Beantwoord

Nat.geo.Wild SD en HD zijn verschillend?

• 5 februari 2016
  • 10 reacties
  • 458 keer bekeken

Reputatie 7
Hallo. Doordat National Geographic Wild nu zender vd maand is (26) ontdek ik net dat het programma niet gelijk is aan de HD versie. Maar, gek genoeg, is de EPG wel hetzelfde :S.

Als je switched tussen de SD (26/116) en HD versie (756) zie je (op dit moment althans) toch écht verschillende uitzendingen. Met gelijke EPG zóu je toch een simultaan uitzending verwachten. Raar hè?

Door het verschil kloppen de programma's van de SD versie niet t.o.v. de EPG. Bij HD klopt het wel.

icon

Beste antwoord door Cindy_ 8 februari 2016, 10:50

Zojuist heb ik bericht gehad van mijn collega! We krijgen dit door van National Geo Wild en zetten dit rechtstreeks door. Dit is iets dat wij niet zelf kunnen aansturen, maar wat National Geo Wild moet doen. Mijn collega's hebben dit verzoek gedaan bij hen. 

Bedankt voor jullie meldingen! 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge
Dat klopt is mijn ook opgevallen verschillende uitzendingen heel raar.
Reputatie 7
Ik ben erachter. De programma's op NGW SD lopen precies 1 uur achter op de HD versie. Aangezien de EPG dat op de SD versie echter niet doet is het een beetje raar. De EPG loopt goed t.o.v. de HD versie. Bij beide staat dezelfde EPG.

Dus of het is een fout dat de programma's een uur achter lopen. Of op de SD versie hoort een EPG die ook een uur 'achter' loopt. ;)

Zelfde, ook qua EPG, doet zich overigens op de Ziggo kabel voor.

Reputatie 7
Badge +24
; dat is heel gek. Normaal hoort alleen de kwaliteit te verschillen 😉. Morgen ga ik er achteraan. Bedankt voor het melden! Weet je nog ongeveer wanneer dit precies is geweest dat je keek? 

Reputatie 7
Ik keek en vergeleek terwijl ik het startbericht schreef, Cindy. Maar het verschil van 1 uur is er nog steeds.

Zowel op de kabel (Ziggo) als bij KPN loopt de uitzending van de SD versie exact 1 uur achter op de HD versie.

Maar bij ons (KPN) en Ziggo staat bij de EPG wel de tijden van de HD versie.

Dus wat er niet klopt bij NGW SD... of de uitzending loopt 1 uur achter of de EPG 1 uur voor (gelijk aan HD). Het is nu wat lastig te zien aan de EPG, want er loopt een marathon van "Monster fish".

Hopelijk is het zo duidelijk.

Ik blijf het apart vinden dat ik er bij Ziggo geen meldingen van vind.

Reputatie 7
Badge +24
; ik heb vanochtend Erik aan zijn mouw getrokken bij wie ik dit kan aankaarten. Zojuist heb ik de melding doorgezet naar de afdeling die hiermee uit de voeten kan. Zodra ik meer weet, laat ik je dat weten. 

Reputatie 7
Badge +24
Zojuist heb ik bericht gehad van mijn collega! We krijgen dit door van National Geo Wild en zetten dit rechtstreeks door. Dit is iets dat wij niet zelf kunnen aansturen, maar wat National Geo Wild moet doen. Mijn collega's hebben dit verzoek gedaan bij hen. 

Bedankt voor jullie meldingen! 

Reputatie 7
Zullen de SD kabelkijkers ook blij mee zijn. Want het blijft raar dat de UITZENDING in SD 1 uur achterloopt op de HD versie. En dus ook op de EPG.

Zeer bedankt voor de moeite. Hopelijk geeft NGW de sd zender een schopje van 1 uur ;)

Reputatie 7
Badge +24
; dat hoop ik ook! Dat scheelt denk ik ook veel verwarring voor degenen die SD kijken! 

Reputatie 7
Inmiddels constateer ik dat de SD versie nu gelijk loopt aan de HD. Ook de SD versie op de kabel. Daar is 't ook zender van de maand.

Reputatie 7
Badge +24
; dat is goed nieuws! :D

Reageer