Vraag

Netflix steeds zwart beeld

  • 2 March 2021
  • 7 reacties
  • 3196 keer bekeken

Badge

Mijn netflix geeft via kanaal 200 en de app op de tv enkel zwart beeld met geluid en de ondertiteling, ik hebĀ  zelf me meerdere keren opnieuw in en uit gelogd op netflix. De modem en de tv onvanger gereset, opnieuw op gestart maar het probleem verdwijnt niet. Alle andere diensten, apps enzovoort werken prima. Als ik via google home en mijn telefoon netflix gebruik zijn er geen problemen. Dus ik vraag me nu af wat eraan de hand is en of het gefixtĀ kan worden?Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @NathalieNalani, welkom! Wat ontzettend onhandig dit :-(. Goed dat je al gereset hebt, maar jammer dat dit geen soelaas heeft geboden! Heb je Ć©Ć©n of meerdere ontvangers in huis? Zou je, bij meerdere, de ontvangers eens om willen wisselen? Ervaar je dan nog steeds problemen? En heb je de ontvanger al eens minimaal 30 seconden stroomloos gemaakt? Als je via het menu van de ontvanger naar Netflix gaat,d an werkt het ook niet? Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik graag eens met je mee.Ā 

Badge

@Marcia_Ā 

Ik heb al mijn gegevens aangevuld. Ik heb maar een ontvanger in huis dus daar kan ik niet mee mis wisselen. Ik heb het de stroom meerdere keren eraf gehaald van de ontvanger en van de van het andere kastje werkt ook niet en hij werkt niet via het menu Netflix en niet via het kanaal 200 maar het werkt wel via de app op mijn telefoon als jullie dan kast op de televisie dus het probleem is nog niet opgelost. Alvast

Hallo Nathalie,

De app in de ontvanger van kpn is nogal brak. Of je wordt er steeds uitgeknikkerd of je hebt dat geluidsprobleem. Of beide.

Ik ben derhalve geswitched naar de Netflix-app in de Smart-tv zelf. Geen enkel probleem meer.

Ik ga niet wachten totdat Netflix de problemen met de app in ontvangers van de providers (het speelt niet alleen bij kpn volgens de faq bij Netflix) heeft opgelost. Er zitten prima apps in smart-tv's.

FAQ Netflix: zwart scherm met geluid.

Verder is er nog Chromecast wat ik op de tweede tv gebruik. I.c.m. de apps in mijn smartphone heerlijk casten naar het grote tv scherm (nou ja, ietsje kleiner dan die in de woonkamer).

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je aanvulling, @NathalieNalani! Hoewel het klopt wat Peter zegt:Ā  Netflix heeft dit in onderzoek, heb ik toch ook een ticket aangemaakt voor de collega's van onze technische afdeling. Zijn nemen binnen een paar werkdagen telefonisch contact met je op. Wil je nog even laten weten wat eruit gekomen is?

Jullie doen net of je er nog nooit van gehoord heb?? Dit speelt al ruim een jaar doe er wat aan

@MarchelhĀ schrijft:Ā Jullie doen net of je er nog nooit van gehoord heb??

Waar haal je dƔt nou weer uit? Lees hier eens: Zwart beeld bij Netflix. Het zit niet (alleen) in de app in de kpn-ontvanger.

Nota Bene:
De app in mijn smartphone, die te casten is, werkt wel goed. En die in mijn Smart-tv ook.
Verder werkt het ook prima via de laptop. Ook te casten.
Er zijn dus voldoende workarounds gelukkig.

Sinds het tv menu is aangepast door KPN en de software gisteren is geupload heb ik ook zwart beeld bij Netflix. Alleen geluid en ondertiteling. Ik vraag mij af of de software wel voldoende is getest. Graag het probleem verhelpen anders stap ik zo weer over naar Ziggo.

Sorry, iets te vroeg geklaagd. Stroom van de ontvanger en Smart tv er voor 30 seconden afgehaald. Daarna werkte alles weer normaal. Dus ik blijf nog even bij KPN. :)Ā