Beantwoord

Netflix niet te bereiken via televisie

  • 22 December 2019
  • 27 reacties
  • 422 keer bekeken

Hoi ik heb precies hetzelfde, heb sinds een week KPN, beneden lukt het wel op Netflix te komen maar boven start Netflix niet op, kom niet in het beginscherm. Ook niet via Apps op TV of kanaal 200. De software herstart heb ik gedaan maar geen resultaat. Wat nu?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Bart_ 6 January 2020, 20:58

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Lijnn Dat is knap vervelend. Wat heb je precies gedaan met die ‘software herstart’? Aangezien je het op je andere ontvanger wel gewoon kunt gebruiken, zou een fabrieksreset waarbij je ook de software opnieuw inlaadt wel eens kunnen helpen. Zou je dit nog eens willen proberen? 

Ja, dat is precies wat ik gedaan had, nu nog een keer gedaan maar geen resultaat. De aansluiting en het kastje is dus nieuw en heeft nog helemaal niet gewerkt voor Netflix. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +20

Vreemd., @Lijnn Ik ga eens kijken wat ik hier kan vinden. Je hebt het dus op één van de twee ontvangers? Zijn de ontvangers van hetzelfde type? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het serienummer van de betreffende ontvanger? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ja, ik heb twee identieke kastjes, bij de een lukte aanmelden op Netflix meteen en bij de ander krijg ik het opstart logo van Netflix maar dan stopt het meteen. Ik heb de gegevens ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Mooi zo, @Lijnn Wil je het serienummer van de betreffende ontvanger er ook nog even bijzetten? Dan weet ik naar welke van de twee ik moet kijken. 

Is de ontvanger boven misschien aangesloten via het stopcontact, met verbindingsstekkers naar het modem?

afb.

https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/Public/Products/xlarge/927614-36580-draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters-10.jpg

Het serienummer staat erbij. Dat zou kunnen Peter het gaat via stopcontact, zie foto. Maar dit had ik bij XS4ALL ook en toen werkte het wel.

 

Is er een mogelijkheid om diezelfde ontvanger direct verbonden te gebruiken. Ik denk zó maar dat het zonder DVS ertussen wel werkt.

En haal die stekker bóven de DVS eruit! Er mogen geen andere apparaten op hetzelfde stopcontact zitten. Gebruik dan een stekkerdoos in de DVS voor meerdere stekkers.

Het kan niet anders aangesloten dan dit, het is boven dus niet bij het modem in de buurt en hoe moet mijn tv en Chromecast dan stroom krijgen. KPN heeft het zelf opnieuw zo aangesloten vorige week. Het heeft bovendien met XS4ALL met een kastje van 6 jaar oud altijd zo gewerkt ook met de Chromecast erbij. Bijna spijt van de overstap. Maar misschien kan KPN het wel gewoon oplossen. Bedankt voor het meedenken iig!

Neem die ontvanger (+ voeding) even mee naar beneden). Ik néém aan dat het daar zonder DVS is verbonden???

Ik verdenk namelijk toch sterk de DVS-verbinding van dit probleem.

Verder mag er écht niks anders op hetzelfde stopcontact zitten.

hoe moet mijn tv en Chromecast dan stroom krijgen.

Zoals ik al zei :wink: : met een stekkerdoos in de DVS. En het stopcontact erboven leeg laten.

En bindt geen stroom- en signaaldraden samen! Laat de stroomdraden apart van de signaaldraden.

Wat ik op de foto zie gruwel ik van als purist.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Lijnn Ik was even afwezig, maar ik zie dat Peter ondertussen met je heeft meegedacht. Het kan zeker geen kwaad om zijn tip over het aansluiten op te volgen, het kan inderdaad zo maar het verschil maken. Verder zie ik dat er via een andere weg ook al contact is geweest en dat er via onze Technische Dienst naar gekeken zal worden. 

