Beantwoord

Mute van nieuwe afstandsbediening werkt niet

  • 16 October 2020
  • 8 reacties
  • 1351 keer bekeken

Omdat na vele jaren de aan/uit knopjes van de oude KPN afstandsbediening niet meer werkten, ontving ik vorige maand een nieuwe KPN afstandsbediening voor mijn Philips tv. 
Bij het koppelen aan de tv werkte snelcode 4 niet, maar code 208 (van de 5 andere Philips codes)  als enige wel. 
Alle knoppen van de afstandsbediening doen het nu met uitzondering van de MUTE knop die ik normaal regelmatig gebruik (nu met de oorspronkelijke Philips afstandsbediening). 
Heb alle instructies op de KPN site gevolgd, maar Mute blijft het niet doen. 
Vraag: voor het milieu (zie ik in een ander topic met gelijk probleem op dit forum) zou ik met 2 afstandsbedieningen kunnen blijven werken, maar echt handig is het niet.
Mijn oude KPN afstandsbediening heeft altijd perfekt gewerkt. 
Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Hemmes 16 October 2020, 18:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Persoonlijk gebruiken wij de mute knop bijna nooit.

Welke AB heb je nu en welke KPN IPTV decoder?

 

Wat ook een optie is, koop een universele AB, bijvoorbeeld van Logitech. 

Hartelijk dank voor reactie. 
Ik gebruik de mute knop dus wel regelmatig en … ben ook een zeer tevreden KPN klant ;-).
Mijn nieuwe KPN-AB is geheel wit (geen naam;) en voor interactieve tv. Decoder is HMB2260. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga ervan uit dat het volume wel werkt.

Dan is waarschijnlijk de AB defect.

Zie hier voor het aanvragen van een nieuwe. 

Ja, volume en alle andere knoppen functioneren. 
Nogmaals hartelijk dank voor je reacties en meedenken.
Inmiddels vermoed ik ook dat bij deze AB de mute knop gewoon defect is. 
Ik heb via de gegeven link een nieuwe AB besteld. 
Fijn weekend!

Ik heb alle antwoorden gezien,

Máár de mijne is er helaas niet bij, 

Ik wil graag mijn Mute knop gebruiken op onze nieuwe smart tv van het type 7005,

Máár krijg het niet goéd geïnstalleerd, 

Iemand raad?

Reputatie 1

Ook ik heb de AB geïnstalleerd en ook bij mij werkt de mute knop niet…. verder alles wel, met hulp van de KPN,  via de 440 code. Dan het geluid maar naar 0… maar om nou een nieuwe aan te vragen…?

@Nellekebelleke . Is dat een Sony? Kijk voor instellen van de kpn ab kpn.com/afstandsbediening. Kies je ab en zie de uitleg met codes.

@CWSch . Een Philips? Met mijn Philips krijg ik de mute knop ook niet werkend met de nieuwe afst.bed. Maar met code 577 werkt de rest wel. (de philips tv gebruik ik echter niet met een tv ontvanger maar met Chromecast.)

Reputatie 1

Inderdaad een Philips PeterG