Beantwoord

Netflix geluid kraakt/hapert

• 6 september 2018
  • 52 reacties
  • 5314 keer bekeken

Toon eerste bericht

52 reacties

Het probleem is bekend @Pauls1978. Het zoeken naar de oplossing heeft veel tijd gekost, hadden wij ook graag anders gezien. In eerste instantie leek het probleem bij Netflix te liggen. Dat bleek niet het geval. Het probleem wordt nu gezocht in de hardware van de TV-ontvanger. De chipset leverancier heeft dit nu in onderzoek. Uiteindelijk zal dit middels een firmwareupdate worden opgelost. Een oplostijd is helaas nog niet bekend.

Zojuist een update gehad voor mijn KPN kastje. En wat denk je..... Nog steeds gekraak! Dit moet toch echt op te lossen zijn?? Lukt het pas als we massaal naar Ziggo gaan? Het is cliché om dit te zeggen maar ik kan het niet oplossen en het is bloed irritant.
Hoi,

Hier nog een geval, niet perse nieuwe info als al eerder genoemd. Wel het verzoek dit te fixen. Op een rijtje:
-Heel regelmatig ploppen en kraken van het geluid
-Netflix via KPN ondemand menu
-TV via HDMI aan KPN box gekoppeld, geluid via audio (jack/tulp) kabel aan versterker
-Voornamelijk in het laag lijkt het
-Ben nu bodyguard aan het kijken, daarin is het heel duidelijk. Maar merk het regelmatig bij Netflix (House by the Med bv)

Verstoort serieus het kijk en luister plezier, even actie in de taxi qua oplossing KPN, ipv mensen bezig houden met vragen en hopen dat het zich vanzelf oplost of iets dergelijks.
Reputatie 7
Badge +17
Helaas is er nog geen update, Paul. We zullen nog moeten wachten op die fix. Wanneer? Ik kan het je helaas nog niet vertellen.
Reputatie 6
Badge +10
@Erwin_ , niets aan te doen. Wachten duurt altijd lang.
Ik heb dit bij de film bird box. Ik heb het continu dat geluid nu. Als ik schakel van kanaal 200 naar tv kijken gaat het weg. Zodra ik de film dan weer aanzet is het weg. tot ik op pauze druk en weer op play. Dan is het ook niet weg te krijgen voor ik weer schakel naar tv kijken. Ook bij andere series is dit continu het probleem. Ik word er echt simpel van. Wel is het zo dat als ik via de app Netflix kijkchet probleem weg is. Dus alleen bij kanaal 200!!!
Reputatie 1
Ik ben blij dat dit probleem nu bekend is. En dus beslist niet uniek bij 1-2 klanten. Zelf heb ik al van alles gecheckt, kan het niet verhelpen. Dacht eerst dat het alleen bij amerikaanse series was.
Ik merkte het mn bij docu’s van PBS. Ben nu echter bezig met de Britse serie the escape artist. Tv, Loewe en Samsung, via on demand, netflix. Geen Soundbar. Het geluid kraakt ook in deze serie in “golven”. Waardeloos en inderdaad erg storend.
Ter aanvulling. Geluid Netflix via app Apple TV is uitstekend.
Kom op KPN, nu al bijna 5 maanden verder met dat irritante gekraak op Netflix.
Ik ben al klant toen het bedrijf nog Post Telefoon Telegraaf heette!
Wil liever niet naar Ziggo maar........
Reputatie 7
Badge +27
Het onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas hebben we daar nog geen verdere inhoudelijke update over. Zodra we die wel hebben komen we er bij jullie op terug.
Ik heb hetzelfde probleem bij mij thuis maar ook bij mijn vriendin. Daar zit enkel de tv aangesloten op de ontvanger. Behoorlijk irritant dat gekraak.
Helaas ondervinden wij hier ook het probleem van kraken. Ik heb twee kastjes één is de HMB2260 V2. Hier komt het kraken bij voor. Start the Punisher en het lijkt wel of ik in snorkelland ben beland. Het geluid is niet om aan te horen. Nu heb ik ook een andere kastje, deze kan je aanvragen omdat dit het nieuwe kastje is die ze aanleveren bij nieuwe abbonementen, en hier geen problemen mee. Dat is de ARRIS VIP 2925, deze werkt naar behoren.

