Beantwoord

Muziek hapert via tv ontvanger

  • 25 November 2019
  • 13 reacties
  • 242 keer bekeken

Badge +1

Als ik de radio aan heb op de kpn box heb ik af en toe kast van haperingen.

Box gereset ook modum.

Nu had ik al een topic gelezen over hetzelfde probleem.., maar de situatie is bij net weer ff anders.

De box is opnieuw aangesloten door de KPN monteur omdat we verhuist zijn.

Ik heb op de utp kabel een switch aangesloten.

Omdat ik div apparaten heb die op een utp kabel aangesloten moeten worden.

Wat kan ik doen om de haperingen te voorkomen??

icon

Beste antwoord door Hassie 4 December 2019, 18:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Hassie Welkom op het forum. Erg irritant dat je muziek hapert als je radio luistert via onze tv ontvanger. Luister je gewoon radio via je tv? Of heb je een geluidssysteem aangesloten? 

En is er ook een mogelijkheid om de tv ontvanger even direct aan te sluiten op de Experiabox om te controleren of het probleem zich dan ook voor doet? Dan kunnen we uitsluiten of er wellicht iets met de switch aan de hand is. Zou je ook je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken als dit nodig is. 

Reputatie 7
Badge +15

@Hassie Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Badge +1

Beste 

 

Het is nog niet opgelost.

Volgens KPN zou het een software matig probleem zijn.

Ik gebruik nu een Arcadyan box,en dat gaat een Arris worden,daar schijnt andere software in te ziten??

Blijft toch raar dat er een hik in de radio weergave zit.

in het vorige huis had ik exact de zelfde opstelling,met de Arcadyan naar de stereo en daarbij geen probleem.

ook heeft de medewerker van de KPN het modem gereset,en dat heeft heel even het probleem opgelost.

Dus ik ben blij dat er nog een prettig contact is tussen moj en de medewerker om alsnog het probleem op te lossen.

Hopen dat dit lukt met de Arris.

Blijft raar dit de TV zenders geven het geluid gewoon zonder ik door.

Reputatie 7
Badge +15

@Hassie Volgens mij heb ik de medewerker in kwestie gesproken. Ik vind het inderdaad ook een bijzondere situatie, vooral omdat het in de vorige woning wel goed werkte maar in deze woning niet. De collega in kwestie gaf aan contact te houden om tot een oplossing te komen. Mocht het opgelost zijn met de nieuwe tv ontvanger, zou je dit dan kunnen laten weten? 

Badge +1

Beste Rutger.

 

Vandaag de nieuwe kpn box ontvangen.

Het is een Arris,maar het probleem is niet opgelost.

Ik ga zelf nog eens wat proberen,zoals de box aansluiten met een toshlink kabel.

Ik heb een Philips tv,als deze op stand-by staat dan hapert de muziek doorgave.

Als ik de tv op de stand scherm uitschakelen zet blijft het radio signaal gewoon doorspelen.

Het lijkt erop als de tv op stand-by stand staat er een signaal vanuit de tv naar de reciever word verstuurd en datdeze weer een signaal stuurt naar de Arris,waardoor deze in deze toestand komt.

De medewerker en ik zijn oprit moment uit gedokterd.

Tot zover de berichtgeving,mocht er nog een verandering komen dan hou ik je op de hoogte.

 

m.vr.gr.Hans

Reputatie 7
Badge +15

@Hassie Bedankt voor de update. Jammer om te horen dat het nog niet opgelost is. Ik hoop dat de tv ontvanger aansluiten met een toshlink kabel het probleem op kan lossen. Mochten er inderdaad updates zijn dan hoor ik dit graag! 

Badge +1

Misschien off topic maar hoop toch op een antwoord.

Kan ik handmatig op de V10 wifi uitzetten?

Of moet ik toch inloggen op de box en daar dan het wifi uitzetten??

 

gr hans

Reputatie 7
Badge +15

@Hassie Die mogelijkheid is er zeker. Als je hier klikt dan vind je de handleiding van de V10, op pagina 28 en 29 van de handleiding wordt dan uitgelegd hoe je wifi kunt uitzetten. 

Badge +1

Beste Rutger

 

Het probleem met de muziek hapert is opgelost.👍😄

Toshlink kabeltje tussen decoder en versterker.

Best wel raar dat dit nu de oplossing is.

Ik denk dat het met de update’s heeft te maken die gedaan is op de boxjes.

Mijn versterker heeft de meest recente update gehad.

Maar ik ben blij dat het nu werkt.

 

gr Hans

Reputatie 7
Badge +15

@Hassie Goed om te horen dat het opgelost is, en inderdaad wel vreemd dat dit de oplossing is. Het zou kunnen dat het met de update te maken heeft gehad maar ik heb hier nog niet meer klanten over gehoord. Ik ben ook blij dat het nu werkt, en zal de collega met wie je gesproken hebt hier ook over informeren! 

Badge +1

Beste Rutger.

 

Mag ik nog even terug komen op de V10?
Zoals je reeds had verwezen met de link,kan ik dus de ECO uitzetten.

Maar is dit dan zo dat hiermee de WiFi en de RJ poorten uitgeschakeld worden?

En is de uitschakeling dan definitief of kan ik de instelling ook weer ongedaan maken.

M.vr.gr.Hans

Badge +1

En dan nog even terugkomen op de muziek hapert.

Mijn ervaring is dat wanneer er update’s gedaan worden op een apparaat,maakt niet uit welke.

Er meestal iets fout of niet goed gaat.

Een voorbeeld is onze Philips TV deze kreeg een software-update die helemaal niet voor Nederland was,dus de TV werkte niet goed meer.

Ik heb nu de TV op niet automatisch software binnenhalen gezet.

Mijn versterker ook niet,deze software update’s laat ik nu d.m.v een usb stick door de fabrikant naar mij toe verstuurd worden.

Dat wil dus niet zeggen dat er bij de KPN update er iets niet goed gegaan is,maar toch??

Nogmaals gezegd ,blij toe dat het met een simpel kabeltje is opgelost,hiervoor moest ik wel de versterker voor de gek houden.

Iig Wil ik jou en de medewerker die bij jou bekend is hartelijk bedanken voor het meedenken👍.

Gr Hans en een fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +15

@Hassie Natuurlijk mag je terugkomen op de V10. Hiermee wordt alleen de wifi uitgeschakeld, de poorten op je Experiabox blijven actief. En je kunt de ECO stand weer uitschakelen op dezelfde manier als je hem inschakelt. 

Voor wat betreft de haperende muziek is het inderdaad bijzonder dat dit met updates te maken lijkt te hebben. Wel fijn dat er een oplossing gevonden is, al is het met een trucje 🙂 Heel graag gedaan natuurlijk, en mochten er toch nog vragen zijn dan hoor ik dit graag.