Niet echt blij.... *netjes gezegd*

• 1 juni 2013
  • 30 reacties
  • 6622 keer bekeken

Hoi,

Gisteren het pakket aangesloten. Ging prima, zonder problemen. Uiteraard bij het instellen van e.e.a. geen instructieboekje gebruikt en toen viel me al op dat ik nergens iets van 'wekelijks, op werkdagen of 's weekends aan kon vinken of kiezen bij programmeren . Tot mijn grote verbazing later blijkt dat er werkelijk niet op te zitten!! Een oude videorecorder heeft wat dat betreft meer instelmogelijkheden! Hoe gaat dit in vakanties dan? Dan mag je je series van KNP niet kijken ofzo?

Ook schrok ik van de zgn. HD-kwaliteit. Of eerder het gebrek daar aan. Programma's die nog op mijn Humax PVR 5050c staan zijn ècht scherper. Ik las hier iets over verschillende kwaliteiten voor Vodafone, Telfort, Solcon en KPN. En dat KPN klanten het slechtste signaal krijgen. Hoop toch echt dat dat niet waar is!

HD zenders (en ze zijn al zo schaars bij KPN) die er toe doen staan ergens bij 700 maar als je een eigen zenderlijst maakt dan is de eerste zender nog steeds bv 701, dus op 1 drukken heeft niet t gewenste resultaat. Kan ze ook al niet in eigen volgorde plaatsen.

Het display van de 'supermoderne' Motorola Vip1853 ziet er uit als van een oude digitale wekker uit 1990. Erg lelijk. Ik heb al diverse flikkeringen in het beeld gezien en heb het volume tijdens een serie ook al verhoogd horen worden. Nog nooit meegemaakt met mn Humax harddiskrecorder.

Ik stoor me na nog geen twee dagen nu al aan bovenstaande. Hoe had ik dit alles (los van t oerlelijke display) van tevoren moeten weten? Vooral dat over bv wekelijks programmeren mag ik toch als vanzelfsprekend beschouwen??
Had ik dit van tevoren geweten (zelfs alleen dat over programmeren was voor mij al voldoende geweest) dan had ik echt nooit voor KPN gekozen. En met mij velen denk ik.

Ik ben bang dat het noodgedwongen 1jr KPN wordt en daarna bijzonder snel naar een andere aanbieder. Ik zal me daar dan wel in gaan verdiepen, want wàt een tekortkomingen zeg 😞

30 reacties

Oei, dat klinkt niet veelbelovend voor mijn aansluiting volgende week dinsdag.

Ik had gehoopt dat het allemaal wel zou loslopen, maar ik lees nu vaker en vaker over de belabberde HD kwaliteit.

Volgorde van kanalen en HD van 70* vind ik nog tot daar aantoe (is bij UPC momenteel niet anders, alle HD content vanaf kanaal 60 en NED1-HD op 71) en series opnemen doe ik niet zo vaak en zijn dus vooral onhandigheden, maar ik verwacht wel kwaliteit op glasvezel, dat is waarom ik de overstap wilde maken.

Als idd blijkt dat de beeldkwaliteit bagger is, dan zit er dus niets anders op dan een jaar te wachten en voor iets anders te kiezen. Overigens vraag ik me af of je juridisch niet sterk staat als KPN niet levert wat ze beloven. Je kunt de koop (contract) toch ontbinden als er niet wordt geleverd waarvoor je getekend hebt? Op hun website zeggen ze nml het volgende:

- Met glasvezel is je (HD)tv-beeld tot wel vijf keer scherper en het geluid is kraakhelder.

- Tot wel vijf keer scherper beeld, bijzonder heldere kleuren en intenser geluid.

Overigens lijken de claims van beste beeldkwaliteit van de site te zijn verwijderd, ik kan ze iig niet meer vinden. Er wordt alleen nog gesproken over digitale kwaliteit en daar kun je natuurlijk alle kanten mee op. Blijkbaar dekken ze zich nu in tegen mogelijke claims vanwege het aantal klachten. Echter bij aanmelding in augustus 2012 werd er gretig gestrooid met de kwaliteit van HD, vergelijkbaar met bluray.

