Beantwoord

Netflix steeds opnieuw aanmelden

  • 14 November 2020
  • 225 reacties
  • 10540 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben recent de settop box gewisseld. (meerdere keren per dag, onvoorspelbaar een harde reset)

Bij deze nieuwe settopbox HMB2260 moeten we regelmatig opnieuw inloggen bij Netflix. (het vinkje ingelogd blijven is gezet) Vaak al als je in Netflix van pauze weer naar play gaat. Als Netflix wel werkt hebben we geen issues met beeld of haperingen. 

Dat hebben we bij onze 2e settopbox niet (Arris). 

We hebben alle reset items als geprobeerd. Afgelopen week zelfs helemaal naar fabrieksinstellingen. 

Het lijkt alleen maar erger te worden.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 March 2021, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

225 reacties

Dit probleem heb ik ook sinds een week. Resetten hielp niet.

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

Ik heb hetzelfde probleem....  lees hier even mee.  Ik heb nog niet gereset, ga ik morgen proberen. 

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

Ook hier hetzelfde probleem. Zal het kastje morgen resetten. Kan iemand bevestigen of het wel of niet werkt?

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

Bij deze de bevestiging. Gereset en het probleem heeft sindsdien niet meer gespeeld.

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

Reputatie 3
Badge +2

Hi. Alle kastjes hebben inmiddels nieuwe software gepusht gekregen met KPN labeling. Hoewel minder frequent moeten we toch met enige regelmaat opnieuw inloggen op Netflix. Wat wel handig is dat je via de Netflix app kunt casten naar de tv ontvanger waarbij er automatisch wordt ingelogd. Dat scheelt toch weer handelingen. 

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

Zelfde probleem, resetten werkt niet! @ KPN wat te doen???

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

Wij hebben dit probleem ook sinds deze zomer. Minimaal 1x per week moeten we opnieuw inloggen. Soms zelfs meerdere keren per avond. De ontvanger is ook al meerdere malen helemaal uit geweest. Maar het probleem blijft terug komen. De ontvanger is met een kabel aan de Experiabox verbonden.

Het is sinds de software update van afgelopen zomer, waarbij de hele interface is veranderd. (andere indeling van het scherm, en dergelijke).

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

Hoi allen,

 

Na een reset van het kastje gebeurde het twee weken lang niet. Nu begint het sinds deze week weer helaas op te spelen. Is toch erg ervelend! @Heine enig idee wat de oorzaak is of is er al iets over bekend?

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

KPN heeft de diensten van Telfort overgenomen. Wij waren eerst Telfort klant dus we hebben het volgende Modem, vermoedelijk merk ARCADYAN, model HMB2260, bouwjaar 2014(12/01), artikel nummer 845812. Ik ben aangesloten op glasvezel. 

Sinds een maand moet ik met enige regelmaat netflix opnieuw instellen met wachtwoord.  Vandaag om 13.45 uur twee keer achter elkaar. Ook stopt het modem er soms mee als ik filmpjes kijk op Youtube. Soms heb ik het idee dat het modem het niet (meer) kan verwerken. 

 

Hoe los ik of hoe lossen jullie dat op .Alle aanwijzingen met een frisse start geven is gedaan. Ook heb ik inmiddels het modem al geüpdatet 

 

Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum Albert.

 

Telfort was al vele jaren onderdeel van KPN en werkte ook met de apparatuur van KPN.

Na de laatste software update zijn er wat problemen.

Probeer om de KPN IPTV decoder te resetten, zie hier.

 

Als je een Smart TV hebt, kan je ook Netflix kijken via de app op de Smart TV.

Zo doen wij het al 7 jaar en gelukkig nooit problemen.

 

Admin: reactie mee verplaatst naar centraal topic hierover

Ook ik heb hetzelfde probleem. Laatste paar weken al meerdere malen moeten inloggen in Netflix. Voorheen bij Telfort geen enkel probleem

 

De app van Netflix crasht iedere keer. Moet inloggen met e-mail en ww. Zie ik 1 aflevering en voordat de volgende begint moet ik weer inloggen. Niet alleen op mijn tv (kanaal 200) maar ook op mijn iPad.

word er zo moe van

 

Hier ook 

sinds vanavond klapt nwtflix er na iedere aflevering uit. 
Melding storing met app

opnieuw opstarten

vanavond voor 3de keer ingelogd

 

*Admin: reactie verplaatst naar centraal topic hierover

 

Elke keer dat we Netflix opstarten, moeten we opnieuw inloggen. Om gek van te worden. 

 

 

Hier is het sinds de automatische overstap van Telfort naar KPN exact hetzelfde probleem. 

Daarvoor nooit problemen en vrijwel vanaf dag 1 dat de overstap was geweest direct problemen. 

Ook ik zie dat graag, heel graag snel opgelost. 

Ik heb een tv ontvanger van Arris (ongeveer 2 jaar oud). 

 

 

Ik heb het probleem ook.. net als meerdere mensen dus.. oplossen aub

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @rberends, @Jjch, @vdriet, @Dhvdh, @ConnyN, @ArjenV1978, en @Albert Steenkamp welkom! Ik heb jullie berichten even allemaal samengevoegd hier zodat ik in een keer jullie allemaal bereik.

