Beantwoord

Netflix app werkt niet i.c.m. Experia Box V8?

• 23 september 2018
  • 20 reacties
  • 709 keer bekeken

Badge
Gister een nieuw modum gekregen omdat wifi net sterk genoeg was. Dus ook nog een wifi versterker erbij "gekregen'. Wat schets onze verbazing. Het modum V8 is dus alweer verouderd ( volgens de monteur het ZYT modum was ook al verouderd) want de V8 geeft geen Netflix. Je zou toch veronderstellen dat een monteur zoiets weet. Het oude modum werkte wel met netflix maar de nieuwe niet. Wie naait nu wie? Nu moet er dus een modum opgestuurd worden... Maar dat kan alleen naar een afhaalpunt van PostNL. Wat een onzin. Stuur het naar mijn huisadres. Nee, dan betaald u €10,00 kosten !!! waarvoor?? nee, het oude modum moet u dan weer retour zenden. Oh. dus ik moet eerst naar de co-op dan naar huis de boel monteren /afkoppelen en dan weer terug naar de co-op/postNL/ Je blijft lopen en wat een service dat ik voor een doosje moet lopen terwijl die man bij de buren een ander pakketje aflevert. Je blijft je verbazen over de KPN.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Nadia 26 september 2018, 16:59

Hi Marc, het is natuurlijk erg spijtig als we een klant verliezen. Zeker als we het met gemak kunnen oplossen. Ik wil graag aan je wens voldoen om Netflix via je tv-ontvanger te laten afspelen. Weet daarbij dat de V8 ook voldoet aan die functionaliteit. Je zou het met jouw modem + geschikte tv-ontvanger moeten kunnen zien. Ik zou graag willen weten waar je tegenaan loopt? Heb je jouw Netflix account opnieuw gekoppeld op je nieuwe tv-ontvanger? Wil je dat eens controleren door met je tv-ontvanger te zappen naar kanaal 200? Wat zie je dan? Ik hoor graag van je 🙂
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 2
Apart, ik heb ook een V8 modem, geen problemen met de Netflix app, weet je zeker dat het daar aan ligt?
Badge
Ik heb de boel opnieuw opgestart via instellingen 2x gele knop enzovoort. Alles terug gezet en opnieuw opgestart. Volgen een KNP medewerker die ik aan de lijn had is die V8 verouderd en moet er dus een nieuwe versie komen.
Reputatie 4
Badge +6
@Marc Bosman,

het kan ook aan je tv ontvanger liggen.

Je kan via https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 alle aangesloten apparatuur checken of deze wel of niet geschikt zijn voor Netflix.

Indien dit niet het geval is kan je gelijk een actie mbt omruilen/vervangen inzetten daar.

Laat je weten of het gelukt is hiermee?

Greetz,

Timo
Badge
Het is toch echt die V8 die zijn werk niet goed doet.
Reputatie 7
Badge +15
Marc, leuk dat je hier op dit platform een reactie plaatst. Welkom op het KPN forum 🙂 Klopt, voor bezorgingen aan huis vragen we sinds enige tijd € 10,- verzendkosten. Helaas is door ervaring gebleken dat wanneer we het apparatuur kosteloos verzenden naar het thuisadres er met regelmaat niemand aanwezig is. Dat is erg zonde van de kosten die we voor de verzending betalen. Het voordeel van afhalen bij een Servicepunt is dat het punt ruime (opening)tijden heeft, en daarmee je zelf kan bepalen wanneer jij het afhaalt 🙂 Neem meteen je te retourneren apparatuur mee en op vertoon van je legitimatie krijg je bij het Servicepunt je pakketje mee. Om Netflix te kijken via Interactieve TV heb je een geschikte tv-ontvanger (de Arris VIP2952, Arcadyan HMB2260 of de 4K ontvanger), een geschikt modem (Experia Box V8, V9, V10 of V10A) nodig én een Netflix abonnement uiteraard 😉