Inderdaad erg bijzonder dat als jij afwezig bent er niemand anders van KPN reageert op het forum. Ik heb de kastjes van boven en beneden omgedraaid en dan doet Netflix het gewoon dus het ligt niet aan mijn bekabeling of signaal maar aan het kastje. Hiervoor heb ik een half uur met KPN aan de telefoon gehangen die me eerst wilden afschepen met Bel Netflix maar. Terwijl Netflix het op het andere kastje gewoon doet. Nu zou ik binnen 48 uur teruggebeld worden maar dat is ook alweer ruim verstreken. Idioot slechte service KPN!

Wat je niet vermeld:
Nu je de kastjes hebt omgewisseld, heb je dan wéér boven geen Netflix? Je zegt dat het kastje van boven nu beneden wel gewoon Netflix geeft namelijk.

→ (situatie A) blijft op HETZELFDE kastje Netflix niet werken ondanks de plek (boven of beneden), dan zal het kastje niet goed zijn. Doe dan eerst eens een reset van dat kastje!

Werkt het na reset nog niet dan kan het m.i. gewoon omgewisseld worden.

→ (situatie B )Blijft het probleem bóven ongeacht kastje: In dat geval ligt het écht aan de verbinding via de DVS!

Koppel de DVS set opnieuw. Is het nog een DVS 200 overweeg dan dat oude setje te vervangen door een nieuwe DVS 1200 set.

Bij Situatie A: indien het kastje na softwarereset nog steeds geen sjoege geeft met Netflix dient het m.i. gewoon omgeruild. Heb je al het serienummer van dat kastje in profiel staan? (pers. opm.)

Bij situatie B: DVS resetten/opnieuw koppelen of nieuwe DVS kopen.

En dat er niemand anders van KPN reageert heeft te maken met het feit dat dit geen prio-situatie is. Het blijft dan in handen van dezelfde medewerker voor de overzichtelijkheid. Alleen tijdens vakantie (langer dan een paar dagen) worden cases (tijdelijk) overgedragen aan een andere moderator.

 

Met de kastjes omgewisseld werkt het boven gewoon wel zoals ik vermeld heb. Met het foutieve kastje ook aan de tv beneden factory reset gedaan maar doet het niet. Ik vind deze reactietermijn en uitblijving van terugkoppeling van KPN echt niet ok.

Met de kastjes omgewisseld werkt het boven gewoon wel zoals ik vermeld heb. Met het foutieve kastje ook aan de tv beneden factory reset gedaan maar doet het niet. Ik vind deze reactietermijn en uitblijving van terugkoppeling van KPN echt niet ok.

Tja, er wordt niet zomaar iets omgewisseld.

Maar de situatie is nu, gelukkig, volkomen duidelijk. Er is uitgesloten dat het aan wat anders dan het kastje ligt; het probleem verhuist mee en dus is het de betr. ontvanger. @Bart_ zal een omwisseling gewoon gaan regelen. Staat het serienummer van de defecte ontvanger al in je profiel onder persoonlijke opmerkingen? Dan kan ie het in gang zetten. En dat doet ie ook zeker.

Reputatie 7
Badge +20

Het klopt inderdaad dat we niet zomaar dingen omwisselen, @Lijnn  Daarvoor moeten zaken duidelijk zijn en diverse oplossingen zijn uitgeprobeerd. In jouw gevalis het zo dat er inmiddels een melding loopt voor een achterliggende afdeling en we dit nu moeten afwachten. Ik kan dus op dit moment niets omruilen. Ja, je wordt in principe binnen 48 uur teruggebeld bij dit soort meldingen, maar gezien de feestdagen kan ik me voorstellen dat dit nu iets langer duurt. Daarbij: dit Forum is een kanaal waar klanten onderling met elkaar in gesprek gaan en waar KPN-medewerkers zoals ik klaar staan om te helpen. In geval van afwezigheid van een moderator zal er een collega zijn die de zaken overneemt. Het is echter even duren voordat er een reactie van een moderator komt: dat is hoe dit Forum werkt. Als je snel en rechtstreeks contact wilt is het aan te raden om contact met de klantenservice op te nemen. 

Ik neem aan dat je beneden een (redelijk) recente Smart tv hebt.

Totdat de achterliggende afdeling de omruil heeft kunnen realiseren de volgende tip:

Zet het kastje met de defecte Netflix app dáár en gebruik Netflix via de Smart-apps van je tv.
en zet het kastje met de werkende app bij de tv zonder eigen Netflix app.

