Beantwoord

Netflix via KPN stopzetten

  • 16 February 2020
  • 29 reacties
  • 5016 keer bekeken

 

Beste medewerker van kpn,

 

Ik wil graag that u de overige optie "Netflix - betalen via KPN Factuur € 7.99 p/mnd" van mijn bovenstaande abonnement uithalen. Ik heb meerdere malen tevergeefs geprobeerd dat te doen.

 

Na mijn contact met u collega hebt u collega dat ook gedaan maar die optie komt weer te voorschijnen. Het is echt irritant. Ik heb sinds 4 feb dit meerdere maals geprobeerd. Een email verzenden naar kpn is geen optie meer. Het bellen naar klantenservice helpt ook niet en online wijzigen van overige optie werkt niet.

 

Vandaar klop bij deze forum. 

 

Graag hoor ik van u!

 

Met vriendelijke groet,

 

Chiman

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 February 2020, 18:49

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +10

 

Beste medewerker van kpn,

 

Ik wil graag that u de overige optie "Netflix - betalen via KPN Factuur € 7.99 p/mnd" van mijn bovenstaande abonnement uithalen. Ik heb meerdere malen tevergeefs geprobeerd dat te doen.

 

Na mijn contact met u collega hebt u collega dat ook gedaan maar die optie komt weer te voorschijnen. Het is echt irritant. Ik heb sinds 4 feb dit meerdere maals geprobeerd. Een email verzenden naar kpn is geen optie meer. Het bellen naar klantenservice helpt ook niet en online wijzigen van overige optie werkt niet.

 

Vandaar klop bij deze forum. 

 

Graag hoor ik van u!

 

Met vriendelijke groet,

 

Chiman


Dit kun je het beste bij Netflix zelf opzeggen inloggen en onder jouw account Netflix opzeggen; https://www.netflix.com/nl/

 

Hierna wordt Netflix op de juiste manier stopgezet en per 1e van de maand bij KPN verwijderd in het overzicht. 

Ik heb geen abonnement bij netflix

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb geen abonnement bij netflix



Ook nooit gehad?

Het beste kun je dan jouw profiel hier invullen zodat een moderator jou hiermee kan helpen. De gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN medewerkers. 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Niet hier openbaar zetten!
Maar rechts helemaal bovenaan jouw profiel invullen.  
 

 

Je kunt zelf je bericht wijzigen.   

Gedaan

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @jahangir, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het enige wat wij doen, is het aanbieden van de mogelijkheid om Netflix via je KPN factuur te betalen. Wil je de betaalmethode wijzigen? Dan kan dat via www.Netflix.com/youraccount. Wil je Netflix in zijn geheel opzeggen? Dan dien je dit ook te doen via jouw account van Netflix.

Het stopzetten gaat per de 1e van de volgende maand.  Dus de maand februari zal je dan nog betalen, in maart zal het stopgezet worden. Dit is ook pas later zichtbaar in MijnKPN, hier zit enige vertraging in. Ik zie nu al meerdere e-mails naar jou toe, dat je het wil opzeggen en er wordt elke keer aangegeven:  

U moet zelf uw Netflix abonnement opzeggen op netflix.com. Log daar in, kies in het menu voor ‘account’ en klik vervolgens op ‘lidmaatschap opzeggen’. Het abonnement stopt dan als de abonnementsmaand voorbij is. Tot die tijd kunt u gewoon blijven kijken naar Netflix.

Op die manier zou het gewoon moeten lukken.. Lukt het niet om je abonnement op te zeggen? Ga dan even na bij Netflix wat er aan de hand kan zijn. Zoals gezegd, het enige wat wij doen is het factureren indien je hiervoor kiest.

Heb je nog meer vragen? Dan hoor ik het graag! 

maar ik heb geen Netflix abonnement. 

Er is blijkbaar iets misgegaan. 

Reputatie 7
Badge +10

Er is blijkbaar iets misgegaan. 


Even voor de duidelijkheid, je kunt dus niet inloggen bij Netflix, omdat je geen account hebt en ook nooit Netflix hebt gehad?

Er zijn ook nooit e-mails ontvangen van Netflix van een abonnementsbevestiging of iets dergelijks? 

ik kan wel inloggen maar zonder abonnement. Ik heb wel Netflix trial account gehad. Ik heb geen mail gehad betreffende een abonnementsbevestiging. 

 

Reputatie 7
Badge +11

Wil je niet betalen voor Netflix? Dan moet je zorgen dat je jouw Netflix proefperiode op tijd opzegt. Als je dit niet doet incasseert Netflix automatisch het maandbedrag van jouw bankrekening.

http://netflixopzeggen.nl/gratis-netflix/

Reputatie 7
Badge +10

ik kan wel inloggen maar zonder abonnement. Ik heb wel Netflix trial account gehad. Ik heb geen mail gehad betreffende een abonnementsbevestiging. 

 

Ok, kijk voor de zekerheid als dat lukt, in je Netflix account na of de facturering inderdaad wel goed is opgezegd. Je moet dit wel (!) zelf opzeggen  


In ‘mijnkpn’ is het, zoals eerder is aangegeven door @Susan_  wordt het de 1e van de maand, dus vanaf 1 maart bij KPN stopgezet

@Susan zegt dit ook "Dus de maand februari zal je dan nog betalen" terwijl ik geen Netflix abonnement heb. Ik vind dit echte vervelend. 

Reputatie 7
Badge +10

@Susan zegt dit ook "Dus de maand februari zal je dan nog betalen" terwijl ik geen Netflix abonnement heb. Ik vind dit echte vervelend. 

Eigenlijk heb je wel een abonnement, je bent een proef abonnement aangegaan zoals je zelf aangaf.  Dit werd ook meerdere malen door KPN aangegeven.

Dit moet je zelf wel beëindigen anders loopt het automatisch door en dan moet je betalen. 

Heb je nu al ingelogd op je Netflix account? Als je niet wil betalen, moet je het stopzetten met de gegeven tips hier. Daar kan KPN verder niets aan doen als je het niet via Netflix opzegt. Jij bent het aangegaan en jij moet dit ook stopzetten. 

Nogmaals mijn vraag aan kpn: Heb ik een Netflix abonnement via KPN?  Zo ja, wil ik graag weten op welke email adres heb ik een Netflix abonnement? Volgens Netflix loopt er geen abonnement via Kpn op email adres * die ik voor proefabonnement gebruikte. 

*Admin: e-mailadres in Forum profiel gezet i.v.m. privacy.

Reputatie 5
Badge +5

Als dit via KPN factuur wordt betaald en je heb Android kan je in de playstore ook naar abonnement gaan en daar stopzetten 

Reputatie 7
Badge +21

@jahangir, wat ik kan controleren is of je de optie 'betalen via KPN factuur' aan hebt staan. Dit heb ik even gecontroleerd, en dit staat inderdaad aan. Dus je hebt een abonnement bij Netflix (voor € 7,99, waarschijnlijk doorgelopen na de proefperiode) wat je via KPN factuur betaalt. 

Het opzeggen kan ik niet voor je regelen, dat kan alleen door in te loggen op je Netflix account en op te zeggen. Ik heb verder geen inzicht in de Netflix systemen, daarvoor dien je aan te kloppen bij Netflix zelf.

Na de trial periode loopt je abonnement bij Netflix betaalt door als je dit niet zelf opzegt. En ik begrijp dat je dat (nog) niet gedaan hebt.

Opzeggen Netflix kan alleen via netflix.com. Netflix zal dan ook de betaling via KPN niet meer innen. Je hebt ten allen tijde een abonnement bij Netflix zelfs al betaal je dat via je KPN factuur. KPN heeft daar geen invloed op en kan het niet voor je stopzetten. (Netflix int het bij KPN en KPN weer bij jouw)

Een abonnement bij Netflix loopt per maand v.a. de startdatum. Het is dan ook niet onmiddelijk stop te zetten, maar zal stoppen aan het eind van die periode.

Ik wil toch weten op welke email adres heb ik een abonnement die via Kpn loopt! Volgens mij heb ik geen Netflix abonnement. 

Je zegt eerder in dit topic dat je een trial account hebt afgesloten (wat dus na een maand automatisch omgezet wordt naar een betaalt account). Je weet toch wel met welk e-mailadres je dat bij Netflix hebt afgesloten?

KPN heeft geen inzage in abonnementen bij Netflix. Netflix int alleen maar het geld via KPN. Als je dus het e-mail adres niet meer weet (ook mbt dit 'spook’account), dan zul je je tot Netflix moeten richten.

Reputatie 7
Badge +10

Ik wil toch weten op welke email adres heb ik een abonnement die via Kpn loopt! Volgens mij heb ik geen Netflix abonnement. 


Hetzelfde e-mail adres wat je ook bij KPN gebruikt, anders kan @Susan_  dit niet zien.
Ze heeft dit nog voor jou nagekeken en zag dat je wel Netflix hebt. 
 

Je blijft aangeven dat je geen Netflix hebt, maar je geeft niet aan dat je al ingelogd hebt bij Netflix.
 

Nogmaals,  log in op je Netflix en zet je abonnement stop, anders blijven we eeuwig doorgaan en ben jij niet geholpen  

  
 

 

Inderdaad.

Jahangir schreef: ik heb geen Netflix abonnement. 

Maar je schreef ook:

ik kan wel inloggen maar zonder abonnement. Ik heb wel Netflix trial account gehad.

En nogmaals: als je dat trial account niet hebt opgezegd is het automatisch omgezet in een maandelijks betaald account.

Nogmaals mijn vraag aan kpn: Heb ik een Netflix abonnement via KPN?

Nee. Dat heeft niemand. Het abonnement loopt bij Netflix (daarom kan je het ook alleen dáár opzeggen: netflix.com). Alleen de betaling kan je door Netflix via KPN laten innen.

ik kan wel inloggen maar zonder abonnement.

Tja, dan kun je ook naar je abonnementsinstelling en het stop zetten.
Indien ingelogd: https://www.netflix.com/YourAccount . ( ← één muisklik verwijderd van lidmaatschap opzeggen … )

Reputatie 7
Badge +24

Hi jahangir, ik neem het even van Susan over. 

Je geeft hierboven aan dat je een trial van 1 maand hebt gehad. Wanneer was dit? Ik zie namelijk dat de optie van betalen via KPN aan staat, maar dat daar € 0.- voor in rekening is gebracht op de laatste factuur. Zie hieronder. 

Dit betekent wel dat je daar ooit een account hebt aangemaakt, ik vermoed begin deze maand. Je geeft hier ook aan dat het je wel lukt om bij Netflix in te loggen. Wat zie je daar dan? Zou je hier een screenshot van willen plaatsen?

Zou het kunnen dat je een account daar met een ander e-mailadres hebt aangemaakt? Probeer al je e-mailadressen via deze link, dan kom je snel genoeg achter via welke adressen je en account hebt bij Netflix. Meer dan dit kunnen wij helaas niet voor je doen, wij hebben geen toegang tot de gegevens bij Netflix. 

 

 

 

Reageer