Vraag

netflix storing op tv ontvanger

  • 3 January 2021
  • 6 reacties
  • 1823 keer bekeken

Gisteren nieuwe tv ontvanger ontvangen en geïnstalleerd. De oude was ineens dood, ging niet meer aan. Keurig nieuwe geleverd. Direct geïnstalleerd en nieuwe ontvanger leek het goed te doen. Netflix film begonnen via kanaal 200 zoals we altijd deden. Nu echter stopte de netflix na 5 mn en kreeg ik melding dat er geen signaal was. Dus alles opnieuw geïnstalleerd en software update toegepast. Weer netflix film opgestart via kanaal 200. Weer zelfde  probleem en storing  na ca 5 minuten. Zie ik op internet dat dit vaker bij KPN gebeurd.  Dan maar alternatief geprobeerd. Netflix direct kijken via de app op Sony tv. Geen enkel probleem. We konden gewoon verder kijken daar waar de KPN ontvanger de storing had gegeven. Het probleem zit dus niet bij Netflix maar bij de KPN ontvanger. Bij de oude kpn ontvanger die nu dood is, hebben we dit probleem tot op het laatste moment  nooit gehad. Lijkt de nieuwe ontvanger met de nieuwe software die voor problemen zorgt. Heeft iemand raad. Heb geen zin om weer 2 afstandsbedieningen te moeten gebruiken.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Johannetje Welkom op het forum. 

Wat irritant dat dit steeds gebeurt, het klopt inderdaad dat er problemen zijn met Netflix, op het moment wordt er gewerkt aan een oplossing. Moet je als de film stopt ook de ontvanger steeds opnieuw opstarten? 

Ik heb dit probleem nu ook sinds enkele weken….oplossing? Want zo heeft die app geen enkele meerwaarde maar is een bron van ergernis!

oplossing?

Ik ben, al per oktober 2020, de app in mijn Smart-televisie gaan gebruiken. Als een zonnetje. Af en toe probeer ik die in de ontvanger, maar loop dan al snel weer tegen ‘allerlei’ problemen aan.

Voor de 2de tv ben ik Chromecast gaan gebruiken. Met de KPN ITV app en de Netflix app in mijn Smartphone.

Netflix storing met code: ui-113

Hoi, @Aldert43 

Welkom op het forum van kpn.

Het is bekend dat er momenteel (weer) een storing met de Netflix app in de tv ontvangers is. Men is bezig dit m.b.v. Netflix, die de app levert, op te lossen.

Zie ook deze melding van een kpn moderator:

Alternatieven: de app in je smart-tv (indien aanwezig)

Via laptop de site netflix.com; de app in phone/tablet; te streamen naar tv met Chromecast (site dan in Google Chrome openen).

Dank voor je info. Probleem inmiddels opgelost door de fabrieksinstellingen van de TV opnieuw te installeren.