Beantwoord

Netflix, 5.1 signaal via optische kabel geen signaal

  • 11 February 2019
  • 2 reacties
  • 368 keer bekeken

Goedemorgen, ik heb al een paar keer gezocht maar kom een definitieve reactie op de volgende vraag niet tegen.

Ik kijk via de 4k KPN settopbox Netflix, het beeld gaat via HDMI naar de TV, het geluid via de optische aansluiting op de settopbox naar streamer/versterker. Bij alle zenders gaat dit prima, alleen via Netflix krijg ik geen geluidssignaal of piep/ruis als het bronsignaal 5.1 is. Dan moet ik in Netflix-opties het geluid van 5.1 naar 2.0 zetten. Mijn streamer kan het signaal prima aan, dat is het probleem niet, optisch uit via de TV-aansluiting is geen optie. Wordt er nog gewerkt aan een oplossing hiervoor of blijft dit voor KPN een margeprobleem voor te weinig gebruikers?

Alvast dank voor het meedenken / reactie.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 12 February 2019, 14:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Matthijs1973, welkom! Er wordt zeker nog gewerkt aan een oplossing, maar er is ons verteld dat dit niet op de korte termijn verwacht wordt. Waarom het zo lang duurt, is helaas niet bekend. Maar het staat in ieder geval op de planning om er iets aan te doen!

Ik vrees dat je analoog audio out met een jack naar bijvoorbeeld tulp moet gebruiken.  Alleen bij Netflix is dit probleem.  Maar je kunt bij Netflix onder opties audio kiezen voor Engels ( origineel).Maar dan moet je dat elke keer aanvinken.  Ik heb hier met de Amerikaanse klantenservice contact over gehad. En het wordt doorgestuurd naar de engineers.