Beantwoord

Netflix geen beeld wel geluid en ondertitel

  • 18 May 2021
  • 18 reacties
  • 258 keer bekeken

Ook ik heb dit probleem (Netflix wel geluid, geen beeld). Volgens de helpdesk van Netflix zit het probleem in de HDMI box van de KPN. Er loopt een geheugen vol en dat moet je zelf leeg maken door de box een tijdje uit te zetten. Ik hoop dat er binnenkort een box komt die dit probleem niet heeft. Weet iemand hier iets meer van?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 14 June 2021, 20:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen en welkom @JosAns!

Ik help je graag op weg, ik begrijp dat je last hebt van zwart beeld bij Netflix. Gebeurt dit soms of elke keer dat je Netflix gebruikt? Welke tv-ontvanger heb je, en heb je deze een volledige reset gegeven sinds je dit ervaart?

Het gebeurt soms (ongeveer 1x per week), maar onregelmatig. Ik zal de de frisse start eens proberen.

Reputatie 7
Badge +19

@JosAns Fijn om te horen dat 't wekelijks en niet dagelijks gebeurt. Ik ben benieuwd of de frisse start verschil maakt. Daarnaast is Netflix op de tv-ontvanger op twee manieren te openen: Via kanaal 200 of via Menu - Apps op TV. Ik ben benieuwd of het nog verschil maakt als je de andere manier probeert van hoe je dit nu doet. Ik hoor graag hoe het is gegaan.

De frisse start maakte helaasgeen verschil voor het opstarten via menu-apps op TV. Kanaal 200 zal ik ook eens proberen, als het weer optreedt.

Het even uitzetten van de HDMI box (of hoe dat zwarte kastje bij de TV ook mag heten) helpt wel elke keer….

Als Netflix wel geluid maar geen beel geeft, maakt het niet uit of ik via Menu-Apps of kanaal 200 opstart. Alleen kastje uit en aan helpt… Lijkt mij duidelijk een defect/onvolkomenheid in het kastje!

Reputatie 7
Badge +19

@JosAns Fijn dat je het hebt geprobeerd, het maakt dus allemaal geen verschil. Dan kijken we verder. Kan je voor mij je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? 

Hoi Alexandra, is deze profiel info voldoende?

Reputatie 7
Badge +19

@JosAns Perfect! Ik heb een melding voor je aangemaakt en doorgezet naar de Technische Dienst. Zij onderzoeken dit en nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is of wanneer ze informatie voor/vragen aan je hebben. Dit gebeurt meestal binnen enkele werkdagen. Ik hoor het graag als je iets hebt gehoord.

Reputatie 7
Badge +19

@JosAns Perfect! Ik heb een melding voor je aangemaakt en doorgezet naar de Technische Dienst. Zij onderzoeken dit en nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is of wanneer ze informatie voor/vragen aan je hebben. Dit gebeurt meestal binnen enkele werkdagen. Ik hoor het graag als je iets hebt gehoord.

@JosAns Zo te zien heeft de Technische Dienst contact met je opgenomen en ervoor gezorgd dat je een nieuwe tv-ontvanger hebt gekregen. Ik hoop dat sinds dien alles goed gaat. Laat het anders gerust weten.

Helaas het probleem is gebleven. Sterker nog, het lijkt nu elke dag te gebeuren (Netflix wel geluid en ondertitels, maar geen beeld). Alleen het uit en aanzetten van de tv ontvanger (m.a.w. het flushen van het geheugen) lost het probleem op….

Voor dat geheugenlek moet toch een fix denkbaar zijn?!

Reputatie 7
Badge +19

@JosAns Wat irritant dat het nu elke dag gebeurt. Goed dat je het aankaart. Ik heb een nieuwe melding doorgezet naar de Technische Dienst zodat ze verder onderzoek kunnen doen. Ze nemen wederom contact met je op en helpen je verder. Hou je me op de hoogte van de voortgang?

@Alexandra 

Ook de oplossing van de TD en een nieuwe TV box hebben niet geholpen. Het probleem treedt nog steeds regelmatig op. Ik zet de TV Box nu elke keer maar even uit en weer aan voordat we Netflix gaan kijken. Dat helpt, maar kan niet de bedoeling zijn lijkt mij… Dat uitzetten van de box als oplossing is voor mij nog steeds een indicatie dat er ergens een geheugen o.i.d. “vol” loopt (en door het uitzetten weer geleegd wordt). Maar goed, de TD wil daar niet aan, hopelijk hebben ze nog een andere oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JosAns, in verband met de vakantie van Alexandra neem ik het even over!

Balen zeg dat het nog steeds niet opgelost is :slight_frown: Als ik de laatste storingsbon er bij pak, zie ik daar de notitie in staan dat jullie hebben gebeld om aan te geven dat Netflix het goed doet op beide ontvangers. Daarna lijkt het ticket niet verder behandeld te zijn. Ik zie er niet in staat wat voor oplossingen ze verder nog hebben geopperd, kan je me daar iets meer over vertellen?

Wat gebeurt er nu trouwens als jullie de ontvangers van plek verwisselen? Verhuist het probleem dan mee met de betreffende ontvanger?

Nee, het omruilen van de ontvangers (of inzetten van een nieuwe) maakt niets uit. Het probleem bij het terugmelden van een oplossing is steeds dat het probleem niet elke keer optreedt. Dat is pas als er in de ontvanger iets “vol” gelopen is (zo lijkt het). Een nieuwe of omgewisselde ontvanger is altijd "leeg”, dus dan gaat het altijd goed (tot dat ie weer vol is :)). Als het probleem zich weer voordoet laat ik de ontvanger leeglopen door hem een 10 tal seconden uit te zetten. Daarna is het probleem opgelost en kan ik verder kijken. Kan het zijn dat niet het gebruik van de Netflix app maar de YouTube app de ontvanger vol laat lopen?

Reputatie 7
Badge +19

Hi @JosAns, ik ben weer terug van vakantie! 

Het speelt dus nog wel, maar even uitzetten van de tv-ontvanger is een goede (tussentijdse) oplossing lees ik. Dank voor de heldere uitleg! Het omruilen van de tv-ontvangers maakt geen verschil, speelt het op beide? En je noemt ook de YouTube app, maak je hier gebruik van?

Het speelt op beide en ik kijk inderdaad soms YouTube via de app op tv.

Reputatie 7
Badge +19

@JosAns Kijk je YouTube via de app op de tv-ontvanger, of heb je een smart tv waarop je de app gebruikt/kan gebruiken? In het laatste geval, als je de mogelijkheid hebt, zou je het misschien kunnen testen door een poosje YouTube niet op de tv-ontvanger te gebruiken maar rechtstreeks op de tv. Dan kunnen we uitsluiten of het met elkaar te maken heeft :)