Beantwoord

netflix en amazon staan stil

  • 1 August 2020
  • 20 reacties
  • 131 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Hier hetzelfde verhaal heb me arris vip5202 rechtstreeks op het modem aangesloten dan staat het ook soms even stil dit is trouwens ook op Netflix en Amazon prime is op beide boxen die ik heb.

Heb dit getest met met KPN box V12 en Fritzbox 7590 beide zelfde verhaal.

Voordat ik naar de nieuwe software ging had ik het niet op netflix en nu dus wel kan dit de bottleneck zijn? sinds het nieuwe menu vind ik hem ook trager geworden met zappen als met oude menu

admin: eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door MennoG78 12 August 2020, 13:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @MennoG78 . Heb jij meerdere tuners? Zo ja, is het probleem bij beide?

Zou je ook (voor de zekerheid) nog een grondige reset willen doen. (tuner terug naar fabrieksinstellingen)

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Erwin_ ik heb 2 tuners ja en op beide is het.

Ik heb deze reset nog niet gedaan zal het eerst even bij eentje uitvoeren.

Heb dit ook op de andere kanalen nu steeds  sbs6 of rtl4

Laat maar even weten of dat voor verbetering zorgt. 

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_  ik heb hem gereset zoals jij vroeg met frissestart echter zien ik nog steeds af en toe het beeld haperen geluid gaat wel gewoon door maar beeld staat af en toe stil heel even en gaat dan weer door.

vanmiddag bij me ouders ook gekeken en die hebbenhet ook en me buren ook die zei ook hapert dit is sinds nieuwe menu hiervoor had ik het niet

Hoe vaak zie je het gebeuren? Ik heb wat rondgevraagd. Die traagheid herkennen we wel maar niet dat plotseling netflix en amazon haperingen hebben. Zo te lezen hebben je alles optimaal aangesloten en jij hebt het snelste glasvezel abonnement wat we momenteel aanbieden., Daar zou het dus niet aan mogen liggen. 

Je schrijft rechtstreeks aangesloten. Dus geen switches of iets dergelijks ertussen, toch? ;-) 

@ChrisWissink  : herken jij dit vanuit de pilot?

Je schrijft dat je het zowel via de v12 als via de fritzbox hebt geprobeerd? @wjb : Zou dit nog iets met een setting in de fritzbox te maken kunnen hebben? 

 

Kun je trouwens (voor de zekerheid) je glasvezelkastje nog even 20 seconden spanningsloos maken. 

Ik had nog over sbs6 en rtl4 heengelezen. Dat maakt het issue nog merkwaardiger. 

Reputatie 7

Je schrijft dat je het zowel via de v12 als via de fritzbox hebt geprobeerd? @wjb : Zou dit nog iets met een setting in de fritzbox te maken kunnen hebben? 

Ik zou niet weten welke instelling dat dan zou moeten zijn.

Wellicht ken je mijn issue t.a.v. haperingen ook nog. Dat is weliswaar een heel ander issue, maar ook daar is een correlatie met het gebruik van Netflix.

Reputatie 7
Badge +8

Hoe vaak zie je het gebeuren? Ik heb wat rondgevraagd. Die traagheid herkennen we wel maar niet dat plotseling netflix en amazon haperingen hebben. Zo te lezen hebben je alles optimaal aangesloten en jij hebt het snelste glasvezel abonnement wat we momenteel aanbieden., Daar zou het dus niet aan mogen liggen. 

Je schrijft rechtstreeks aangesloten. Dus geen switches of iets dergelijks ertussen, toch? ;-) 

@ChrisWissink  : herken jij dit vanuit de pilot?

Je schrijft dat je het zowel via de v12 als via de fritzbox hebt geprobeerd? @wjb : Zou dit nog iets met een setting in de fritzbox te maken kunnen hebben? 

 

Kun je trouwens (voor de zekerheid) je glasvezelkastje nog even 20 seconden spanningsloos maken. 

Reeds gedaan ook vorige week al meerdere keren toen hier een monteur was voor een ander probleem naja probleem snelheid wordt niet volledig gehaald. staat hier los van NT is dus al meerdere keren gereset.

Heb Cat6 kabel en cat5e kabels getest (mag niet uitmaken hiervoor)

Ik zit rechtstreeks op me modem inderdaad maar met een swtich Netgear GS108E (welke igmp snooping aankan) er tussen maakt het niet uit.

Wat ik wel apart vind is zoon box maar 100 mbit utp porten heeft.

Reputatie 7
Badge +8

Je schrijft dat je het zowel via de v12 als via de fritzbox hebt geprobeerd? @wjb : Zou dit nog iets met een setting in de fritzbox te maken kunnen hebben? 

Ik zou niet weten welke instelling dat dan zou moeten zijn.

