Beantwoord

Na pauzeren Netflix geen geluid via de soundbar

  • 24 June 2021
  • 19 reacties
  • 648 keer bekeken

Reputatie 3

Een goede avond,

 

Ik heb de volgende vraag: Als ik Netflix opstart via de witte KPN 4K ontvanger is er niets aan de hand, prima geluid via de soundbar. Maar als ik Netflix even pauzeer om daarna verder te kijken heb ik geen geluid, moet dan Netflix opnieuw starten om verder te kijken.

De soundbar staat middels een optische kabel aangesloten op de 4K ontvanger. Dat ik geen geluid heb gebeurt alleen bij Netflix, de gewone tv zenders hebben dit probleem niet.

 

Tevens loopt er vanaf de tv en optische kabel naar de surround versterker, de optische poort van de tv is dus bezet.

Alvast bedankt voor het antwoord.

 

Met vr. groet

 

FreBer

 

 

 

icon

Beste antwoord door FreBer 11 July 2021, 11:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@FreBer Welkom op het forum. 

Wat bijzonder dat je dit probleem alleen bij Netflix ervaart, ik kan hiervoor niet direct een reden vinden. Wel heb ik @PeterG in andere topics uitleg zien geven over geluid bij Netflix. Wellicht dat hij in deze situatie ook een idee heeft? :innocent:

Gaat de soundbar misschien automatisch uit (stand-by)? Sommige doen dat als er, enkele minuten, geen (optisch) geluid binnenkomt. Aan gaan ze vaak niet vanzelf.

Reputatie 3

Een goede morgen,

Bedankt voor de reactie, de soundbar gaat niet in de Mute stand, de led voor de optische aansluiting op de soundbar blijft gewoon aan staan.

Met vr. groet

FreBer

 

 

 

En het tv-geluid? Krijg je via de tv dan wel geluid? (ik neem aan dat je die ivm de SB op 0 hebt)

Reputatie 3

Hallo...ja TV geen probleem, alleen bij Netflix hebben we dat probleem...wel heel apart..en bedankt voor de terug koppeling…

 

Met vr. Groet

FreBer

Als het na pauzeren van Netflix dus wel goed gaat via het tv-geluid moet het toch “iets” met de SB zijn.

Reputatie 3

Een goede morgen,

 

We merkten gisteravond dat niet alleen bij het pauzeren van Netflix, maar ook bij et pauzeren van een opgenomen film, dat we daarbij hetzelfde probleem hebben.

Bij het pauzeren van gewone tv hebben we geen probleem, ik denk zelf dat het te maken heeft met de witte 4k ontvanger van KPN. Als ik namelijk in het menu van de ontvanger naar geluid ga, zie je 2 opties namelijk HDMI en Optical. De soundbar is zoals eerder aangegeven via de optische kabel op de 4k ontvanger aangesloten. Als ik in dit menu de keuze optical pak, houd de ontvanger dit niet vast. Hij springt elke keer automatisch terug naar HDMI. Ik heb dit probleem reeds eerder doorgegeven bij KPN, alleen helaas nog steeds geen oplossing.

 

Met vr. groet

 

FreBer

Als ik in dit menu de keuze optical pak, houd de ontvanger dit niet vast. Hij springt elke keer automatisch terug naar HDMI.

Je interpreteert dit verkeerd. Als je naar Instellingen → Geluid gaat kom je sowieso in het eerste tabblad uit en dat is dus HDMI. Je kunt HDMI instellingen doen en Optical instellingen (deze laatste alleen pcm of pcm/dolby). De gemaakte instellingen voor beide wordt gewoon vastgehouden als je de bewuste tab na maken van wijziging afsluit met bewaar en sluit.

We merkten gisteravond dat niet alleen bij het pauzeren van Netflix, maar ook bij et pauzeren van een opgenomen film, dat we daarbij hetzelfde probleem hebben.

Je kunt sowieso de ontvanger eens resetten met een Frisse start.:slight_smile:

Reputatie 3

Ok thanx, maar waarom blijft het gekozen tabblad (met bewaar en sluit) in dit geval optical, dan niet zichtbaar als je na bewaar en sluit opnieuw dit menu oproept. Begrijp ik dan goed dat hij altijd terug springt naar het tabblad HDMI, waarbij je dus niet kunt zien dat je voor optical hebt gekozen ?

 

En een frisse start van de 4k ontvanger is inmiddels al 2 keer gebeurt.

waarbij je dus niet kunt zien dat je voor optical hebt gekozen ?

Je “kiest” niet voor optical. Het zijn alleen de instellingen. Geluid via Optical en HDMI werken tegelijkertijd! Met de afzonderlijke instellingen.

Zo kan je bv. voor HDMI kiezen voor “stereo” (je krijgt daar dan geen Dolby geluid op) en voor optical kiezen voor Dolby, wat dus stereo én Dolby geluid inhoudt.