Ik hoop wel dat het alsnog verholpen kan worden.
Ik heb precies hetzelfde probleem, het is erg irritant en ook via Netflix bij sommige films, series ect. Wordt dit nog snel opgelost???
Ook ik herken het kraak geluid. Dacht dat het aan mijn tv lag. Dus ging het opzoeken op internet. Vandaar dat ik op dit forum terecht kwam.
Ik merk het voornamelijk als er veel licht in beeld is. Bijv als de serie zich afspeelt in de buitenlucht of in een verlichte ruimte. Ik hoop dat het overgaat. Het is super irritant.
Reputatie 7
Badge +27
Er wordt aan gewerkt, maar we hebben nog geen datum wanneer het opgelost zal zijn. Zodra we daar meer over weten, komen we er op terug.
Hi, exact hetzelfde hier. Merk het heel erg met de serie de bodyguard. Ik hoor graag wanneer dit opgelost is.
Ondertussen zijn we een maand verder na de erkenning van kpn voor het gekraak via de digitale audio. Zit er al beweging in een oplossing? Ik word hier echt chagrijnig van... Ik zit al 20 jaar bij kpn. Moet ik echt naar een ander??
Ook hier een update gehad maar de Netflix kraak is er nog steeds. En dat is niet een beetje irritant...komt er een oplossing? Ziggo komt anders wel erg dichtbij.
Er wordt aan gewerkt, maar we hebben nog geen datum wanneer het opgelost zal zijn. Zodra we daar meer over weten, komen we er op terug.

Is het na 6 maanden niet een idee om wat meer inhoudelijk uit te leggen wat de reden is dat het zo lang moet duren? Dan krijgen klanten wellicht minder het gevoel dat ze aan het lijntje worden gehouden.
Reputatie 7
Badge +13
Als je een Smart TV hebt, kijk dank via de app op de Smart TV.
Hopelijk is dan alles perfect.
Ik kijk altijd via de app op de tv.
Reputatie 7
Badge +27
Het is een complex probleem om op te lossen. Het is een samenspel tussen ons, Netflix en de leveranciers van onze hardware. En daarnaast komt dit ook niet bij alle klanten voor, waardoor dus blijkbaar ook de tv nog van invloed is op het probleem. Er wordt hard aan gewerkt, maar specifieke data heb ik op dit moment nog niet.
Ook hier hetzelfde probleem sinds een paar weken. Het viel me vooral op bij de serie Bodyguard. Hopelijk komt er snel een oplossing!
een maand verder en geen reactie op mijn ingediende klacht. Bij elke aflevering of film op Netflix moet het geluid worden verzet. Ik geef het op...
Als je een Smart TV hebt, kijk dank via de app op de Smart TV.
Hopelijk is dan alles perfect.
Ik kijk altijd via de app op de tv.

nee dat lost het probleem niet op.
Als medewerker van KPN hoop ik dat dit probleem snel wordt opgelost. Het is jammer dat een verder goed werkend systeem roet in het eten gooit van de beleving.

Ook ik heb dus last van dit probleem. Een irritant krakend geluid dat iedere paar minuten terugkeert. Welke audio-aansluiting ik ook gebruik, het komt voor.

De workaround tegen het kraken is voor mij overigens om het geluid in te stellen op English [Original] (5.1) in plaats van English [Original].

@KPN, wellicht iets met de verwerking van het stereo signaal door het kastje?
Goedemiddag ik herken mij ook in dit probleem. Het is overigens alleen als ik de audio (binnen Netfix) van 5.1 op stereo zet. Ik doe dat omdat mijn versterker geen 5.1 verwerkt.

Het is heel vervelend dus het zou fijn zijn als het opgelost kan worden. Als het aan de hardware ligt en niet alle klanten hebben dit, dan kan de hardware bij de klanten die het probleem WEL hebben dan toch vervangen worden?

Ik zie dat het al ruim 8 maanden geleden gemeld is.....
ik heb dit probleem ook al maanden. ik heb dit forum ook regelmatig in de gaten gehouden. mijn geluid gaat over een Marantz surround versterker.

Eerst had ik alleen problemen met netflix, korte kraakjes. het viel me hierbij op dat op de versterker als input signaal dan "PCM" aangeeft i.p.v. "dolby-digital" wel beiden 5.1.

later viel mij op dat bij eurosport op een regelmatig ritme pulsen "white noise" te horen zijn (alle speakers).

Nu hoor ik ook korte tikken (geluid als of je een statische ontlading hoort) met willekeurige tussenposen in het geluid op de Veronica. als ik stukjes terug spoel dan zitten de tikken elke keer op dezelfde plekken.

het maakt niet uit op welke manier ik de netflix app op de kpn box open. als ik netflix kijk via de smart tv of mediaspeler dan heb ik geen enkel probleem met het geluid.

ik heb de ARRIS VIP2952 setup box.

Reageer