Beantwoord

Melding: Input signal out of range

  • 17 January 2021
  • 10 reacties
  • 225 keer bekeken

Reputatie 1

Ik krijg via de tv ontvanger nu deze melding, ik had dit al in de reacties gezet maar omdat de topic werd gesloten twijfel ik of deze aan komt, wie kan me helpen om het probleem op te lossen, de zenders doen het nu wel alleen blijft deze melding nu in beeld staan

 

Admin: titel aangepast ter verduidelijking

icon

Beste antwoord door PeterG 18 January 2021, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Zet de tv ontvanger eens uit en weer aan met de schakelaar achterop de achterkant, dan wordt de firmware opnieuw in de tv ontvanger geladen

Reputatie 1

Zet de tv ontvanger eens uit en weer aan met de schakelaar achterop de achterkant, dan wordt de firmware opnieuw in de tv ontvanger geladen

Dat is het eerste wat je doet  als er iets niet op gang komt ;) , maar al een paar keer gedaan en deze melding blijft

Is de tv ontvanger bekabeld of via de draadloze adapter aangesloten

Reputatie 1

Is de tv ontvanger bekabeld of via de draadloze adapter aangesloten

Is de tv ontvanger bekabeld of via de draadloze adapter aangesloten

Bekabeld

 

Dat grijze met :warning: is een melding van je televisie zelf. Of heb je in feite een (computer)monitor in gebruik? Hij meldt dat ie de door de ontvanger aangeboden beeldresolutie niet aankan.

Heb je misschien een ander scherm om aan te sluiten?

Wellicht gaat onderstaand helpen 

Haal alle lan kabels van het modem  behalve de lan kabel die naar deze ontvanger gaat los

Zet de tv ontvanger ook uit d.m.v. de schakelaar 

Zet het modem even uit door de adapter van de stroom te halen voor 2 minuten  en dan weer aanzetten

Dan even wachten totdat de lampjes op het modem weer aan zijn 

Dan de tv ontvanger weer aanzetten zodat alles weer opnieuw wordt ingeladen 

Als de tv ontvanger daarna het weer doet dan kun je alle lan kabels weer aansluiten op het modem 

 

Wellicht is bovenstaande overbodig omdat @PeterG  een andere oplossing aandraagt wat niets met de tv ontvanger te maken heeft 

Reputatie 1

We hebben m nu omgewisseld,  en deze zat met de storing aangesloten met de tv en nu op een computer monitor idd maar zou voor dit probleem niks uit moeten maken,  deze melding voorheen nooit gehad met de ontvanger

De computermonitor vraagt om een 60 Hz signaal. De tv ontvanger kan dat niet leveren, in Europa is de beeldfrequentie van tv uitzending 50 Hz.

Een computer kan wél 60 Hz leveren want die genereerd het beeld onafhankelijk van de lichtnetfrequentie.

Reputatie 1

Hiervoor liep de ontvanger wel gewoon goed. Sinds de storing van gisteren ineens niet meer

Gezien de melding ligt het i.i.g. niet aan de ontvanger.