Ik ben vanavond toch maar even gaan zitten om te kijken of ik iets meer zou kunnen ontdekken over de oorzaak.
Ik heb een aantal metingen verricht.
1: Netflix op ZTE ZXV8001 en opname terugkijken op HMB2260.
Hierbij treden veel haperingen op op de HMB2260.
2: Live televisie op ZTE ZXV8001 en opname terugkijken op HMB2260
De netwerkbelasting is nagenoeg gelijk en hierbij treden geen haperingen op.
3: Netflix op HMB2260 en opname terugkijken op ZTE ZXV8001.
Ook hierbij treden geen haperingen op. Interessant om te zien dat er een volledig ander patroon is in dataverbruik dan bij de eerste meting terwijl de situatie eigenlijk dezelfde is.
4: Netflix op Sony 4K Ultra HD televisie en opname terugkijken op HMB2260.
Hierbij is dezelfde Netflix titel bekeken maar nu in 4K Ultra HD. Ook nu geen haperingen.
Het is frappant dat er dus alleen haperingen optreden bij het gebruik van Netflix op de ZTE ZXV8001 en dan niet op de ZTE zelf maar juist op de andere TV ontvanger.
Interessant is om daarbij te constateren dat het datagebruik van Netflix op de ZTE een heel ander patroon vetoont dan Netflix op de Sony televisie en de HMB2260.
De belasting van het netwerk is verre van maximaal. Ons netwerk is van links tot rechts en van boven tot onder in staat om 1Gbps te verstouwen.
Meting 2 geeft een vergelijkbaar patroon in datagebruik als meting 1 en ook daar treden geen haperingen op dus moet er echt iets anders aan ten grondslag liggen.
Alles duidt er op dat het issue door de Netflix app op de ZTE ZXV8001 veroorzaakt wordt.
Beste antwoord door wjb
Bekijk origineel