Beantwoord

Netflix 4k/UHD probleem

• 28 oktober 2018
  • 95 reacties
  • 2158 keer bekeken

Toon eerste bericht

95 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beide al geprobeerd wjb
noppes
Reputatie 7
Badge +18
Ik ga de ontvanger eens software op laten halen misschien doet hij het dan
tot over zo'n 10 minuten 🙂
Reputatie 7
Beide al geprobeerd wjb
noppes

Vreemd dat het je niet lukt.
Wij hebben een "Standaard HD" abonnement omdat wij de meerprijs van €3,- per maand te veel vinden voor het weinige 4K Ultra-HD aanbod en 2 schermen tegelijkertijd op dit moment voldoende is. In het verleden hebben wij het Premium Ultra-HD abonnement gehad en vandaar mijn stelligheid dat het gewoon werkt via kanaal 200.
Special voor dit topic heb ik via Netflix op een ander emailadres een Premium Ultra-HD abonnement afgesloten.

Met dat proefabonnement is het eerder getoonde filmpje gemaakt.
Als ik dat op die manier kan doen, dan moet jij dat natuurlijk ook kunnen.
Reputatie 7
Badge +18
Ja, wjb na het opnieuw ophalen van de software is het gelukt.
Ik kon nog steeds geen ander proefabonnement aanmaken met de proefmaand, maar ineens kwam in beeld dat ik kon upgraden naar UHD, ja gezegd en inderdaad toen zaten de UHD films er tussen
Heb het abonnement gelijk weer opgezegd, want het is me geen cent waard, maar dat is wat anders, heb het nu wel tot 2 december gratis 🙂 Kopen? 🐱
Nu op de app en op 200 UHD
Reputatie 7
De vraag is of @vikinger53 bij Netflix een Basic, Standaard of Premium abonnement heeft.
Reputatie 7
Badge +18
Dat zat ik me ook net af te vragen wjb 🐱
Reputatie 7
Ik neem aan dat er "met de app" wordt bedoeld via MENU - ON DEMAND - Netflix ??
Reputatie 7
Badge +18
Nee de app bedoelen we mee de smart-TV app, Peter
Reputatie 7
Ik neem aan dat er "met de app" wordt bedoeld via MENU - ON DEMAND - Netflix ??
Klopt, dat bedoel ik er in ieder geval wel mee en overigens ook de optie Menu - Apps op TV - Netflix en via kanaal 200. Die drie opties verwijzen immers allemaal naar de Netflix app op de TV ontvanger.
Reputatie 7
Badge +18
Dan praatten we daar dus langs elkaar heen, ik kijk nooit op On-demand, wist niet eens dat daar ook een netflix-app zat.
Reputatie 7
Dan praatten we daar dus langs elkaar heen, ik kijk nooit op On-demand, wist niet eens dat daar ook een netflix-app zat.
Ik had al idee dat dat langs elkaar ging.

Dan gebruik je dus ook Pluspakket on demand en 'Voor jou' niet. Dat zit daar ook. Veel gratis films. En series.

Het lijkt mij logischer, ook omdat je al een 4K tv hebt waar Netflix in zit, gewoon de tv app te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +18
Nee Peter, ik ben geen film-man, meestal val ik bij films in slaap
Duurt me veel te lang die films 🐈
Reputatie 7
Nogmaals, op de TV ontvanger is er maar één Netflix app die op vier manieren te starten is.

1) Kanaal 200 -> Rode knop
2) Menu -> On Demand -> Netflix
3) Menu -> Apps op TV -> Netflix
4) Casten vanaf een ander apparaat

Ik lees eigenlijk ook nergens dat @huistijger met de app de app op de televisie zelf (smart-TV) zou bedoelen, maar eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit voor het ondersteunen van TS bij zijn vraag.
We weten nu immers dat het prima mogelijk is om via de Netflix app van de 4K Ultra-HD ontvanger 4K films te kijken, ook als deze via kanaal 200 gestart wordt.
Weet overigens dat dat ook kan als je geen 4K abonnement bij KPN hebt zoals ik. Mijn 4K Ultra-HD ontvanger is immers een erfenis uit de 4K Ultra-HD pilot waarbij ik na afloop bij KPN geen 4K abonnement heb afgesloten.
Reputatie 7
Badge +18
Dan rest mij nog de vraag of je 4K Netflix via kanaal 200 op een gewone ontvanger ook kunt kijken.
Kun jij wel testen wjb.
Reputatie 7
Lijkt me onmogelijk aangezien die alleen mpeg4 H.264 heeft. Voor 4K kijken is mpeg4 H.265 (=HEVC) noodzakelijk. Anders zou je ook met de Arris/Arcadyan het 4K abonnement kunnen afsluiten en dat kan niet. Het hoogste wat die ontvangers aan kunnen op hdmi out is 1080p50.
Reputatie 7
Badge +18
Ja .lijkt me logisch.
Ben soep aan het maken, het ruikt hier sterk naar knoflook, ben wat erg ruig daarmee geweest geloof ik 😎
Reputatie 7
Dan rest mij nog de vraag of je 4K Netflix via kanaal 200 op een gewone ontvanger ook kunt kijken.
Kun jij wel testen wjb.

Nee, dat kan niet.
Reputatie 7
Badge +27
Wat fijn dat jullie zo aan het testen zijn geweest! Conclusie is dus dat het werkt als voldoet aan de voorwaarden. Nu maar hopen dat het bij @vikinger53 inmiddels ook werkt óf dat hij erachter is gekomen waar het mis ging. Bedankt heren!
Ik kijk netflix uhd gewoon met netflix app op mijn tv, dus zonder kpn box. Zorg alleen dat je smart tv aangesloten is op internet, inloggen en kijken maar. Uiteraard alleen beschikbaar indien je netflix uhd abonnement hebt.
Ik heb dus ook ondervonden dat als je je kpn 4k ontvanger via een versterker laat lopen en deze geen hdcp 2.2 ondersteund je de 4k ontvanger niet op 4k in kan stellen. Misschien dat @vikinger53 er ook een versterker tussen heeft die geen hdcp 2.2 ondersteund en dus ook geen 4k/hdr netflix kan kijken.

Edit..... Volgens de fabrikant kan mijn versterker 4k aan maar alleen zonder hdcp 2.2.

Reageer