Wellicht ken je mijn issue t.a.v. haperingen ook nog. Dat is weliswaar een heel ander issue, maar ook daar is een correlatie met het gebruik van Netflix.

netflix heb ik het het meeste op.

rtl4 en sbs6 heb ik het sporadisch maar is wel vervelend soms geluid hapert niet alleen beeld heb dit trouwens ook op me andere box die ik op me slaap kamer heb heb ik het ook mee.

maar zoals al gemeld was voor de nieuwe software niet.

het is ook niet constant dat is het vreemde je kan er geen touw aan vastknopen wanneer het gebeurd

 

Reputatie 7

Wat ik wel apart vind is zoon box maar 100 mbit utp porten heeft.

Meer is ook niet nodig, de zwaarste belasting van een 4K Ultra-HD box is 26,5Mbps als er naar een 4K zender van KPN gekeken wordt. Bij het schakelen tussen twee 4K zenders wordt er kort even 53Mbps gebruikt maar hoger zal het niet worden. 100Mbps is dus meer dan genoeg.

Dank voor alle info. 

Een incidentele hapering is niet te voorkomen maar als ik het goed lees gebeurt het bij jou meerdere keren per dag. Dat hoort natuurlijk niet. Zeker niet omdat je alles met kabels hebt aangesloten en je op glasvezel zit.

Kan ik je morgenmiddag even bellen? Dan spreken we alles even door en kan het zijn dat we een ticket aanmaken. 

Wat ik voorlopig even zeker wil weten:

De onderbrekingen doen zich voor als de tv-tuner rechtstreeks op de experiabox v12 is aangesloten. (dit vraag ik om uit te sluiten dat het met externe hardware te maken heeft.

Verder heb je alles gereset en verschillende kabels geprobeerd? Verder mag omwisselen van de tv-ontvanger niet baten. 

 

Als dit het geval is, hebben we een legitiem issue waar ik vast een achterliggende afdeling of een monteur voor kan aansturen. 

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_  je mag altijd bellen ;) maar ik wil het liefst me KPN box V12 niet meer aansluiten.

Ik werk ook thuis en en al mijn apparaten staan nu ook geinsteld op me Fritzbox en die moet ik anders weer allemaal herstarten of instellen.

MOet wel zeggen dat ik het vandaag niet meer heb gehad me zoontje kijkt nu hele dag netflix en die roept altijd meteen hij staat stil heb het zelf van hem niet vernomen en zelf ook niet gezien.

Me vrouw heb ik er vanmorgen oko niet over gehoord namelijk.

zag wel dat me software ook weer bij gewerkt was vergeleken met gister.

 

heb nu 

UI versie : 4.102.212

S|W Versie: 8.0.101_2

 

Ik had gister nog

UI versie : 4.100.208

S|W Versie: 8.0.100_3

 

 

Okay. So far so good. :-)

 

Hou het even in de gaten. Ik lees het wel.

Reputatie 7
Badge +16

Hai @Erwin_ ,

Was aan het werk vandaag en lees nu jouw tag pas. Dit probleem herken ik niet van uit de pilot. Wel dat er zwart beeld ontstaat na het afsluiten, maar niet tijdens het gebruik. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Reputatie 7
Badge +8

Beeld freezed nog steeds af en toe is wel iets minder maar het is ook op ziggo sport vandaag en op rtl4 en sbs6 en gister op Net5 geluid gaat netjes door beeld daarna ook weer dus is apart is echt sinds de nieuwe software

Hoi @MennoG78 . Vreemd.

Stel dat we hier een monteur voor aansturen. Dan is de kans heel groot dat deze als eerste die fritzbox er tussenuit haalt en het test met een experiabox.  Als jij zeker weet dat de storing op die manier ook optreedt, kunnen we dat zonder risico doen.

Laat maar weten hoe je hier over denkt.

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_  dat is niet nodig heb gister een monteur gehad hier die kwam voor een snelheids probleem.

Die wist me al te vertellen dat hij me TV Box zag (de nieuwe) dat het een probleem was sinds de nieuwe software is uitgekomen  wat ik zelf ook al had geconstateert en ook met name de HDR functie hij zegt als je deze op automatisch dan vloeit je beeld niet.

modem maakt niks uit gaf hij ook al aan deze monteur zag ook liever de Fritzbox al de KPN box V12

 

Oh, dan is het wel heel vreemd dat het zo grillig is. Dat snap ik dan niet helemaal. Maar ik ben blij dat het nu is verholpen. Althans, dat klopt toch? 

Reputatie 7
Badge +8

Oh, dan is het wel heel vreemd dat het zo grillig is. Dat snap ik dan niet helemaal. Maar ik ben blij dat het nu is verholpen. Althans, dat klopt toch? 

Verholpen is groot woord ;)

Maar de HDR functie heb ik nu op automatisch staan is ook opeens je beeld helderder.

Monteur gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze nieuwe software want sinds de nieuewe software is de HDR functie er ook in.

wel grappig de Ziggo Next box ook van het merk Arris had namelijk hetzelfde issue bedenk ik me net.