Dit probleem is bekend bij de iTV ontwikkelaars, alleen het is lastig om de oorzaak te vinden. Daarom zouden zij graag op afstand jullie tv ontvanger waar dit op speelt even in de gaten willen houden. Daarvoor is het nodig om een port mapping in te stellen.  Hoe je dit precies doet verschilt per Experia Box. Ik zet hieronder een uitleg.

We zouden het heel erg waarderen als jullie dit zouden willen instellen. Als je dit wilt en kunt doen, laat hier dan weten zodra je de port mapping hebt ingesteld. Zorg er ook voor dat je forumprofiel is ingevuld. Vermeld daarbij, in het veld persoonlijke opmerking, ook even je IP adres. Deze kun je achterhalen door te gaan naar What is my IP?

Als je nou denkt, ‘dit gaat me boven de pet’ ook geen probleem, zolang we in ieder geval een aantal mensen hebben die het wel kunnen en willen doen komen we al een heel eind :)

 

Port Mapping instructie

 

Voor alle Experia Boxen:

Ga naar 192.168.2.254 en log in. Heb je dit nog niet eerder gedaan, dan staan de inloggegevens op de sticker onderop. Tenzij je een V10 hebt. Dan is het wachtwoordveld leeg en klik je gelijk op login waarna je zelf een wachtwoord moet instellen.

De rest van de instructie verschilt per Experia Box

 

Experia Box V10

  1. Ga naar Instellingen (bovenaan) en dan Port Forwarding (links).
  2. Klik Application Configuration open en scroll naar het ondereind van de pagina.
  3. Klik op de + Maak een nieuwe appnaam.
  4. Vul een appnaam in. Wat je hier invult maakt niet uit, zolang het voor jou herkenbaar is, bijvoorbeeld tv ontvanger, en bevestig met Toepassen.
  5. Vouw de nieuw gemaakte app uit (met het driehoekje) en vul de poortnummers in. Dit is 9011 in alle vier de vakken. Protocol mag je op TCP laten staan.
  6. Scroll vervolgens weer terug naar boven en kies, onder de kop ‘Poort Forwarding - IPv4’ voor + Maak een nieuw item aan.
  7. Modus laat je op IP adres staan. Vervolgens moet je het IP adres van je tv ontvanger invullen. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  8. App group mag je ook laten staan waar hij op staat. Bij Appnaam selecteer je vervolgens de app die je net zelf gemaakt hebt in stap 4. Bevestig met Toepassen.
  9. De port mapping is nu compleet. 

 

Experia Box V10A

  1. Ga naar Network (Links) en dan NAT (bovenaan) en dan Port Mapping.
  2. Klik op Add Rule.
  3. Bij Private IP vul je het IP adres in van de tv ontvanger. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  4.  Protocol mag je op TCP laten staan. Vul de poortnummers in. Dit is 9011 in alle vier de vakken. Bevestig dit met Save Settings.
  5. De port mapping is nu compleet. 

 

KPN Box 12

  1. Ga naar Access Control en dan Port Forwarding.
  2. Scroll naar beneden naar de sectie ‘Add Rules Manually’
  3. Vul een naam in bij ‘Custom Service Name’. Wat je hier invult maakt niet uit, zolang het voor jou herkenbaar is, bijvoorbeeld tv ontvanger.
  4. Service en Protocol mag je laten staan op, respectievelijk, Other en TCP.
  5. External Host laat je leeg. Bij Internal Host vul je het IP adres in van de tv ontvanger. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  6. Vul de poortnummers in bij External Port en Internal Port. Dit is 9011 in beide vakken. Bevestig dit alles met Add.
  7. De port mapping is nu compleet. 

Sinds 14 november schakelt Netflix app zichtzelf uit en moet ik opnieuw inloggen met wachtwoord. Maak nieuwe update zodat dit is opgelost

 

*Admin: bericht samengevoegd met algemeen topic

Ik heb mijn hele systeem nogmaals en nu wat langer offline gehaald. Daarna weer online gezet. Sinds vanmiddag is bij mij het probleem niet meer voorgevallen. Dus ik ben optimistisch over dit resultaat.

Reputatie 1

De portmapping heb ik aangezet. 

Kunnen jullie dit bevestigen? 

Reputatie 7
Badge +30

Goed om dat te horen, Arjen!

 

Dank voor het doen van de port mapping, @rberends!  Wil je ook nog je forumprofiel invullen? Dan geef ik het door aan de itv mensen.

Reputatie 7
Badge +17

@Han.k @Alpha2546 @rons64 @AdeG @MatGerBen @Anneke71 @Laverbaan Ik heb jullie berichten even samengevoegd met dit topic. Zouden jullie hiernaar willen kijken?

Reputatie 1

Goed om dat te horen, Arjen!

 

Dank voor het doen van de port mapping, @rberends!  Wil je ook nog je forumprofiel invullen? Dan geef ik het door aan de itv mensen.

Done

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb nog een EB V8 maar volgens mij heb ik het goed ingesteld naar het ip van 1 van de tv ontvangers. 

Ook hier hebben we last van hetzelfde probleem. Soms ook midden in een aflevering. Dezelfde melding wordt getoond en er moet opnieuw worden ingelogd. 

Af en toe stopt het tv-kastje ook met reageren als we uit Netflix gaan. Het stroom moet er dan af om het werkend te krijgen.

 

*Admin: bericht toegevoegd aan algemeen topic