Beantwoord

Netflix via stereo

  • 14 November 2019
  • 5 reacties
  • 452 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren een andere versterker.

Het is een stereo versterker (mijn vorige was dolby 7.1).

Ik heb deze versterker vanuit het Arris kastje aangesloten met een optische kabel in de versterker, In de versterker wordt dit signaal omgezet (via DAC) naar stereo.

Nu heb ik problemen bij alleen Netflix:

Bij diverse series staat het geluid standaard ingesteld op Dolby 5.1, bij starten van de film krijg ik een erg irritant geluid (stopt niet). Door de taal te veranderen in standaard ipv 5.1 verdwijnt het en heb ik geluid. Nu komt er wel eens in de tijd een piepje via de speakers (is ook niet goed maar beter dan continu).

Na afloop van 1 deel van een serie en bij start van 2e deel springt hij weer op Dolby 5.1

 

Wat kan ik hieraan doen? Instelling van Arris staat op optical en stereo.

Is er een software update die dit probleem kan verhelpen? wellicht ander type kastje?

Ben in staat om over te stappen naar een andere aanbieder (zeelandnet?)

 

mvg Jeroen

 

icon

Beste antwoord door PeterG 15 November 2019, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

:open_mouth:  Waarom geen surround versterker meer????

De geluidsweergave van Netflix is Dolby als de app daarop staat ingesteld ook al staat de uitgang in het kastje op alleen stereo.

Als het goed is moet je de app (instellingen :gear: ) van Netflix ook op 'voorkeur’ stereo kunnen zetten.

Dolby kan een stereo versterker niet verwerken. Je krijgt dan geen geluid of een brom of iets dergelijks.

Beste Peter, dank voor je reactie. Dit is niet in te stellen, dat is het probleem. Heb al contact gehad met Netflix. 

 

Dan kan ik alleen de volgende twee opties verzinnen.

De versterker analoog met de kpn ontvanger verbinden. Daarop is het natuurlijk áltijd stereo.
Stereo via minijack → rca (tulp) of via optical maakt voor de geluidskwaliteit mijn inziens niet uit.

En een andere oplossing via tv: bij veel tv's is de optical out op stereo te zetten. Dit zal dan ook pcm stereo zijn als het dolby 5.1 van de kpn ontvanger komt.

Ik blijf nieuwsgierig:
Waarom in deze tijd nog een stereo-versterker gekocht terwijl je n.b. een surround had???

Die optie zal ik eens proberen, dan je.

 

Klasse D stereo versterker klinkt veel beter ;-)  

Is het niet mogelijk om de geluidsinstellingen van Netflix automatisch in te stellen op 2.0? Ik luister via stereo TV en dus ook Netflix. Bij TV geluid geen probleem, bij Netflix kraakt het en nu maakt het zelfs een heel erg vervelend geluid, dit komt omdat het Netflix geluid standaard op 5.1 staat. Zodra ik dit handmatig omzet naar Stereo kraakt het geluid, maar wat ik ook irritant vind is dat ik dit bij iedere serie weer aan moet passen. ( Van 5.1 naar original 2.0 )

Doe hier iets aan!!! Ik ben namelijk niet de enige met dit probleem.! Zie in fora dat het al jaren speelt. Heel erg raar dat dit niet is op te lossen!!

Vriendelijke groet, Dave van Dam