Niet blij me KPN interactieve TV

  • 24 July 2019
  • 11 reacties
  • 471 keer bekeken

In heb KPN Compleet (Internet, tv en mobiel)

Standaard aanbod TV zenders is te triest voor woorden, helemaal in dit tijdperk. Met aftrek van alle barbaarse SD kanalen, dubbele kanalen, buitenlandse/regio/etc. kanalen blijft er een handje vol zenders over die kort samegevat gewoon ruk zijn. Extreem veel lange irritante reclame. Reclames spoelen kan tegenwoordig ook vaak al niet meer, alsof het nog niet genoeg door onze strot word geduwd. En dan heb je ook nog al die series die al 20-30 jaar lang worden herhaald om maar geen cent uit te geven. Dat KPN hier nog steeds in mee gaat anno 2019 is jammer. Het kan nog veel erger zoals bv. Ziggo (kots) Een tijdje had ik het gevoel dat KPN het voortouw zou nemen qua innovatie enzo. Digitale TV/interactieve TV/IPTV, het gaf me een klein beetje hoop en vertrouwen. Dat is nu al lang weer verdwenen. Alles wat er na is gekomen is ronduit om je voor te schamen als je KPN bent.

Neem als voorbeeld Netflix, begonnen met niks en een paar jaar later al groter en rijker dan dan KPN want die nemen innovatie een stuk serieuze. Duizende films en series bekijken in HD en zelfs UHD met in mijn geval 2 keer drukken op de afstandsbediening. Gewoon via de smart tv niks extra's nodig. Beter beeld, beter geluid, sneller, meer aanbod, geen reclames en ik betaal nog minder ook. Still zitten doen ze ook niet, miljarden worden elk jaar geïnvesteerd om de klant te geven wat de klant mag verwachten anno 2019 en in de toekomst. Het is dan ronduit lachwekkend dat de nieuwste innovatie van KPN een optie is waarbij je Netflix via de ontvanger kan kijken. Het is opzich wel slim bedacht alleen veel te laat om daar nu mee te komen. En dan met een UHD pakket aankomen dat maar 1 muziek zender in UHD heeft. Ik zal verder de problemen met de ontvanger wel buiten wegen laten. Hoe groot is het aanbod qua UHD zenders inmiddels?

En dan het volgende app op de telefoon is extreem traag, website vaak extreem onduidelijk en jezelf tegensprekend. Om een voorbeeld te geven: Krijg ik nu wel of geen Fox Sports inc. Internationaal op kanalen Fox Sports 4, 5 en 6 gratis of is het 6.99 of 12.50? Ik lees ja op jullie site terwijl een paar regels later ja en nee tergelijk word geclaimd. Via de mail is het eerst ja dan weer nee dan weer ja dan weer en sorry fout hier en fout daar. Ik snap er niks meer van. Ik kan nog zoveel meer opnoemen maar laat het hier verder bij.

Wat ik als laatste nog wil zeggen is dat deze experiabox wel past bij het bedrijf KPN. Ver onder de maat qua prestaties en innovatie. Ronduit onbeschoft om zulke goedkope rotzooi aan je klanten te geven en nog erger het afwimpelen van de situatie na zoveel klachten. En echt veel leren jullie niet van jullie fouten als je de reviews leest van opvolgende routers&TV kastjes. Niks werkt goed echt goed bij KPN behalve het incasseren van ons geld dat gaat zo soepel en probleemloos als maar kan.

11 reacties

Gauw opzeggen dat KPN Compleet. Bij zo’n bedrijf wil ik toch geen klant zijn. 😂
Gauw opzeggen dat KPN Compleet. Bij zo’n bedrijf wil ik toch geen klant zijn. 😂

Waarom deze spam over Aardbevingsellende in dit forum. Ik neem aan dat een moderator snel jouw bericht verwijderd.

Overigens, DNAPL spreekt waarschijnlijk alleen zijn verdriet uit dat hij nergens terecht kan en de providers alleen maar oog hebben op kostenreductie (ontslaan van medewerkers).

