Niet AB in menu Sony TV na update VIP 1963

• 31 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 478 keer bekeken

Sinds de update van KPN op de Motorola VIP 1963 omtrent de nieuwe software kom ik met de originele afstandsbediening van mijn nieuwe tv,een sony 50",niet meer in het menu van de tv om de instellingen te regelen,zoals kleur contrast enz. Na eerst gedacht te hebben dat de AB kapot was, met Sony gebeld voor eventueel vervanging, bleek dat er niks mis mee was. Als ik een ander HDMI kanaal selecteerde deed de AB het perfekt. Dus de KPN helpdesk maar gebeld of zij een oplossing hadden voor het probleem. Na tich pogingen om met een medewerker te bellen,iedere keer werd de verbinding verbroken en wel drie keer, kreeg ik toch iemand langer aan de lijn om mijn probleem uit te leggen. Ik vertelde van de nieuwe software en de problemen met mijn nieuwe tv afstandsbediening. Ik vertelde dat alles prima werkte met de oude sofware op de VIP 1963. Iedere keer probeerde de medewerker het probleem samen met mij op te lossen. Na later beek dat het oplossingen waren voor de oude software, terwijl ik iedere keer vertelde over de nieuwe software dat daar het probleem zat. De medewerker vertelde dat de software vernieuwen evt. de problemen zouden oplossen. Hij wist wel hoe de software te vernieuwen op de vorige decoder software maar wist niet hoe dat moest met de nieuwe software update van de VIP 1963. Ik ga er toch vanuit dat de medewerkers toch zulke dingen moeten weten om mensen te helpen met problemen. 

Nou mensen de software vernieuwen moet door "Eerst menu knop drukken,dan scrollen naar de knop instellingen en die drukken en dan tweemaal de gele toets indrukken" op de afstandsbediening van KPN,de lange versie! Daar kun je dan de nieuwe software verwijderen en opnieuw installeren. Ik heb dat gedaan en het euvel is nog steeds hetzelfde. Pas als ik de stroom er helemaal afhaal doet de AB van Sony het wel, maar als de VIP 1963 op standby gezet word en waar aangezet kom ik weer niet in het menu van de TV met de originele AB. Sony zei dat het een communicatie probleem is tussen de VIP 1963 van KPN en de TV. En dat klopt want op de andere HDMI kanalen functioneerd de AB van Sony wel. Een ander probleem is dat het geluid ook niet meer zo luid is als met de oude software er nog op, er zit een soundplate op aangsloten op de tv via de "ARC HDMI" aansluiting.

Ik ben benieuwd of KPN hier wat aan doet. Ze veranderen ongevraagd de software die goed functioneerde naar zogenaamde gebruiksvriendelijkere software die voor geen meter het goed doet. KPN, verander niets voordat iets goed getest is en zadel Uw klanten niet met problemen op die U veroorzaakt. Ik hoop op een snelle oplossing want glasvezel is zooo fijn als het goed functioneerd.

Ik ben benieuwd of andere forum lezers een zelfde probleem hebben of kennen en misschien een oplossing hebben, want hoe meer mensen hierover klagen des te eerder komt KPN met en oplossing.

Een ontevreden glasvezel klant. 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Dit ligt niet echt aan kpn, maar aan de combinatie in dit geval. Men kan onmogelijk rekening houden met alle combinaties van apparatuur.

Hier geen probleem met de 1963 met nieuwe software en televisie (Philips).

Maarre, schakel op de tv eens de functie "easylink" (of hoe dat bij Sony ook genoemd wordt) uit. Bij Easylink aan kunnen apparaten, indien ondersteund, met elkaars a.b. bediend worden via hdmi. Ik denk dat daar iets mis gaat.

Software vernieuwen van 1963 had/heeft niet zoveel zin, want die is tenslotte onlangs al vernieuwd.

En wat die soundplate betreft, probeer die eens rechtstreeks op de 1963 of er dan wel volumeverschil is. Ik ervaar geen verschil in volume met de oude software en de nieuwe.

Er is wel verschil tussen geluid tv-zenders en radio. Bij radio is het zo'n 10 dB harder... Dat was ook al met de vorige software.

Reputatie 7
Badge +13
Sorry, veel te lang verhaal.

Niet gelezen.

Alleen op de VIP1963 wil ik ingaan.

Neem zo wie zo een opname pakket en ruil de 1963 om voor de nieuwe Arcadyan HMB2260.

Daar krijg je geen spijt van.

Veel sneller zappen.

Mooier beeld.

Etc.

Reageer