Beantwoord

Netflix problemen (al veel geprobeerd)

  • 24 March 2019
  • 10 reacties
  • 5884 keer bekeken

Ik heb al lange tijd dat ik via het on demand menu youtube en nexflix kijk.
sinds kort zijn er grote problemen met netflix, en youtube na lang gebruik.

Toen ik ook problemen met opnames inplannen heb ik contact gehad met KPN.

na over leg wat ik al geprobeerd had, (kastje opnieuw opgestart, modem opnieuw opgestart)

hebben we de software verwijderd en mijn kpn account opnieuw gekoppeld. hierdoor zijn de opname problemen helemaal verholpen.

netflix was voor deze poging traag tot aan de persoon keuze en kon niets afspelen en kreeg soms ui-113 te zien, na deze poging krijg ik alleen het netflix logo te zien en een draaiend cirkeltje, soms valt logo fractie weg en gaat hij verder met het cirkeltje. ik las op het forum dat via kanaal 200 het ook kon, maar dat is het zelfde resultaat.
mijn abbonement van netflix heb ik via netflix zelf al afgesloten voordat kpn dit via de settopbox aanbood.
als ik mijn chromecast weer aansluit heb ik geen problemen.
icon

Beste antwoord door Marina_ 26 March 2019, 09:41

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @J.Ditters, Lastig dat je al langere tijd problemen ervaart met YouTube en Netflix via het OnDemand menu. Ik lees ook dat je problemen had met het opnemen pakket, maar dit is inmiddels verholpen door een reset van de ontvanger. Na het resetten van de ontvanger werden de problemen met Netflix alleen maar erger. Er is onlangs een update geweest die dit probleem zou moeten oplossen, daarom wil ik je vragen om je ontvanger nog eens te resetten. Hoe je dit doet leggen we uit op deze pagina. Ik ben benieuwd of het dan goed gaat. Zo niet, ga ik in overleg en zoeken we een andere oplossing. Zou je daarvoor ook je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Dit ga ik thuis proberen vanmiddag.
Is die update van na 6 maart?
Want toen is de laatste reset gebeurt.

Profiel is ook bijgewerkt.
Nieuwe software gedownload.
Netflix doet het nu redelijk snel.
Ik laat binnen kort weten of het een blijvende oplossing is.
Dank je wel
Reputatie 7
Badge +19
@J.Ditters, Goed om te lezen dat Netflix nu sneller werkt. Je geeft aan ''redelijk'' snel, waardoor het klinkt dat je nog niet het gewenste resultaat hebt. Wil je dit nog toelichten? Hoe gaat het nu met YouTube?
Laadscherm bij starten duurde nu 10-15 tellen,
Reactie op de afstandsbediening is soms traag waardoor ik nogmaals op de knop druk en dus soms te ver door scroll en zo. Dit is niet constant maar incidenteel. Zie nog geen verband wanneer wel en niet. YouTube nog niet getest.
Reputatie 7
Badge +20
Ik kijk Netflix via de Smart TV.
Misschien ook altijd een opite, als je die hebt.
Reputatie 7
Badge +19
@J.Ditters, 10-15 tellen is nog wel iets aan de lange kant. Zou je YouTube nog willen testen? Als ook dit niet optimaal is wil ik hier graag over in gesprek gaan met mijn collega's van iTV. De reactie op de afstandsbediening is dit alleen wanneer je Netflix gebruikt of ook tijdens het zappen?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @J.Ditters, We hebben geen reactie meer gezien van je. Hopelijk is het probleem toch nog opgelost. Mocht je later toch nog willen reageren, zie ik je reactie graag tegemoet.
Goedemorgen @J.Ditters, We hebben geen reactie meer gezien van je. Hopelijk is het probleem toch nog opgelost. Mocht je later toch nog willen reageren, zie ik je reactie graag tegemoet.
Sorry dat het even duurde.
Heb Netflix vrijdag uitgeprobeerd, ging super soepel toen.

Casten met YouTube naar de ontvanger werkt wel beter. Eerste filmpje duurt even. Maar daarna werkt het ook soepel.

Ik kijk Netflix via de Smart TV.
Misschien ook altijd een opite, als je die hebt.

Ik heb smart tv maar die is te oud voor de YouTube of de Netflix app. Daarom had ik een Chromecast voordat KPN het ondersteunde in hun ontvangers.
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem! Ik ben in ieder geval blij dat Netflix en Youtube nu een stuk soepeler werkt. Mocht je in de toekomst weer een vraag hebben, zien we je graag verschijnen op het forum 🙂

Reageer