Dus hij zou waarschijnlijk wel opzeggen als er een goed alternatief was.
Reputatie 7
Hallo @DNADPL, welkom op het KPN forum. Goed dat je ons hier hebt gevonden. Ik merk dat je behoorlijk gefrustreerd bent over het huidige tv-aanbod. Waarbij de programmering van de commerciële en publieke omroepen je vandaag de dag niet meer kan bekoren. Zelf kijk ik geen lineaire-tv, afgezien van live sportwedstrijden en actualiteitenprogramma's. De andere programma's interesseren me ook veel minder. Dus ik begrijp je gevoel wel. Maar dat is natuurlijk smaak. En daar valt over te twisten 😉

Uit onze eigen analyse komt een heel ander beeld naar voren. We kunnen precies zien hoe vaak een zender en programma wordt bekeken. Daaruit blijkt dat bepaalde zenders en programma's nog meer dan voldoende kijkers trekken. Die de programma's wel waarderen.
Elk jaar herwaarderen we zenders. Als een contract is verlopen dan nemen we dit ook zeker mee in onze onderhandelingspositie. Dit kun je hier op het forum vinden in het Sticky over de Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019.

Netflix vind ik een prachtig bedrijf; met zeer veel verwondering kijk ik naar de ontwikkelingen die ze doormaken. Besef wel dat Netflix een gat in de markt ontdekte, en vanuit daaruit iets moois maakt. Het publiek en doelgroep is niet één op één hetzelfde als de onze. We moeten naast nieuwe doelgroepen en generaties, ook de huidige klant tevreden houden. Neemt niet weg dat we ook heus wel wat ontwikkelpunten hebben voor de iTV app. Daar zit een team op die er fulltime mee bezig is, work in progress.
De iTV app traag?Je bent afhankelijk van de WiFi en/of 3G/4G-verbinding. Kun je aangeven waar en wanneer je dat merkt? Dan kunnen we kijken of het verbeterd kan worden.

Fox Sports 1 is voor elke iTV gebruiker gratis toegevoegd in het basispakket. Naast nog 2 andere nieuwe zenders :)

Onze site geeft het volgende overzicht van FOX Sports aan:


Het totale zenderaanbod van FOX Sports kost (per september) € 12,99 p/mnd of gratis met KPN Compleet.

Mocht je daar nog vragen over hebben, dan hoor ik het graag :)

Als laatste lees ik dat je erg verdrietig wordt van de ExperiaBox. Het forum is dé plek om daarover te discussiëren, of te helpen bij problemen. Waar loop je tegenaan? Dan kunnen we je ook wat gerichter helpen 🙂

site geeft het volgende overzicht van FOX Sports aan:

Het totale zenderaanbod van FOX Sports kost (per september) € 12,99 p/mnd of gratis met KPN Compleet.



Is dit bewust, Want ik miste Formule 1.

Fox sport heeft Eredivisie en Fox Sport Compleet. Dat is dit niet. Ik heb gekeken en er is wel iets uitgebreid. Maar dat zijn 3 zenders er bij met eindeloze herhalingen van programma's van voetbalclubs in het genre van Hardewijk en Ermelo.

Voor de rest is het buiten 3 Amerikaanse sporten (Jammergenoeg geen NBA) en tennis (kunnen we al uitgebreid zien op Eurosport) alleen maar voetbal.

Ik heb ze allemaal weer onder zenders verbergen gezet.

Het lijkt wel of KPN hiermee wil bevestigen wat DNAPL schreef.
@Nadia Er staat bij Fox Sports het totale pakket dat het inclusief MLB 9,99 kost of gratis is bij KPN compleet. Ik heb KPN compleet maar betaal 12.99 om MLB te kijken. Dat schaf ik denk ik ook weer af aangezien ik als Dodgers fan nog nauwelijks een wedstrijd voorbij heb zien komen. Het is bijna alleen maar Yankees of Red Sox. Dit is alsof je Alleen maar Ajax wedstrijden uitzend en Geen Feyenoord of PSV. Buiten dit zijn er dagelijks maar 2 wedstrijden live terwijl er zat kanalen zijn om meer uit te zenden. Helaas worden die voornamelijk weer voor voetbal gebruikt waar je helemaal gaar van word. Zoveel kanalen en bijna alles is voetbal en herhalingen. Ook worden herhalingen van de wedstrijden van de MLB niet duidelijk aangegeven op welke dag ze gespeeld zijn, angezien ze daar gemiddeld 3 a 4 dagen opeenvolgend tegen elkaar spelen.