Reputatie 3

Een goede morgen, toch graag nog een reactie op het volgende: 

Gezien het bovenstaande met een optische kabel de soundbar aangesloten op de witte 4k ontvanger, blijft het probleem met het geluid geven, als ik de soundbar rechtstreeks via bluetooth koppel met de tv is het probleem opgelost, (dus buiten de 4k ontvanger om), maar dan gebeurt weer het volgende:

Ik heb een koptelefoon aangesloten met een 3,5mm jack op de 4k ontvanger. Wanneer ik de optische aansluiting met tv en soundbar laat zitten (wat dus die geluidproblemen geeft) doet de koptelefoon het prima, maar wanneer ik de bluetooth verbinding gebruik (tv-soundbar) loopt het geluid op de koptelefoon ineens niet meer synchroon met het beeld, wanneer ik de koptelefoon rechtstreeks aansluit op de tv loopt het geluid wel synchroon met het beeld. Kortom alles wat via de 4k ontvanger loopt geeft problemen, alles wat rechtstreeks via de tv loopt geeft geen problemen, geeft mij in ieder geval te denken, of de ontvanger wel in orde is. De koptelefoon aangesloten laten op de tv is ook geen optie, daar het geluid van de tv dan automatisch wordt uitgeschakeld, zou je dus elke keer als je weer gewoon tv wilt kijken, de jackplug uit je tv moeten halen. Ik heb overigens nogmaals een frisse start gedaan, maar helaas heeft niets geholpen.

Ik hoop dat je hier een oplossing voor hebt.

 

Alvast bedankt en vr. groet FreBer

Reputatie 7
Badge +15

@FreBer Ik controleer graag wat ik hierin nog voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! :)

Reputatie 3

Een goede middag,

 

Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels gister-middag KPN aan de telefoon gehad, en het e.e.a. uitgelegd wat dus niet goed gaat. Zij komen met de oplossing een nieuwe 4k ontvanger op te zullen sturen, waarbij ik meteen de vraag uitzette, Graag dan ipv deze witte 4k ontvanger graag de laatste zwarte 4k ontvanger: de Arris ontvanger. Deze medewerker kon mij dat niet toezeggen, omdat alles via logistiek loopt. Hopelijk ontvang ik nu binnen enkele dagen deze laatste 4k ontvanger ipv weer dezelfde witte 4k ontvanger. Ik ben namelijk bang als ik dezelfde ontvanger ontvang het probleem hier niet mee is opgelost. Mijn vraag is dan ook kunt u ervoor zorgen dat ik deze Ariis ontvanger (4K) ga ontvangen ?

 

Ik wil dus eerst afwachten of de nieuwe ontvanger het probleem oplost.  Ik zal overigens mijn profiel aanvullen en opslaan.

 

Met vr. groet

FreBer

Reputatie 3

Ik heb het profiel aangevuld.

Met vr. groet

FreBer

Je krijgt sowieso de zwarte Arris vip5202 (4k).

Echter heeft deze geen 3,5 mm aansluiting meer. Wel (alleen) 1 x HDMI en 1 x optical audio out.

Om toch (weer) een koptelefoon met 3,5 mm aan te sluiten kan je een digitaal naar analoog adapter aanschaffen (benodigd optisch kabeltje niet meegeleverd).

Deze of

deze bijvoorbeeld

Nota Bene

Noteer, vast, je itv-abonnementsnummer en itv-pincode voor activeren nieuwe ontvanger.

Reputatie 7
Badge +15

@FreBer Ik zie dat mijn collega's een nieuwe ontvanger hebben opgestuurd. 

Zou je mij kunnen laten weten of de nieuwe ontvanger wel werkt zoals je wil? :)

Reputatie 3

Een goede middag,

Ja morgen 7 juli kan ik de ontvanger afhalen. Ik zal daarna laten weten of het probleem is opgelost.

Reputatie 3

Een heel goede morgen Rutger en PeterG,

 

Ik heb de nieuwe 4k ontvanger inmiddels aangesloten, en ik zou nog even laten weten of dat geluidsprobleem met Netflix en opgenomen films is opgelost. Hat was zo, nog even voor de duidelijkheid dat na het pauzeren bij het bekijken van een film, het geluid was weggevallen als je weer verder wilde kijken, nu met deze nieuwe Arris 4k ontvanger is dit probleem opgelost.

Het enige nadeel is dat wat PeterG al aangaf ik de koptelefoon niet meer op de Arris kan aansluiten ivm het ontbreken van de 3,5 mm aansluiting. Nu gaf PeterG al de oplossing door er een digitaal naar analoog adapter er tussen te zetten, prima om zo'n adapter te bestellen, maar mijn vraag is wat dit betreft nog even de volgende:

Kan ik ook een bluetooth koptelefoon aanschaffen en deze laten connecten met de bluetooth van de tv, zonder dat als ik het tv geluid afzet, ook et geluid op mijn bluetooth koptelefoon wegvalt ? Kortom heb ik dan nog wel geluid op mijn koptelefoon ?

Ik ben al lang blij dat in ieder geval het geluidsprobleem waar het in eerste instantie om ging verholpen is.

Ik hoor nog graag een rectie op mijn koptelefoon vraag.

 

Alvast bedankt voor de ondersteuning

 

Met vr. groet

FreBer

 

Kan ik ook een bluetooth koptelefoon aanschaffen en deze laten connecten met de bluetooth van de tv, zonder dat als ik het tv geluid afzet, ook et geluid op mijn bluetooth koptelefoon wegvalt ? Kortom heb ik dan nog wel geluid op mijn koptelefoon ?

Als je de bluetooth-koptelefoon aanzet gaat het geluid van de tv uit. (i.i.g. bij mijn Samsung TV)
Bluetooth-koptelefoon én geluid van de tv zelf gaat niet tegelijk.

Wat wel kan:

BT koptelefoon via de TV én geluid via de audio installatie MITS aangesloten op de OPTISCHE uitgang van de tv of van de ontvanger. Het geluid uit de tv luidsprekers zelf stopt zodra er de gekoppelde koptelefoon op ingeschakeld wordt.