Vraag

Netflix en Youtube werken niet op HMB2260

  • 29 April 2021
  • 20 reacties
  • 244 keer bekeken

Hallo,

Al enige  tijd werkt Netflix en Youtube niet op een van onze ontvangers van het model HMB2260.

Bij Netflix blijft het beeld stil staan met vaak 25% of 99% in beeld, maar is er wel geluid. Youtube loopt vast.

Ik heb al een aantal keer nieuwe software geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand een idee hoe het probleem op te lossen?

Alvast bedankt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 6

Gaat u naar het kanaal van Netflix en Youtube of gaat u via menu naar Apps > Netflix / Youtube? Of schakelt u via uw smartTV naar Netflix en Youtube?

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @Willucas en goed dat je deze vraag stelt.

Denk je even ontspannend een film(pje) of serie te gaan kijken en dan gebeurt dat. Dat is inderdaad niet echt prettig! Ik begrijp dat je de ontvanger al hebt voorzien van nieuwe software, daarom gaan we eens kijken hoe deze ontvanger is aangesloten op het modem. Is dat rechtstreeks met een kabel, door middel van draadloze adapters in het stopcontact of zit er wellicht nog een switch tussen?

Gaat u naar het kanaal van Netflix en Youtube of gaat u via menu naar Apps > Netflix / Youtube? Of schakelt u via uw smartTV naar Netflix en Youtube?

 

Hallo Pauwerful,

Via kanaal of via menu maakt geen verschil. Beide routes zelfde resultaat.

 

Welkom op ons forum @Willucas en goed dat je deze vraag stelt.

Denk je even ontspannend een film(pje) of serie te gaan kijken en dan gebeurt dat. Dat is inderdaad niet echt prettig! Ik begrijp dat je de ontvanger al hebt voorzien van nieuwe software, daarom gaan we eens kijken hoe deze ontvanger is aangesloten op het modem. Is dat rechtstreeks met een kabel, door middel van draadloze adapters in het stopcontact of zit er wellicht nog een switch tussen?


Hallo Nico,

De ontvanger is met een netwerkkabel met een switch verbonden en de switch met een netwerkkabel aan het modem.

De tv ontvanger in een andere kamer zit op dezelfde manier verbonden en die werkt prima (zelfde type ontvanger).

 

 

Reputatie 6
Badge +10

Zit de andere ontvanger die geen problemen heeft op dezelfde switch aangesloten of op een andere switch?

Zit de andere ontvanger die geen problemen heeft op dezelfde switch aangesloten of op een andere switch?


Ja, beide ontvangers zitten op dezelfde switch.

 

 

Reputatie 6
Badge +10

Als je de stekkers in de switch omwisselt, heeft dat nog resultaat?  Zou je anders eens kunnen proberen om deze ontvanger rechtstreeks met een kabel op het modem aan te sluiten? Dus zonder tussenkomst van een switch.

Als je de stekkers in de switch omwisselt, heeft dat nog resultaat?  Zou je anders eens kunnen proberen om deze ontvanger rechtstreeks met een kabel op het modem aan te sluiten? Dus zonder tussenkomst van een switch.

Hallo Nico, dank je voor het meedenken. Ik heb vanavond de kabels omgedraaid in de switch, de kabel rechtstreeks in het modem gehad en opnieuw opgestart. Maar dan doet Netflix en Youtube het nog niet juist. Op de andere ontvanger blijft Netflix en Youtube het wel juist doen.

Wat ik nog ga proberen is om de ontvangers te wisselen van locatie. Ik laat het resultaat hier nog even weten.

 

 

Reputatie 6
Badge +10

Laat maar even weten inderdaad anders moet ik hier een andere weg gaan bewandelen voor jou. Ik wacht met spanning je antwoord af!

Laat maar even weten inderdaad anders moet ik hier een andere weg gaan bewandelen voor jou. Ik wacht met spanning je antwoord af!

Hallo Nico,

Ik heb de ontvangers van locatie geruild. Het leek eerst goed te gaan, maar de ontvanger die het in de kamer niet goed deed, doet het nu op de andere locatie ook niet goed. Youtube en Netflix lopen hier ook vast. De ontvanger die nu in de kamer staat doet het prima.

Het licht dus niet aan de kabels, maar waarschijnlijk aan de ene ontvanger.

Heb jij hier een oplossing voor?

Reputatie 6
Badge +10

Hmm, ik ga eens verder met je kijken. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb?
Als je hier nog een reactie geeft zodra je dat klaar hebt dan ga ik op onderzoek uit voor je! :mag:

Nico,

Er is onlangs een update geweest en het lijkt nu op beide ontvangers goed te gaan. :relaxed:

Bedankt voor het meedenken!

gr. Marco

Helaas doet 1 ontvanger het toch weer niet goed. Geen beeld wel geluid.

Heb je nog ideeën Nico?

Alvast bedankt.

Reputatie 6
Badge +10

:sweat: Ik wil eens voor je kijken. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb?
Als je hier nog een reactie geeft zodra je dat klaar hebt dan ga ik op onderzoek uit voor je! :mag:

:sweat: Ik wil eens voor je kijken. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb?
Als je hier nog een reactie geeft zodra je dat klaar hebt dan ga ik op onderzoek uit voor je! :mag:

Ik heb mijn profiel aangevuld. Kun je hier zo mee verder?

Alvast bedankt.

Gr. Marco

Reputatie 6
Badge +10

Top dankje!
Ik ben uiteraard direct aan de slag gegaan en kom eigenlijk niets vreemds tegen. Ik lees dat je al een reset hebt geprobeerd, maar ik wil je toch nog even vragen of je de reset van de volgende pagina eens zou willen doen (just to be sure)

Ontvanger resetten

En dan het liefste even de stappen van stap 3 (3) Heb je geen toegang tot het tv menu? Reset dan op onderstaande wijze je tv-ontvanger)

 

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

Hallo Nico,

Ik had eerder al dezelfde reset opties gedaan, maar zonder succes. Ik heb ze gisteren nogmaals gedaan, en ook nu zonder succes. 

Het vreemde is dat 1 ontvanger het wel goed doet en de ander niet.

Is het mogelijk om de 'foute' om te ruilen?

Groeten Marco

Reputatie 6
Badge +10

Ik ga eens kijken wat ik voor je kan doen, zou je hiervoor in je forumprofiel nog even een mobiel nummer kunnen toevoegen waarop ik je een bevestiging kan sturen (mits ik het voor mekaar krijg)

Fijn Nico.

Ik heb mijn nr toegevoegd.

 

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb een nieuwe weten te regelen voor je. Zie je pb voor het afleveradres!