Vraag

Netflix geluid slecht

  • 14 August 2019
  • 6 reacties
  • 401 keer bekeken

Op mijn HDMI modem heb ik problemen met het geluid bij afspelen van Netflix op mijn HD tv.
Het probleem ontstaat elke keer als ik van TV overschakel naar Netflix (via kan 200 en ook via On Demand).
Het geluid is dan niet om aan te horen.

Als ik dan de HDMI kabel uit de TV trek en weer insteek dan is het geluid goed totdat ik weer terug ga naar TV en dan weer naar Netflix.

Ik heb al een andere HDMI poort van de TV getest, en een andere HDMI kabel maar zonder succes.
Ook heb ik de receiver (HMB2260) gereset en de software verwijdert, ook zonder succes.
Ook heb ik getest of het zou helpen om de beeld instellingen op standaard en niet HD te zetten maar dat helpt ook niet.

Daar enkel het probleem voorkomt bij Netflix lijkt me het een fout van de receiver.
Temeer daar een tweede receiver bij mij thuis geen fout heeft. Al werkt die met een HD ready tv en geen HD.

Graag zou ik een andere receiver willen ontvangen zodat het probleem weg is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Hallo @Harold11, welkom hier. Je hebt al een hoop geprobeerd zo te zien om het geluid weer goed te krijgen, maar nog zonder resultaat. Wat is er op dat moment precies aan de hand met het geluid?
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je beide tv-ontvangers van plek verwisselt, gaat het dan mee met de bewuste ontvanger of blijft het op dezelfde plek? Als het met de ontvanger mee gaat kunnen we ons richten op die ontvanger, stel dat het probleem niet mee gaat, speelt er iets heel anders. Ik hoor het graag van je.
Zal ik vanavond testen als ik thuis kom.
Reputatie 7
Dat is goed, ik zie je bevindingen hier wel verschijnen.
Reputatie 7
Hi @Harold11, heb je het al kunnen testen? 🙂
Beste Jasper,

Sorry voor de vertraging, maar bij deze dan mijn test resultaat:
Ik heb de receivers omgewisseld maar zonder succes, de receiver van de woonkamer speelt Netflix op de "oude" HD ready tv op de slaapkamer en de receiver van de slaapkamer speelt Netflix ook niet af op de nieuwe HD tv in de woonkamer.
Dan zou je gaan denken dat het aan de tv ligt, maar beide HDMI poorten heb ik aangesloten met diverse HD apparaten zoals XBox en Blue Ray en dat speelt gewoon zonder probleem.

Ik kan dus enkel concluderen dat de fout in de receivers zelf moet zitten, En dat kan natuurlijk ook wel gezien dat ze al een aantal jaren oud zijn.
Ik zou ze dus graag beide vervangen zien,.
Reputatie 7
Bedankt voor het testen @Harold11. Ik wil kijken wat ik voor je kan doen, of dat vervangen is of iets anders durf ik nog niet te zeggen. Zou je als eerste jouw postcode en huisnummer aan je forumprofiel kunnen toevoegen? Dan kan ik de mogelijkheden bekijken.