Beantwoord

Net Glasvezel maar elke dag problemen

• 10 juni 2012
  • 2 reacties
  • 10288 keer bekeken

Ik heb sinds afgelopen dinsdag glasvezel (Standaard Internet+TV).

Tot vrijdag ging het goed, maar sinds vrijdagavond heb ik op alle tv's onderbrekingen (beeld en geluid staat stil).

Na een reset van de Experiabox was alles weer OK, maar zaterdagmorgen weer problemen. Wederom de Experiabox gereset en de problemen waren weer weg gedurende de gehele dag. Dit heeft zich vanmorgen weer herhaald.

Nu heeft de monteur mij afgeraden om de draadloze verbindingssetjes te gebruiken en heeft dus alles bedraad aangesloten. Daarvoor heeft ie wel 3 switches geinstalleerd, op diverse plekken in het huis. Zou dit voor problemen kunnen zorgen?

Ik baal gigantisch want elke dag de boel resetten is niet waarvoor ik Glasvezel heb genomen.

icon

Beste antwoord door MauriceKr 12 juni 2012, 09:22

Hoi Jorn,

Dank je wel voor je suggesties.

Zondagavonfd wederom problemen, maar maandag niet.

De monteur heeft de 3 switches geplaatst om alles bedraad aan te kunnen sluiten (2 pc's en 3 tv's)

Ik ga vandaag een rechtstreekse connectie testen van de Experiabox naar een TV, om te kijken of dat geen prblemen oplevert.

Ik laat mij bevindingen hier nog weten.

groet,

Maurice

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste MauriceK,

Jammer om te lezen dat uw Interactieve TV niet vlekkeloos werkt. Is het opnieuw gebeurd op zondag
en eventueel vandaag, of lijkt het van tijdelijke aard geweest te zijn?

Tevens is mij het doel van drie switches niet geheel duidelijk. Eenmaal gesplitst bij de eerste switch
kunnen beide TV-ontvangers immers al voorzien worden van signaal. Kunt op enige wijze testen wat
het resultaat is wanneer u respectievelijk switch 2 en/of 3 tijdelijk ontkoppeld en de draad direct in

de betreffende TV-ontvanger plugt (mits de lengte dit toelaat)?

Indien dat niet voor verbetering zorgt kan dit een teken zijn van een probleem in de eerste switch. Dat zou tevens kunnen verklaren waarom het probleem zich op beide TV's voor doet. U kunt dit m.i. het beste uitsluiten/testen door bijvoorbeeld switch 2 of 3 in de plaats van de eerste te zetten en de werking nogmaals te testen.

Ik ben benieuwd naar uw bevindingen en hoor het graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jorn 

Hoi Jorn,

Dank je wel voor je suggesties.

Zondagavonfd wederom problemen, maar maandag niet.

De monteur heeft de 3 switches geplaatst om alles bedraad aan te kunnen sluiten (2 pc's en 3 tv's)

Ik ga vandaag een rechtstreekse connectie testen van de Experiabox naar een TV, om te kijken of dat geen prblemen oplevert.

Ik laat mij bevindingen hier nog weten.

groet,

Maurice

Reageer