Ik lees de laatste tijd echt teveel klachten hierover en misschien is het een idee om een vuist te maken en KPN te dwingen tot het leveren van fatsoenlijke kwaliteit en anders massaal het contract te ontbinden, desnoods via de rechter. Wat KPN hier doet is niet in de haak en m.i. misleidend, als consument heb je blijkbaar het nakijken.

Wat is hier wettelijk gezien eigenlijk anders aan als het kopen op afstand? Dan heb je ook 7 dagen bedenktijd. Ik kan namelijk niet van te voren weten wat ik in huis haal en als dit niet aan mijn verwachtingen voldoet, dan zou je dus de hele handel binnen 7 dagen moeten kunnen retourneren.

http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

In een ander artikel lees ik hierover het volgende:

Op afstand afnemen van diensten

De Wet Koop op Afstand geldt niet alleen voor aankoop van producten, maar ook voor het laten verrichten van een dienst. Een dienst is bijvoorbeeld een abonnement op een Internetprovider, het laten ontwerpen van een logo of de levering van elektriciteit. Maar ook het kopen van een treinkaartje of vliegticket is een dienst, namelijk je laten vervoeren. Het kaartje is het bewijs dat je van de dienst gebruik mag maken.

bron: http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Reputatie 5
Badge +11
Beste P315,

Ik heb je vraag in het vorige topic beantwoord. Zie hieronder de link:

http://forum.kpn.com/t5/Televisie-via-Glasvezel/Menu-Opname-plannen/td-p/82310

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 3
Badge
Dat KPN de HD-zenders bijelkaar zet, is niet zo raar hoor. Dat doet bijna elke aanbieder.
Wel vreemd is het dat KPN twee aparte streams doorzet. Waarom nog de SD-variant doorgeven, als er ook een HD-versie is?

Mensen die geen HD-tv hebben, zien alsnog een mooier beeld bij een HD-kanaal. Zo kijk ik op mijn 37 cm-tv'tje in de slaapkamer gewoon naar 701 en verder via scartaansluiting. Dus KPN, schrap die SD-kanalen en zet er nieuwe zenders voor in de plaats. ;-)

Bijzonder dat je de VIP1853 hebt gekregen, waar anderen het moeten stellen met de veel oudere en haperende, glasvezelonwaardige VIP1963. Dat apparaat is pas ouderwets (heeft nog het oude MINE-logo). Mine is het  KPN-televisieproduct van eind jaren '90/begin '00's.

Wel top is dat je opneemt via de cloud. Dat kan nergens anders. Een unieke mogelijkheid waarbij je tot 6 zenders tegelijk kunt opnemen!

Ik snap dat meer aanbieders de HD zenders bij elkaar zetten, dat doet mijn Ziggo (had ik en was ik zéér tevreden over, want betere beeldkwaliteit!) ook. Wat vervelender is is dat wanneer ik een eigen zenderlijst maak, dus met mn favoriete zenders, dat hij als ik op bv 4 druk niet naar 4 in HD gaat maar naar zender 11?? Kan er ook geen eigen volgorde in maken.

Eigenlijk niet echt belangrijk want de twee dingen die me echt storen zijn de slechtere beeldkwaliteit (en laat niemand zeggen dat t niet zo is) en het ontbreken aan basale opnamemogelijkheden. Dus 6 dingen opnemen via de cloud boeit mij ècht niet meer. Geef mij mn twee keer opnemen met kraakhelder beeld maar terug!!
Reputatie 3
Badge
Ik vind het heel bijzonder dat je stelt slechter beeld te hebben. Via de kabel van Ziggo had ik veel slechter beeld! Dit komt door de coax-kabel die heel storingsgevoelig is. Hierdoor had ik zenderuitval van enkele digitale kanalen en vaak blokjesvorming op zenders. Ben juist blij dat ik van de coax af ben en via UTP-kabel kijk. Geen storingen meer en veel beter beeld!

