Beantwoord

Netflix app op VIP5202 hapert, audio sync probleem

  • 22 November 2019
  • 8 reacties
  • 729 keer bekeken

Badge

Goedemorgen mensen, 

Ik heb sinds kort het 4K abonnement van KPN met de Arris VIP5202 ontvangers en afstandsbediening met Netflix knop.

Ouderwets TV kijken werkt prima. 

Als ik Netflix kijk via de 4K ontvanger dan zit er elke 1.5/2 seconden een 'hapering' in het beeld, ook loopt het geluid niet synchroon. Dit krijg ik zowel in het KPN menu als in mijn Soundbar niet goed gecorrigeerd. Dit moet je ook niet continu willen doen lijkt me, aangezien de audio bij normaal TV kijken perfect synchroon loopt. 

De ontvanger is met een nieuwe, fatsoenlijke HDMI kabel aangesloten om HDMI 1 op mijn Samsung LED TV en bedraad aangesloten op de router, ontvangst is super. De TV is via HDMI ARC aangesloten op mijn Samsung Soundbar, eveneens met een nieuwe HDMI kabel.

Ik heb de ontvanger al een keer volledig gereset, helaas geen verbetering. Heeft iemand een idee waar het 'm in kan zitten of is het wachten op een software update van KPN?

De Netflix app op de Samsung TV werkt voor nu prima maar gebruik het liever direct via de KPN ontvanger. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 December 2019, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Danny, welkom! Dat lijkt me irritant kijken. Wat is het merk en type van je tv en van je soundbar? Heb je deze haperingen ook als je alleen de ontvanger aangesloten hebt op de tv, zonder soundbar?

Badge

Hey, 

Ik heb een Samsung EU65JU7000 TV en een Samsung HW-N950 soundbar.

De KPN ontvanger zit direct op de TV aangesloten met een nieuwe HDMI kabel dus qua beeld zou dat niet moeten uitmaken. Ik heb het geluid niet afzonderlijk op de TV speakers getest aangezien mijn soundbar altijd aan staat.

Ik merk nu ook met normaal TV kijken via KPN dat het beeld elke 30/45 seconden een soort van vertraging/lag heeft van zo'n 2 seconden, zeer irritant. Ik heb voor de vorm de resolutie van de KPN ontvanger anders ingesteld maar dat maakt niks uit. 

Hiervoor had ik de oude ontvangers van KPN en werkten perfect, geen problemen. Aan de setup thuis zijn dus alleen de KPN ontvangers gewijzigd. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de info, Danny. De ontvangers zijn verder ook met een rechtstreekse kabel aangesloten op de Experia Box? Of zit daar nog iets tussen? Vul ook je forumprofiel in, dan kijk ik hier nog even verder naar je verbinding an sich of daar haperingen in terug te zien zijn.

Badge

Hey,

Profiel zojuist ingevuld, alles is rechtsreeks met elkaar verbonden. 

De vertraging/lag in het beeld lijkt verdacht veel op dit probleem:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/arris-vip-5202-geeft-om-25-30-seconden-een-hick-up-bekabeld-aangesloten-op-experia-box-482596

Badge

Kleine update: ik heb 2 4K ontvangers (boven en beneden). Ik heb ze effe omgewisseld en de andere ontvanger hapert niet met KPN tv kijken. Geluid is ook perfect. Dus dat zit 'm in de ontvanger vrees ik. 

Met Netflix kijken via de Netflix app is de hapering ook weg, wel loopt het geluid niet synchroon. 

Badge

Correctie, na verloop van tijd kwam de hapering tijdens tv kijken toch terug..... 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de gegevens en de toelichting, Danny! Ik zie hier in je verbinding geen problemen waar ik actie op kan ondernemen. Daarom heb ik een melding aangemaakt dat hier verder naar gekeken wordt. Daar krijg je een bevestiging van. Er wordt vanuit deze melding contact met je opgenomen.

Ik heb precies hetzelfde, beeld via de kpn ontvanger hapert. Dit valt vooral op bij bv. een rijdende auto. Wanneer ik dezelfde film afspeel via de app op mijn Panasonic tv, werkt het perfect.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Niet de verbinding lijkt mij want dan zou het in beide gevallen haperen.

 

Of is het omdat ik ook Danny heet hehehe