Verder kun je Netflix gebruiken via de Netflix-app in smartphone en tablet. Met chromecast naar tv te streamen.
En via de Netflix website op een laptop.

Bedankt Peter ik had het nu idd beneden gedaan met app via telefoon casten maar ik zal eens gaan kijken naar smart apps van tv. En boven zal ik de kabels netter en gescheiden weg gaan werken 😊

Ik had misschien niet ook met KPN moeten gaan bellen dan had Bart nu al een ander kastje op kunnen sturen, die twee meldingen door elkaar lijkt niet echt sneller ik ben benieuwd of het nu niet ergens hangt. Ik wacht weer een paar dagen af!

Ik had misschien niet ook met KPN moeten gaan bellen dan had Bart nu al een ander kastje op kunnen sturen, die twee meldingen door elkaar lijkt niet echt sneller ik ben benieuwd of het nu niet ergens hangt. Ik wacht weer een paar dagen af!

Tja, dat zou heel goed kunnen. Maar gedane zaken nemen geen keer. En gelukkig zijn er meer wegen naar Rome, euh ik bedoel Netflix :wink: .
En met het KPN-kastje komt het ook wel goed.

Weer een x aantal dagen verder (ik ben nu al 2 weken met KPN bezig met dit probleem) en ik krijg een sms met de mededeling of dat ik wil bellen want ze hebben geen contact met mij kunnen krijgen. Geen enkele gemiste oproep dus dat hebben ze duidelijk niet geprobeerd.

Bel ik maar braaf, krijg ik de mededeling dat het kastje niet gratis naar mij thuis opgestuurd kan worden maar dat ik het ergens moet ophalen of 10 euro betalen. Terwijl de originele kastjes (waarvan dus 1 kapotte) wel gewoon naar je thuis komen. 

Op mijn mededeling dat ik hier en over de gang van zaken een klacht wil indienen krijg ik geen uitleg of klachtenprocedure maar de wedervraag naar wie ik daarvoor moet worden doorverbonden dan, en wordt opgehangen. Voor mij geen KPN meer.

Badge +19

Het kastje is wel gratis. je betaald alleen € 10,00 als je het thuis bezorgd wil hebben. Haal je het af dan kost het je niets. Niks mis mee toch? Kan je zelf bepalen wanneer je het ophaalt en hoef je niet thuis te blijven. Het is 2020!! Je gaat toch niet meer op een postbezorger zitten wachten!!! En je helpt de natuur er ook nog een handje mee. Kan je toch niet op tegen zijn lijkt me.

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Lijnn Die gang van zaken verbaast me een beetje. Zoals Joep geheel terecht aangeeft is het vervangen van apparatuur uiteraard kosteloos. In dit soort gevallen sturen iets altijd naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt, waar je het pakket kunt afhalen en direct jouw apparatuur kunt meegeven. Pas je ervoor kiest om het aan huis te willen hebben worden er bezorgkosten in rekening gebracht. 

En waarom je niet bent gebeld, terwijl dat wel werd aangeven; dat is niet heel prettig. Wellicht is je nummer niet goed doorgekomen en kon men je niet bereiken? Ik vind het in elk geval erg jammer dat het zo gelopen is. Heb je inmiddels wel een afspraak kunnen maken om de kastjes om te ruilen? 

Nou ik kreeg wel een sms dat ik zelf moest bellen dus mijn nummer is zeker bekend. Nee volgens mij is er nu nog niets geregeld, dus kun jij voor de omruil van het kastje zorgen?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Lijnn Als je zelf even terug belt, dan wordt het direct geregeld. Dat lijkt me om eerlijk te zijn wel het snelste en handigste. Ik kan het ook in werking zetten, maar dan kom je op hetzelfde punt uit waar je nu bent en dan duurt het langer. 

Dat terugbellen heb ik dus al gedaan en zonder resultaat dus hierbij nogmaals het dringende verzoek, we zijn nu 2 weken verder, om dit voor mij te regelen, en anders heb je mijn nummer ook in jullie systeem. 

Reageer