Kijk ook eens naar ESPN HD. Dat is HD hoe het bedoelt is! Inderdaad, KPN kan de bitrate wel wat verhogen. Dat klopt. Helaas weigert KPN daar naar te luisteren, in tegenstelling tot dochteronderneming Telfort die dit via glasvezel WEL doet. Daar zit je dan weer met het coax-probleem.

Ik geloof niet dat ik de enige ben die het zgn HD van KPN behoorlijk slecht vind. Enkele opgenomen programma's op mn Humax PVR zijn toch ècht helderder. Dat viel me direct op! Heb meteen gekeken of alle instellingen goed stonden (dus 1080i). De tv instellingen ligt t ook niet aan, daar is niks aan veranderd.

Ik vind t werkelijk schandalig dat er verschillende zit in signaal van aanbieders van dezelfde grote overkoepelende organisatie....

Overigens sinds ik een PVR kocht geen enkel probleem gehad met Ziggo. Daarvoor wel, maar dat had met de geleverde gebrekkige ontvanger te maken, nooit met de ontvangt zelf.
Reputatie 5
Badge +11
Beste allen in dit topic,

Ik lees hier meerdere opmerkingen en suggesties over de beeldkwaliteit van ITV. Al deze suggesties en opmerkingen neem ik mee en zal ik doorgeven aan de afdelingen die hier over gaan. Helaas zal dit niet meteen geregeld zijn, maar ze zullen zeker aan bod komen, daar waar het belangrijk is. Voor de zekerheid wil ik de mensen er nog op wijzen dat de HD optie in het menu wél ingeschakeld dient te worden in het ITV menu.

Verder wil ik nog het volgende kwijt. Mochten er problemen zijn met het beeldkwaliteit, dus wanneer het schokt of wegvalt, dan graag een privébericht naar mij toesturen. Dat is absoluut niet de bedoeling en gaan we zeker voor je verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Zie je nou wel: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=60&t=129247

Blehhh
Reputatie 3
Badge
Gisteren bij mijn ouders geweest. Hebben UPC met STANDAARD zo'n dikke 30 (!) HD-zenders. Glasvezel loopt echt dramatisch achter op dit punt.
O echt? Maar ook echt goede kwaliteit HD? Hier is het janken. Of t nu in 1080i of 1080p is, t is HD onwaardig. Laat sommige analoge maar helemaal links liggen. Da's net als kijken naar tv op de camping. Met een stuk draad als antenne :(

Ik kwam er vandaag achter dat ik een programma gemist had. Kan niks programmeren hè.... Ja, enkel wat in de 3 daagse gids staat en dan moet ik er dagelijks voor gaan zitten om dat te doen en kan natuurlijk wel 6 dingen tegelijk opnemen, dat dan weer wel.... xD
Je hebt ook een app he... dan kun je overal gwn opnemen wat je maar wil. vind ik zelf superhandig, dus hoeft niet voor de tv te zitten maar als je ergens anders bent en je bedenkt ineens dat je iets wilt opnemen, doe je dat gwn.

Klopt. Prima app. Redelijk handig ook. Gaat zowat sneller dan normaal programmeren. Moet je er wel dagelijks voor gaan zitten en t niet vergeten want zoiets kinderlijk eenvoudigs als wekelijks
vastzetten, dat kan hier op dit moderne spul niet. Trouwens, soms als je twee dingen achter elkaar op wilt nemen dan werkt t niet via de app. Het eerste programma wil wel, tweede niet. Dus dan alsnog via de tv programmeren *dagelijks*
Reputatie 3
Badge
Weet je wel zeker dat je tv kijkt via KPN? KPN heeft namelijk geen analoge tv.

Ja HJ, helaas weet ik het zeker dat t via KPN loopt. En zo zien de niet HD-zenders er uit: analoog.... 😞
Vandaag goed nieuws gekregen: Ik kan helaas niet van het hele KPN pakket af maar wel van televisie van KPN. Dus het brakke HD onwaardige spul is zsm exit. Gauw terug naar Ziggo. Kan dan wel geen 6 dingen tegelijk opnemen maar het belangrijkste komt weer terug: scherper beeld, basale opnamemogelijkheden 😃 en heel wat minder ergernissen.

