Beantwoord

Netflix geluid kraakt/hapert

  • 6 september 2018
  • 60 reacties
  • 9627 keer bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Er is nog steeds geen geluid Netflix op de tv vreemd laptop wel tv niet KPN doe er is iets aan hier wordt je niet vrolijk van de zoveelste keer prut ik geef het op en ga daar weg
Reputatie 7
Badge +28
In reactie op de berichten van de afgelopen tijd:

  • Netflix geluid hebben we nog geen oplossing voor beschikbaar
  • tikken op Veronica bleek in aan de aanlevering te zitten en lijkt inmiddels door Veronica verholpen


phstokker, heb jij helemaal geen geluid bij Netflix? Zo ja, dan is dat een ander probleem. Kijk of je de audioinstellingen kunt aanpassen en of dat helpt. Zo niet, dan kun je beter een los, eigen, topic aanmaken en daarin beschrijven wat je precies ervaart en hoe alles bij jou is aangesloten.
Is er al iets meer bekend over dit probleem? Ik ervaar hetzelfde.

Ik heb een Arcadyan HMB2260 i.c.m. een Bose 3-2-1 set.
Bij het kijken van Netflix films is in de lage tonen een duidelijk "Plop" geluid te horen. Geluid via de optische kabel gestuurd, via HDMI en de audio jack in zowel Dolby als Stereo, maar het mag allemaal niet uitmaken.

Ik heb helaas geen SMART tv, dus nu maar Netflix kijken via een chromecast stick. Daarbij is het geluid wel goed.
Reputatie 7
Badge +28
Helaas niet, surfboomerang. We werken hierin samen met de chipset leverancier, maar een oplossing is er nog niet.
Bij mij is het probleem vergelijkbaar, maar toch ook anders. Het storende geluid is niet af en toe, maar constant, bij afspelen geluid Netflix via optische kabel naar versterker. Niet bij alle films, bijvoorbeeld niet als mijn zoontje naar Lego Ninjago kijkt, maar wel als ik naar Star Trek Discovery kijk. Als ik in plaats daarvan een jack aansluit, via 2 tulpstekkers op de versterker, dan is er niks aan de hand.
Netflix is door dit probleem onbruikbaar op de ontvanger. Erg leuk dat jullie dit gebruiken als selling point voor het product, alleen als het niet werkt is dat best oneerlijk wat mij betreft. Zeker als ik hier zie dat het probleem al ongeveer een jaar bekend is en er nog steeds geen oplossing voor is. Blijkbaar liggen de prioriteiten elders...

Ook ik heb hetzelfde probleem, en lijk het steeds vaker te horen Heb hier contact over gehad met webcaremedewerker. Die gaf aan dat ik de fabrieksinstellingen moest terugzetten op mijn tv. Als dat niet zou helpen, dan konden ze verder niks meer betekenen. Dat lijkt me niet te kloppen toch? Volgens het laatste bericht van KPN op dit forum, zijn ze er nog mee bezig.

Hier nu ook hetzelfde probleem. Erg storend over dr home cinnema set. Met de app van de tv zelf, home cinema en chromecast geen problemen.

Ook hier al tijden vergelijkbare problemen. Eigenlijk is er altijd iets met de Netflix app op de kpn ontvangers. Of er zitten kraakgeluiden in series (de serie Toon, nu ook in black lake maar er zijn legio voorbeelden) of er is een probleem met framerate: meeste Amerikaanse films zijn simpelweg niet te bekijken via de kpn ontvanger vanwege niet vloeiend lopend beeld.

Eigenlijk best teleurstellend, zit nu 2 jaar bij KPN en al 2 jaar gedoe met Netflix op de kpn ontvangers. Oplossingen lijken er niet te komen. Het wordt hoog tijd dat kpn andere ontvangers aan hun klanten gaat leveren die wel in staat zijn om deze diensten aan te bieden of haal de optie helemaal weg en promoot het ook niet meer, scheelt een hoop frustratie.

Ik heb deze problemen ook. Mijn speler (denon receiver) ondersteunt ook geen 5.1.

Vooral in de lage tonen als ze aanhouden (opbouw in de muziek). Ik neem het duidelijk waar in het in intromuziekje van de serie Vikings, maar treed ook gewoon veelvuldig op gedurende het kijken van netflix in andere situaties, maar dan geef ik iig een specifiek voorbeeld.

Ik gebruik de denon set op een nieuw model LG tv.

 

Als KPN hier 2 jaar na dato nog geen oplossing heeft gaat die er nooit komen waarschijnlijk?

Zijn er in de kpn analyse ook kastjes die geen problemen ondervinden?

Want dan wil ik die snel hebben!

 

 

Reageer