Beantwoord

Nederlandse zenders in 4k

  • 27 July 2019
  • 7 reacties
  • 361 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Waneer worden de belangrijkste nl zenders in 4k Doorgegeven? Waar ligt het pijnpunt? Studio's? Camera's? En kan er dan pas in 4K uitgezonden gaan worden en bij jullie( en anderen) aangeboden gaan worden?
icon

Beste antwoord door Noordzee 27 July 2019, 09:40

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Er zijn meerdere pijnpunten:

1/ Beperkt aanbod. In Nederland is een proef geweest tijdens het WK Voetbal vorig jaar.
2/ Hoge kosten. Lang niet alle studios's zijn er klaar voor.
3/ Veel zenderruimte nodig terwijl de aanwezige ruimte voor zenders beperkt is.
4/ Ongetwijfeld dan weer extra abonnementskosten. Veel mensen zitten daar niet op te wachten.
5/ Moderne apparatuur nodig. Lang niet iedereen heeft een UHD-TV.
Reputatie 3
Badge +1
Wel begrijpelijk aan de ene kant. Maar dit is wel de volgende logische stap. 4k aanbieden. Het grote probleem is dat je ook nog met die sd kanalen zit. Bijna niet meer naar te kijken op een 4k laat staan 8k Tv

Dus 3 generaties; sd-hd-uhd
Dit kan echt niet meer vind ik anno 2019
Maar ja wie ben ik
Als het nog jaren duurt voordat 4k echt komt moet je nu al dat oude beperkte koper netwerk afsluiten zo langzamerhand.

Het duurt mij allemaal veel te lang. Je kunt al een tijdje geen hd tv meer kopen en nog is niet eens eens alles in hd.

De oranje kabelaar heeft geen probleem met verouderde infrastructuur zodat net als bij kpn de rem er op moet.
Maar die hebben ongetwijfeld andere problemen.

Geduld?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, Geduld zal wel moeten. Ik geloof dat ik rond 2006 een TV kocht die HD-voorbereid was + een HD-satellietontvanger. Het duurde nog vele jaren voordat er enkele tientallen HD-zenders beschikbaar waren. Nu (anno 2019) is het HD-aanbod ruim voorhanden. De geschiedenis zal zich herhalen, maar dan met UHD-zenders.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @kpnglasvezeleensproberen027, Dit is inderdaad een kwestie van geduld. Ook wij willen wel graag meer content aanbieden in 4K, maar ook wij zijn afhankelijk van de factoren die Noordzee noemt. @PeterG heeft een aantal maanden geleden hier ook iets over verteld in dit topic. Wanneer we meer nieuws over de ontwikkeling over 4K hebben, delen we dit op ons forum. Helaas kan ik er tot nu toe niets anders toelichten dan wat Noordzee en Peter al gedaan hebben.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi @kpnglasvezeleensproberen027, Dit is inderdaad een kwestie van geduld. Ook wij willen wel graag meer content aanbieden in 4K, maar ook wij zijn afhankelijk van de factoren die Noordzee noemt. @PeterG heeft een aantal maanden geleden hier ook iets over verteld in dit topic. Wanneer we meer nieuws over de ontwikkeling over 4K hebben, delen we dit op ons forum. Helaas kan ik er tot nu toe niets anders toelichten dan wat Noordzee en Peter al gedaan hebben.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @kpnglasvezeleensproberen027, Je hebt mijn bericht opnieuw geplaatst d.m.v. een quote. Wou je hier nog iets over vragen?
Reputatie 3
Badge +1
Nee, was een foutje bedankt

Reageer