Welk type tv-ontvanger(s) heb jij? Ik hoor het graag 😃
Badge
Ik heb de V8 net gekregen van de monteur. maar die vertikt het om Netflix te vertonen ook na 5x herstart en terugzetting enzovoor. Vandaag komt er hopelijk een nieuw modem. Ik wacht het af.
Reputatie 7
Badge +13
Ik denk dat je beter bij KPN de V10 kan vragen. Dan werkt Netflix zo wie zo via je TV ontvanger.
PS, de TV ontvanger moet wel een Arris of Arcatian of de 4K ontvanger zijn.
Motorola of ouder heb je zo wie zo geen Netflix, de oudere kan je omruilen via KPN.
Badge
thxs. Ik had de zyt oid. die werkte niet goed volgens de monteur.
Reputatie 7
Badge +15
Heeft de monteur/jijzelf ook de tv-ontvanger gecontroleerd en/of omgeruild. Ik ben wel erg benieuwd welk type tv-ontvanger je hebt. Aan de achterkant van je ontvanger kun je dat vinden. Zou je eens willen kijken?
Badge
de tv ontvanger is niet vernieuwd. ZTE. is het. Waarom hij het modem omruilde is mij ook een raadsel. Het ging alleen om de wifi versterker. Nu dus een modem (v8) die geen Netflix weergeeft. gisteravond weer gebeld en mijn verhaal over omruilen werd in twijfel gebracht om dat de klantenseriemedewerker van zaterdag blijkbaar geen notitie had gemaakt van het gesprek. Nu dus weer in de clinch geweest. Ik hen het goed zat. Heb gezegd dat ze het voor maandag moeten regelen anders zijn ze een klant kwijt, zowel voor internet als mobile telefonie.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Marc, het is natuurlijk erg spijtig als we een klant verliezen. Zeker als we het met gemak kunnen oplossen. Ik wil graag aan je wens voldoen om Netflix via je tv-ontvanger te laten afspelen. Weet daarbij dat de V8 ook voldoet aan die functionaliteit. Je zou het met jouw modem + geschikte tv-ontvanger moeten kunnen zien. Ik zou graag willen weten waar je tegenaan loopt? Heb je jouw Netflix account opnieuw gekoppeld op je nieuwe tv-ontvanger? Wil je dat eens controleren door met je tv-ontvanger te zappen naar kanaal 200? Wat zie je dan? Ik hoor graag van je 🙂
Reputatie 2
Raar probleem inderdaad de V8 doet het gewoon goed met Netflix (ik heb beide merken itv kastjes allebei geen probleem met de Netflix app)
Je geeft wel erg af op de V8 en bent zeker dat het daar aan ligt? er staat verouderd in je profiel 😉 bij modem.

Ik ben er juist blij mee. Het is de enige uit de V serie die je in bridge mode kunt zetten. En super stabiel ik heb hem 4 jaar hangen geen hik gegeven en de 500/500 geeft hij ook prima door.
Reputatie 7
Badge +15
Marc, je laat ons wel erg lang in spanning. Ik ben erg benieuwd wat je ziet op kanaal 200. Heb je jouw Netflix account al gekoppeld? Laat het hier weten. We horen het hier graag 🙂
Badge
Alles werkte op de oude modem. en nee op 200 krijg ik niks ook niet na her opstart van het modem en de tv ontvanger. .Vandaag, hoop ik, krijg ik een nieuw modem ,ALs KPN zich aan de afspraak houd. Weer een vrije middag moeten nemen..
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt voor je reactie Marc, ik zie dat je je forumprofiel hebt aangevuld met adresgegevens. Alleen vind ik op je postcode en huisnummer geen contractant. Zou je je forumprofiel willen controleren? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld?
Badge
Postcode huisnr is nu ok.
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens Marc, ik zie dat je vandaag een nieuw modem ontvangt. Je krijgt de Experia Box V9. Laat je weten als je de nieuwe Experia Box geïnstalleerd hebt? Ik ben erg benieuwd of het probleem dan wel verholpen is 🙂
Badge
Eindelijk ja. het werkt weer. En ook een nieuwe tv ontvanger. zucht zucht. Hoe moeilijk kan het zijn. de grootste fout ligt wel bij die monteur die gewoon het oude modem had moeten laten staan. Dan was er niks aan de hand geweest.. Dus misschien een opfrist cursus voor deze man.
Reputatie 7
Badge +15
Dat is heel goed nieuws Marc! Fijn dat je weer gebruik kunt maken van Netflix via de tv-ontvanger 🙂 Geniet er van! Ik moet wel even opkomen voor mijn collega. Het probleem ligt niet aan onkunde bij de monteur. Die beste man heeft zijn best gedaan. Je maakte naast een geschikte tv-ontvanger ook nog gebruik van een Motorola 1853, deze is ongeschikt voor het afspelen van Netflix. Ik sluit daarbij niet meteen uit dat de Experia Box V8 allicht een mankement vertoonde, waardoor bij jou op de geschikte tv-ontvanger Netflix niet wilde afspelen(?) Geeft niet, het werkt weer. Ik hoop dat je weer veel kijkplezier aan mag beleven. Als je nog eens een vraag hebt, we horen het hier graag 🙂
Badge
even correctie. de tv ontvanger was de ZTE -zxv8001. die wij al jaren gebruiken net als het ZTE modem. Alles werkte prima. Wij hadden gevraagd om een wifi versterker, nergens anders om. Dus waarom ineens het modum de ZTE weg moest is mij een raadsel. . Maar goed. eind goed al goed. Maar wel een boel heisa voor helemaal niks door zo'n monteur.

Reageer