Beantwoord

Netflix op de factuur

  • 10 July 2020
  • 12 reacties
  • 301 keer bekeken

Ik heb in de vorige factuur gezien dat ik voor Netflix heb betaald. Ik wist alleen niet dat  dit bij het pakket zat. Ik heb nu geen inloggegevens. Als er iemand is die weet waar ik deze kan vinden, graag. 
Bedankt.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 17 August 2020, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Ten Barge, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zoals ik het nu begrijp heb je Netflix niet aangeschaft zelf, en vond je het opeens op de factuur terug. Dat kan kloppen, helaas. Er zijn wat problemen geweest met de facturering en dergelijke. Je geeft aan dat je geen account hebt, dus ik denk dat dit ook voor jou geldt:

  • Verander ten eerste voor de zekerheid het wachtwoord voor jouw KPN ID.
  • Vul jouw profiel in, en geef me een seintje hier in het topic. Ik vul dan een formulier in zodat dit wordt uitgezocht. Indien er sprake is van fraude, dan zeggen wij het op, en vergoeden we natuurlijk de kosten.


Wil je daarna wel Netflix proberen? Dan kan je via Netflix zelf een account aanmaken. Je hebt de optie om het via de KPN factuur te betalen (zoals je nu hebt ervaren). 

Reputatie 7
Badge +20

@Ten Barge we hebben niets meer van je gehoord. Is het gelukt de stappen uit susan's bericht te doorlopen?

Kan kloppen dat je er niks meer over hoort want het probleem treft zoveel KPN klanten dat men daarom kiest voor de "GEEN SLAPENDE HONDEN WAKKERMAKEN!!" methode... Dit houd in; 1-het absoluut onmogelijk maken via het vinkje in de app op te zeggen. Vinkje komt gelijk terug maar de suggestie wordt gewekt dat het hiermee opgelost is. NIET OPGELOST. 2- Men gokt erop door zolang mogelijk zoethouders uit te delen in zowel dit forum bij de klantenservice en zelfs in de KPN winkel dat het merendeel van de gedupeerden opgeeft mede omdat ze misschien Netflix in deze tijd gaan waarderen! FOUT!! 3- PROBLEEM is veel groter als men doet voorkomen en gemaakte terugbel afspraken of terugbetalingen gebeuren consequent NIET. 4-Elke factuur via sit.incasso blijft voorzien van de rubriek "betaling aan 3e partijen" ook al worden alle voorgestelde stappen netjes gedaan... Hierna terug naar punt2 enz enz... De OPLOSSING DIE WERKT IS EENVOUDIG!!! INCASSOS TERUGBOEKEN en daarna voldoen minus onterechte Netflix bedragen! Dit gaat de 1e x mis omdat men het bedrag terugstort... kom ik op punt5! Nu bent u als WANBETALER IN GEBREKE NL.... Volgens KPN! Dus gelijk na TERUGBOEKEN van correcte bedrag dit ovv factuur en klantnummer opnieuw betalen. Anders krijgt u uw geld NIET TERUG ook al wordt de suggestie gewekt dat dat wel zo is. NIEMAND is zondermeer schadeloos gesteld door dit geblunder wat reeds vanaf mei plaatsvind. En KPN is niet van plan zelf de schade te gaan betalen omdat het probleem daar veel te groot voor is inmiddels! TERUGBOEKEN of betalen dat zijn de enige opties voorlopig....

Reputatie 7
Badge +20

Bericht van @Oude6 verplaatst naar het hiervoor bestemde topic
Voor de nieuwe lezers, mocht het bovenstaande jou bekend voorkomen kun je in dat topic terecht!

ook bij mij opeens 2 maanden netflix afgeschreven, terug boeken van bedrag krijg je boze mail: binnen 3 dagen betalen (ik heb al ruim35 jaar en nooit nota niet betaald of te laat betaald!) helpdesk van KPN zegt niet dat dit vaker voorkomend probleem is en netflix verwijst met naar deze site. Heb nota betaald, netflix stopgezet zijn  nu bij KPN (maar dat zeiden ze vorige keer ook). 

Reputatie 7

@MoonVe , Heb je het bericht boven jouw bericht gelezen?

Ik kreeg gisteren alweer een afboeking van netflix op mn factuur!! En 20euro eenmalige kosten waarvan geen specificatie bovendien.. Wjb verklaar dit nader aub! De oplossing is vrij simpel trouwens. Gisteren met netflix gebeld en die weten precies hoe het zit en dat er geen koppeling met mn Email adres is. De koppeling vind nl plaats via andere email adressen waarvan door KPN alleen de toegang tot netflix ontzegd moet worden. Lees dit goed aub want dat is de enige manier om het terug te draaien! Kopeling gaat via inbreuk op de tv decoder en heeft niks met phising te maken! De enige die dit kan stoppen is KPN! En dat KPN vervolgens de onkosten netjes terugbetaald lijkt me niet meer als normaal. Succes Wjb!

Reputatie 7

Ik kreeg gisteren alweer een afboeking van netflix op mn factuur!! En 20euro eenmalige kosten waarvan geen specificatie bovendien..

Waar die €20,- voor in rekening gebracht worden kan ik je niet zeggen, ik weet niet of je bijvoorbeeld aankopen in de Playstore of Appstore via de KPN factuur laat lopen.

 

Gisteren met netflix gebeld en die weten precies hoe het zit en dat er geen koppeling met mn Email adres is. De koppeling vind nl plaats via andere email adressen waarvan door KPN alleen de toegang tot netflix ontzegd moet worden.

Dat is denk ik algemeen bekend.

 

Kopeling gaat via inbreuk op de tv decoder en heeft niks met phising te maken! 

Ook ik heb het vermoeden dat het niets met phishing te maken heeft. Ik vraag me echter wel af of de fraude op de TV ontvanger geïnitieerd werd of via de site https://netflix.kpn.com die om die reden ook uit de lucht gehaald is.

 

Reputatie 1

Zo, de week is voorbij en wederom ben ik niet gebeld! Na meerdere beloftes. Volgens KPN ben ik gebeld en gemaild… dat staat in de systemen. Het is gewoon niet waar! Alles staat nu netjes op forum, maar ik ga dit openbaar zetten. Ben er klaar mee. KPN is gewoon gehackt en wil dit niet kenbaar maken. Volgens AVG moet dit. Wettelijk verplicht. Dikke boetes overigens…. Goed weekend! 

Bij netflix is de oplossing een half jaar geleden al aangedragen aan KPN! Waarom is er niks mee gedaan ??? Weer 1 maand verder,weer een foute factuur en weer ergernis.. Ik storneer de factuur en adviseer iedereen dat te doen!

Reputatie 7

Bij netflix is de oplossing een half jaar geleden al aangedragen aan KPN!

Ik heb niet het idee dat dit fenomeen al een half jaar gaande is, mijns inziens is dit iets van de laatste 2 / 3 maanden.

 

Ik storneer de factuur en adviseer iedereen dat te doen!

Met alle respect, maar dat is echt het laatste wat je moet doen. Voor je het weet heb je een herinnering en aanmaning en wordt je afgesloten.

Geloof me, KPN is hier ook niet blij mee en je zult elke cent die je aan deze frauduleuze handelingen kwijt bent echt terug ontvangen.

dsf