Nooit gedacht dit te zeggen maar KPN bedankt! :@

Reputatie 3
Badge
Heel veel sterkte bij Ziggo gewenst! Ben blij dat ik daar vanaf ben!

Vriendelijk bedankt joh HJ. Je moet wel goed blijven lezen hè. IK had geen enkel probleem bij Ziggo. Dat ik terug ga zegt genoeg toch? 😉
Reputatie 3
Badge
Ik ga echt nooit meer terug naar Ziggo. Je moet er, hoe ouderwets, zelf een decoder KOPEN! Bij KPN huur je deze en blijf je dus altijd bij de tijd. Mocht Ziggo besluiten zenders op een andere manier te gaan coderen, dan zit je dus al met afgeschreven apparatuur.

Daarnaast levert kabel teveel storing op door UMTS- en Digitenne-masten. Dat gaat in de toekomst

alleen maar erger worden doordat 4G wordt uitgerold. Via UTP-kabel nergens last van. :)

De enige reden om ooit weg te gaan bij KPN en terug te keren naar de kabel: als ik UPC kan krijgen. Die doen het écht goed met fantastische zenders in hun aanbod. Veel meer zenders dan glasvezel en ook nog eens een groot deel daarvan in HD!

Ik ga gwn terug naar Ziggo omdat dat me beviel. Helaas kan ik op dit moment niet van het hele pakket af. Ben al héél blij dat ik de tv irritaties achter me kan laten. Ik ga lekker terug naar mn kraakheldere Ziggo. Dat was werkelijk het eerste dat me opviel tov KPN. Met een jaar ga ik weer rondkijken en dan zien wel weer verder.

Ik heb geen Ziggo-modem nodig. Hou eerst dat V8 geval en tv dus gwn weer via de kabel.

Groeten.
Wel heel blij....*netjes gezegd*

Even een totaal andere ervaring sinds de aansluiting gisteren.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me iets teveel heb laten meesleuren en beinvloeden door de negatieve geluiden in de diverse draadjes, maar ik kom daar sinds gistermiddag helemaal van terug.

Om 12:30 uur stonden de jongens op de stoep die de glaskabel verder de woning inbrachten en hebben aangesloten op het glasmodem. Voorbereidingen had ik al getroffen, overal netwerk aangelegd (behalve de slaapkamer) en de Experiabox had ik al opgehangen en aangesloten in de meterkast. De TV ontvanger had ik al aangesloten bij de installatie in de woonkamer, dus het was alleen nog wachten op prik vanuit de centrale.

Binnen 10 minuten ging het groene lapmje op het glasmodem branden als teken dat de juiste patch was uitgevoerd in de wijkcentrale. Vanaf dat moment de Experiabox aangezet en binnnen 5  minuten had ik internet. Meteen een speedtest uitgevoerd en haalde 95/75, dat zag er al veelbelovend uit.

Hoewel de helpdesk had aangegeven dat ik anderhalve week moest uittrekken voordat ik de diensten kon gebruiken, kreeg ik een half uur na het tot stand komen van de glasverbinding al netjes een email met het klantnummer en pincode voor het activeren van de TV.

Meteen maar gebrobeerd en 15minuten later had ik beeld. Ik was natuurlijk nogal gespannen gezien alle negatieve geluiden over "bitrates", "glasvezelonwaardig", "KPN HD is slechter dan SD van de kabel" etc, maar ik begrijp werkelijk niet waar deze bevindingen vandaan komen.

Ik heb momenteel nog UPC, dus ik heb op een andere HDMI input op de TV de Motorola aangesloten, zodat ik op dezelfde HD zenders kon vergelijken. De Motorola staat op 1080p-50Hz. In eerste instantie leek het beeld wat duf en niet helder, maar dat had te maken met de instellingen van de input op de TV. Mijn Panasonic 50" plasma kan voor elke input een eigen setting bewaren en dat is zeker nodig omdat elk device een andere output geeft. Ik moet de instellingen op mijn Dune-HD, PS3 en UPC mediabox allemaal anders tweaken om tot eenzelfde beeldkwaliteit te komen. De variabelen zitten 'm in de videokaart en de processing van de beelden en dus in de uiteindelijke output.

