.

Met vriendelijke groet,

Remco

Bij mij precies hetzelfde euvel.

Beschik sinds 29-5-2013 over interactieve TV waarbij ik eveneens de Motorola 1853 toegezonden kreeg.

Als er een oplossing is dan hoor ik het graag.

Het is letterlijk en figuurlijk storend.

Met vriendelijke groet

Reputatie 5
Badge +11
Beste pogostokje,

Vervelend dat de ITV ontvanger niet naar behoren werkt. Zou je mij in een privébericht je postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer kunnen sturen? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen met betrekking tot dit probleem.

Ik hoop snel van je te horen!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer