Beantwoord

Netflix via Philips tv hapert

  • 8 July 2020
  • 8 reacties
  • 3028 keer bekeken

Bij het kijken op fullHD via de Netflix-app op mijn Philips Oled hapert het beeld en geluid regelmatig. Ik heb een 200mbit glasvezel aansluiting die naar de Experia Box v8 gaat. daar zit de tv bekabeld op aangesloten.

Bij bv kijken naar interactieve tv via kanalen 601 - 670 treden deze problemen niet op, al lijkt het beeld gedownscaled (niet FullHD). Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 13 July 2020, 10:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Bij bv kijken naar interactieve tv via kanalen 601 - 670 treden deze problemen niet op, al lijkt het beeld gedownscaled (niet FullHD). Hoe kan dit opgelost worden?

Hoe staat de Beeldschermresolutie van de KPN iTV-ontvanger ingesteld (Menu > Instellingen > Beeldscherm). Als die op Auto of 720p staat zet 'm dan eens op 1080i (zo verlaten de uitzendingen doorgaans de zender). Je tv kan 't dan zelf opschalen naar z'n standaard resolutie (en doet dat doorgaans beter dan de ontvanger zelf). En als je dan toch in dat menu bent, waar staat de Best mogelijke kwaliteit op ingesteld? Dat moet niet SD zijn.

Over Netflix kan ik helaas niets zeggen, dat heb ik zelf niet, alleen: weet je zeker dat de tv de LAN-aansluiting gebruikt en toch niet "stiekem” Wi-Fi?

Beeld lijkt iets beter als ik auto verander naar 1080i. Da's dus mooi. Kwaliteit stond al goed. Tv is alleen aansluiten via LAN een niet via WiFi, dus dat kan het niet zijn...

Zonder 4k-abo maar mét glasvezel zou je op de HD Glas kanalen (661-670) zelfs een super beeld moeten hebben; die hebben weliswaar geen hogere resolutie dan 1080i, maar wel meer kleurdiepte waardoor het beeld toch voller en scherper wordt.

Reputatie 3
Badge

Kijkt u Netflix via de app op de tv? of via het tv kastje (nr 200 of netflix knopje)

Via de app op de tv stoort/hapert het idd regelmatig. Probeer het eens via het tv kastje.

Reputatie 2

Vraag me af welke app ;-)

  1. Netflix app via KPN interactieve menu?
  2. Indien aanwezig, de Netflix app van de Philips oled tv? (smartfuncties)

Indien 1 > probeer wat Henk2304 aangeeft

Indien 2 > Heb je hier ook last van met andere apps van je Philips tv? Wellicht ligt het aan bepaalde beeldinstellingen/verbeteraars?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @rikkie80, ook ik heb even wat onduidelijkheid over welke app je gebruikt. Kun je daar antwoord op geven? Of ben je al met de tips aan de slag geweest?

Mijn Philips TV (Oled804) draait op AndroidTV en heeft via die weg de Netflix app. Via die app kijk ik Netflix ipv via kanaal 200 van Interactieve TV. Dit vooral omdat de afstandsbediening een dedicated knop heeft voor Netflix die rechtstreeks de app op de tv opent.

Reputatie 7
Badge +20

Aha, dus via de smart tv. Dan kan ik al zeggen dat het probleem niet bij ons zit. 

Andere apps op de tv werken wel goed? Kun je de app updaten of dergelijke? Of wellicht heeft Netflix nog een oplossing.