Waarom zit er trouwens geen F1 bij het totale pakket? Ik heb dit altijd als extra pakket moeten hebben maar heb het kort geleden afgezegd aangezien ik het wel welletjes vond met al die dure pakketten die je bijna nooit gebruikt.
Mij boeit het voetbal zelf niks maar waarom maken jullie niet 1 pakket voor al het voetbal ipv eredivie apart betaald, Engels apart be betaald , Spaans weer gratis etc. etc.
Hoe moeilijk is het om de klant zelf te laten beslissen wat ie wil kijken. Waarom nog steeds die ouderwetse geldverslindende pakketten?
Jullie hebben toch een digitaal platform!
Wat betreft traagheid app hoef je niet te kijken ik heb allesbehalve een trage verbinding. Qua internet thuis of mobiel heb ik nog nooit een probleem gehad bij jullie in al die jaren. Het is software gerelateerd.
Reputatie 7
Hallo @DNADPL, met KPN Compleet ontvang je gratis een extra zenderpakket, je kunt kiezen uit; het Pluspakket (t.w.v. € 9,99 p/mnd) of FOX Sports (t.w.v. € 12,99 p/mnd). Het zenderpakket bij KPN Compleet kun je heel eenvoudig maandelijks wisselen.

Dat schaf ik denk ik ook weer af aangezien ik als Dodgers fan nog nauwelijks een wedstrijd voorbij heb zien komen. Het is bijna alleen maar Yankees of Red Sox. Dit is alsof je Alleen maar Ajax wedstrijden uitzend en Geen Feyenoord of PSV.
Ja, dat is inderdaad super irritant. ik ben niet een honkbalexpert en weet dan ook niet hoe dat zit met de programmering bij FOX Sports. Maar wanneer dit een topclub is, dan zou je verwachten dat het bij FOX Sports wat vaker mag worden uitgezonden. Misschien goed dat je het aan ze vraagt?

Waarom zit er trouwens geen F1 bij het totale pakket? Ik heb dit altijd als extra pakket moeten hebben maar heb het kort geleden afgezegd aangezien ik het wel welletjes vond met al die dure pakketten die je bijna nooit gebruikt.
De Formule 1 kun je gratis in het interactieve tv basispakket kijken. RTL Duitsland doet live verslag van de F1-races. Dit is wel in het Duits en (helaas) met onderbrekingen. Maar, dan hoef je niet een duur pakket extra te nemen. Sinds maart hebben we deze zender in HD in het pakket toegevoegd. Je vindt de zender op kanaal 46.

Mij boeit het voetbal zelf niks maar waarom maken jullie niet 1 pakket voor al het voetbal ipv eredivie apart betaald, Engels apart be betaald , Spaans weer gratis etc. etc.
Hoe moeilijk is het om de klant zelf te laten beslissen wat ie wil kijken. Waarom nog steeds die ouderwetse geldverslindende pakketten?
Jullie hebben toch een digitaal platform!

Klopt, we leveren de techniek om interactieve tv uit te zenden, maar daarmee zijn we nog geen streamingsdienst. Ik vind dit een uitermate goed idee, zelf je pakket samenstellen. Helaas is het niet zo makkelijk. De content, programma's, de programmering en de zendtijden etc. is niet in beheer van KPN. De omroepbazen; NPO, RTL, Talpa, Veronica, FOX Sports, Ziggo Sprot, Film1 etc. bepalen zélf wat ze aan het publiek willen laten zien en welke dag en tijdstip. Mocht je een tip hebben voor een betere programmering of een verbetering, geef het aan ze door.

Wij kijken weer naar de doelgroep en wat die graag willen zien. Vanuit daar kopen wij de zenders.
Reputatie 7
Badge +28
Interessant topic! 👍🏽


Zelf kijk ik geen lineaire-tv, afgezien van live sportwedstrijden en actualiteitenprogramma's. De andere programma's interesseren me ook veel minder. Dus ik begrijp je gevoel wel. Maar dat is natuurlijk smaak. En daar valt over te twisten ;)


Ook ik kijk vooral live sport, met name urenlang naar het wielrennen. Geweldig! En uiteraard nieuwsprogramma's, natuurprogramma's en enkele series.

