Beantwoord

motorola vip1963 beeld valt weg

• 25 december 2012
  • 7 reacties
  • 9983 keer bekeken

Beeld valt steed weg, tussenliggende tijd varieert van minuten tot uren. Ontvanger is nieuw en doet dit al vanaf begin toen ie uit de doos kwam...

De oude ontvanger (traag kolereding) had dit probleem niet, ligt dus niet aan kabel(s) en ook niet aan TV.

Iemand hetzelfde probleem?

icon

Beste antwoord door nogniettevreden 1 januari 2013, 16:51

Update: na laatste reset lijkt probleem te zijn verdwenen...!

(Wel  beetje vreemd want had dit al eerder gedaan)

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste nogniettevreden,

Je geeft aan dat het wegvallen gebeurt, sinds je de nieuwe ontvanger hebt mogen ontvangen. Je geeft ook zelf aan dat het bij voorbaat niet aan de kabels zou kunnen liggen, ik wil dat nooit van te voren uitsluiten. Heb je al een andere HDMI/Scart kabel getest met hetzelfde resultaat?

Mocht dat niet werken raad ik je aan de ontvanger eens te resetten, instructies daarvoor vind je https:///kpn/board/crawl_message?board.id=kpn_itv&message.id=2049. Graag hoor ik van je of het opgelost is of niet.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hallo Jeroen,

Bedankt voor je reactie!

Het ligt niet aan de kabel(s). Als namelijk het beeld wegvalt terwijl ik TV kijk en ik spoel dan terug, dan blijkt dat het wegvallen ook gebeurt in het opgenomen gedeelte op precies hetzelfde moment. Het wegvallen gebeurt dus bij 'binnenkomst' van het signaal op de Motorola.

Dan zou het dus kunnen zitten in de UTP kabel van Experia naar Motorola maar als daar problemen mee zouden zijn, dan zou zich dat moeten uiten in protocol errors e.d.

Resetten volgens procedureheb ik al paar keer gedaan.

Af en toe wil de Motorola ook niet op stand-by via bedieningspaneel (TV kijken werkt dan nog wel). Dan werkt hele paneel niet meer. Spanning eraf is het enige dat helpt.

Ik ben er van overtuigd dat ook deze 2e Motorola 'hapert'... Vandaag dat ik na 2 jaar 'nogniettevreden' ben...

Reputatie 5
Badge +7
Beste nogniettevreden,

Bedankt voor je heldere uitleg, dan lijkt mij inderdaad de bekabeling uitgesloten. Ook geloof ik niet dat het aan de UTP kabel zou kunnen liggen. Heb je voor mij in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer? Dan zou ik graag op afstand een aantal tests willen uitvoeren.

Groeten,

Jeroen

Probeer eens via de instellingen naar de beeldscherminstellingen te gaan en de beeldschermresolutie op 1080i te zetten in plaats van 720p of 1080p50 op de TV-ontvanger, de Motorola VIP 1963 (als het om dit model gaat). Het lijkt op een compatibiliteitsprobleem tussen de ontvanger (de STB) en je TV.

nuvinci,

720 en 1080 al eerder getest maar zoals gezegd; als ik een opname terugspoel dan gebeurt het op exact zelfde tijdstip ook. Het zit dus al in de opname fout en dus bij binnekomst signaal, niet bij uitgaand signaal naar TV.

Bedankt voor meedenken!

Jeroen_,

Ik heb NAW gestuurd via PB.

Alvast bedankt!

Update: na laatste reset lijkt probleem te zijn verdwenen...!

(Wel  beetje vreemd want had dit al eerder gedaan)

Reageer