Beantwoord

Netflix app loopt vast

  • 29 November 2019
  • 16 reacties
  • 382 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde.  Dit  bericht is al jaren oud.  Ik mag toch hopen dat er een oplossing voor is?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 December 2019, 12:39

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 1

Ook hier loopt Netflix regelmatig vast op 25%. Reuze irritant! Ik heb het gehele topic gelezen en nog nergens een oplossing vanuit KPN mogen vinden. Hoe kunnen we dit verhelpen?

Als chromecast de oplossing is,  is het dan niet oplosbaar door KPN geabboneerden met klachten een chromecast dongle te geven?

Het is wel extea gezeur,  maar tenminste storingsvrij kijken ..

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Pigdog en @Robski01. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de Netflix app steeds vast loopt. Is de tv-ontvanger met een netwerkkabel of Draadloze verbindingsset aangesloten op de ExperiaBox? Heb je de tv-ontvanger al eens gereset? Vaak verhelpt dit het probleem. Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Hallo Vikash, 

De ontvanger is draadloos aangesloten en het resetten heb ik al meerdere malen gedaan. Het probleem steekt al jarenlang periodiek de kop op. Er lijkt maar geen oplossing voor te vinden.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Robski01 Zou je willen testen of het met een vaste netwerkkabel wel goed functioneert? Verder ben ik benieuwd welke model Draadloze verbindingsset je in huis hebt. DVS 250, 600 of 1200?

Reputatie 1

Hi Vikash, ik heb de DVS 650 in gebruik. Het bekabelen is nogal een dingetje, daarom heb ik gekozen voor draadloos. Wellicht ga ik het weekend een kabel uitrollen om dit te testen.

Reputatie 7
Badge +21

@Robski01 Dat begrijp ik. Ik ben erg benieuwd of het bekabeld wel goed werkt. Op deze manier kunnen we bekijken of het probleem in de Draadloze verbindingsset zit of in de ontvanger. Je kan de tv-ontvanger natuurlijk ook even omruilen, als je een tweede tv ontvanger hebt dat bekabeld is aangesloten. :slight_smile:

 

@Pigdog Heb jij de tv-ontvanger(s) al gereset? Op welke manier heb jij de tv-ontvanger aangesloten op de ExperiaBox? 

Reputatie 1

Hi Vikash, ook de 2e ontvanger in huis is draadloos aangesloten. Ik heb zojuist toch meteen maar even een tijdelijke bedrade verbinding gemaakt in de woonkamer. Deze ga ik vanavond testen. Ik laat je weten wat de bevindingen zijn. Btw, gezien de positie van de meterkast ten opzichte van de ontvanger, is permanente (weggewerkte) bekabeling geen optie. Dit is de reden waarom ik destijds voor KPN heb gekozen i.c.m. de draadloze verbinding.

Fijne avond en bedankt voor zover

 

Reputatie 1

Hoi Vikash, de DVS650 lijkt het probleem te veroorzaken. Met de bekabeling geen problemen gehad vanavond. Zoals al gezegd, heb ik niet de mogelijkheid om de kabel te laten liggen. Ik krijg deze niet netjes uit het zicht weggewerkt. Ik lees dat de DVS1200 stabieler en sneller is. Is het een mogelijkheid om deze set te gaan inzetten ipv DVS650?

Badge +19

Je kan het proberen.  Bestel ze en werkt het niet dan stuur je ze weer terug. Maar ik ben bang dat het geen succes wordt. Waarschijnlijk zit er toch ergens ruis op je electriciteitsnetwerk.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi Vikash, de DVS650 lijkt het probleem te veroorzaken. Met de bekabeling geen problemen gehad vanavond. Zoals al gezegd, heb ik niet de mogelijkheid om de kabel te laten liggen. Ik krijg deze niet netjes uit het zicht weggewerkt. Ik lees dat de DVS1200 stabieler en sneller is. Is het een mogelijkheid om deze set te gaan inzetten ipv DVS650?

De DVS1200 is inderdaad stabieler en sneller. Je kan het altijd proberen, maar bekabeld is altijd de beste optie. Je kan een nieuwe Draadloze Verbindingsset bestellen in onze webshop of kopen in een KPN Winkel. Als het niet werkt, dan kan je het binnen 14 dagen retourneren.   

Reputatie 1

Ik heb de DVS1200 nu een week in gebruik, werkt probleemloos zonder enige storing. Dank voor het meedenken!    

Ik heb de 1200 al lang,  maar dat is de oplossing niet.  Resetten ook niet. Bekabelen  behoort niet tot de mogelijkheden.  Het is zwaar irritant. Per aflevering van een serie slaat Netflix 4 tot 6 keer vast. 

Ik ga hier geen genoegen mee nemen. Ik wil graag dat er serieus naar dit probleem gekeken word,  gezien de reacties is dit al jaren een topic. Ik betaal een godsvermogen voor een beetje tv en heb denk ik wel recht op serieuze hulp,  en niet "start de modem nog eens op" of "probeer de kabel eens". 

Kom met iets beters.  

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb de 1200 al lang,  maar dat is de oplossing niet.  Resetten ook niet. Bekabelen  behoort niet tot de mogelijkheden.  Het is zwaar irritant. Per aflevering van een serie slaat Netflix 4 tot 6 keer vast. 

Helaas kunnen we niet garanderen dat alles goed functioneert met een Draadloze Verbindingsset, zoals hierboven al aangaf. Dit kan aan je eigen elektriciteits netwerk liggen. Heb je al eens een ander stopcontact geprobeerd en zit de Draadloze Verbindingsset direct in het stopcontact (zonder verdeeldoos)? Bekabeld blijft de beste optie. Waarom is het niet mogelijk om een kabel naar de tv-ontvanger te trekken? Staat deze ontvanger op de eerste verdieping?

Nogmaals,  bekabelen is geen optie. 

Ik kijk nu Netflix bias mijn tv (Internet) ipv via kanaal 200 en geenlast meer.

Het ligt dus echt aan de motorola die KPN verstrekt, de settopbox . 

Dus niet aan de draadloze zenders of iets anders. 

Nu kun je zeggen: zo,  dit is opgelost,  maar dat is het natuurlijk allerminst.  Het feit dat ik kanaal 200 niet goed kan ontvangen is natuurlijk ruk.

De manier waarop jullie reageren is ook ongelooflijk laks. Dit probleem is al jaren en verder als "restart je modem" kom je niet.  

Reputatie 7
Badge +21

Het ligt dus echt aan de motorola die KPN verstrekt, de settopbox . 

Dus niet aan de draadloze zenders of iets anders.   

Heb je meerder tv-ontvangers in huis? Zo ja, zou je in dat geval de ontvangers met elkaar willen omwisselen? Op deze manier kunnen we achterhalen of het probleem in de ontvanger zit of in de Draadloze Verbindingsset.

 

Reageer