Ik ben dan ook geen abonnee op Interactieve TV, want dat heb je dan helemaal niet nodig. Wisten jullie dat je via streams naar duizenden TV-zenders kunt kijken? Daar zit van alles bij.


Voor de rest is het buiten 3 Amerikaanse sporten (Jammergenoeg geen NBA) en tennis (kunnen we al uitgebreid zien op Eurosport) alleen maar voetbal.


Op de streams zitten ook een paar honderd Amerikaanse TV-zenders. Wat dacht je van ESPN 1 & 2 waarop wel heel vaak de NBA op te zien is.


In heb KPN Compleet (Internet, tv en mobiel)

Standaard aanbod TV zenders is te triest voor woorden, helemaal in dit tijdperk.


Bepaal zelf de zenders waar je naar wilt kijken! Amerikaanse sport is er genoeg te vinden op de streams. Formule 1 kijk ik echt nooit, maar zoals Nadia al schreef via b.v. RTL-Duitsland is het gratis via de satelliet te zien. En vast ook nog wel op andere vrije zenders.


Mijn ontvanger:
https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/dit-is-mijn-nieuwe-tv-ontvanger-470333
Apart dat je nog niet overgestapt bent.... want ondanks dat je zo ontevreden bent blijf je toch 🤔
Misschien bevallen de pakketten bij een andere provider beter bij je?

Wat Fox Sports aanbiedt op haar kanalen is aan FS. Wat de inhoud van die betreft kun je beter bij http://foxsports.nl zijn. KPN bepaalt de inhoud niet.

We hebben 2 sportaanbieders (pakketten) in NLD. Dat zijn Ziggo Sport en Fox Sports. Wat ze hebben ligt aan hun eigen inkoop. ZS heeft de Formule 1. KPN kan dat kanaal niet open aanbieden; het contract met FS staat dat gewoon niet toe.

Wat er in Nederland getoont wordt ligt ook weer aan rechten binnen zo'n organisatie. Jammer dat Fox sports met de overname van 1 Amerikaans kanaal nou net steeds niet de Dodgers heeft.

Dus ik vind dat je voor sommige dingen wel moppert op KPN maar het dáár niet thuishoort.

Klagen is prima en kan positief zijn. Maar waar KPN niks aan kan doen zo je pijlen er op richten is onterecht.

In Nederland hebben we juist meerdere bedrijven zodat een consument kan kiezen.

Inkoop van zenders kost vaak veel geld en dus zal er een keuze gemaakt moeten worden! KPN heeft geen grote buitenlandse investeerder achter zich. En ook geen zak met geld.

Ziggo heeft, met als eigenaar Liberty Global, wat ruimere mogelijkheden. Maar die klantenservice, hè (persoonlijk héél slechte ervaringen mee).
Reputatie 7
Hallo @DNADPL, ik heb je al een tijdje niet meer gezien. Ik hoop dat alles een beetje duidelijker is geworden, mede door de toelichting van Noordzee en PeterG. Ik snap dat het er niet leuker op wordt, maar ik hoop wel dat je klacht hiermee met iets meer context is voorzien.
Wat ik hier wil aan stippen is een in mijn ogen slecht vergelijk. Netflix is net als Videoland en Amazon Prime puur alleen een streamings dienst dat kan je niet met ITV van KPN, Ziggo of Tmobile vergelijken.

Het Pluspakket Ondemand deel (dat zou je mogelijk kunnen vergelijken)heeft leuke series ook vindbaar bij die andere diensten.

Gauw opzeggen dat KPN Compleet. Bij zo’n bedrijf wil ik toch geen klant zijn. 😂Waarom deze spam over Aardbevingsellende in dit forum. Ik neem aan dat een moderator snel jouw bericht verwijderd.

Overigens, DNAPL spreekt waarschijnlijk alleen zijn verdriet uit dat hij nergens terecht kan en de providers alleen maar oog hebben op kostenreductie (ontslaan van medewerkers).

Dus hij zou waarschijnlijk wel opzeggen als er een goed alternatief was.



Gefrustreerd?

Reageer