Nadat ik zaken als contrast, helderheid, kleur, scherpte, witbalans had ingesteld was het beeld vergelijkbaar met die van UPC. Vervolgens ben ik gaan switchen tussen beide inputs om te zien of de beweringen over scherpte, detaillering en helderheid door mij ook zo werden ervaren, nou niet dus! Ik snap eigenlijk alle commotie niet zo, het beeld is soms zelfs een tikkie beter dan wat ik van UPC gewend was (afhankelijk van kanaal en programma). Mijn vrouw kwam halverwege de test uit haar werk thuis en het eerste wat ze zei was: "zo, wat een strak beeld zeg". Nou ik kan je verzekeren, als zij dat al ziet dan wil dat heel wat zeggen.

Ik heb op verschillende kanalen de beelden vergeleken en overal kwam ik tot dezelfde conclusie. De ultieme test is meestal een voetbalwedstrijd en laat ik tijdens het zappen nou net een  nabeschouwing tegenkomen in HD. Dus snel beide tuners op hetzelfde kanaal gezet en gaan vergelijken. Ook hier moest ik de grootst mogelijke moeite doen om te zien dat het beeld van KPN misschien een heel klein beetje minder detail bevatte, maar dat was alleen zichtbaar als je regelmatig heen en weer schakelde tussen de verschillende inputs en als je daar ook heel erg op was gefocussed. Bij normaal kijken valt het echt niet op.

Nou weet ik wel dat een Plasma iets meer tolerantie heeft dan een LCD. Als je analoge kabel op een plamsa vergelijkt met een lcd, dan wint de plasma het ook en sowieso ben ik geen liefhebber van lcd/led TV's, maar dat is persoonlijk. Dus als het bronsignaal van iets mindere kwaliteit is, dan merk je dat het snelst op een lcd TV, zeker naarmate de beelddiagonaal toeneemt. Wellicht dat daar dus de verschillen sneller opvallen.

Probleem is ook dat er nogal wat variabelen zijn die de beeldkwaliteit kunnen beinvloeden, type TV, afstelling TV, kwaliteit bekabeling, grootte van het scherm, kijkafstand (veel mensen zitten te dicht op een te groot scherm), laat je de Motorola, je receiver of de TV de upscaling doen? Dat laatste zou je ook moeten vergelijken, het ene apparaat heeft nou eenmaal betere scalers aan boord dan het andere. Ik moet hiermee ook nog even gaan stoeien om te zien of mijn TV dat beter doet dan de Motorola tuner. Vooralsnog staat de Motorola nu op 1080p @ 50Hz. Het TV signaal is volgens mij native 720p, dus de vraag is wie scaled het beste naar 1080, de TV of de Motorola?

Mijn TV is THX gecertificeerd en gecalibreerd en ik heb werkelijk geen idee waarop anderen TV kijken, wellicht een goedkope Xiron TV van de Blokker. Ik houd het op de Samsung LCD van mijn schoonmoeder ook niet langer dan 10 mintuen vol, dat beeld ziet er gewoon niet uit, smearing, naijlen, onscherp, contrastloos etc.

Als foto- en videograaf ben ik behoorlijk kritisch als het beeldkwaliteit aangaat, dus vandaar dat ik nogal alert was na het lezen van de berichten. Mijn full-hd 50" plasma is ook niet voor niets van Panasonic en heb er veel tijd in gestoken het beeld per input aan te passen. Het verbaasde me dan  eigenlijk ook een beetje dat ik aangenaam werd verrast door de beeldkwaliteit.

Ook de klachten over de snelheid van het zappen kan ik NIET beamen. Hij zapt echt veel sneller dan de UPC mediabox en de bediening is overzichtelijk en duidelijk. Ja, de HD zenders zitten op een onhandige plek (vanaf 700), maar dat is bij UPC niet anders (vanaf 60). Daar moeten beide partijen eens wat aan gaan doen. Als je kiest voor HD, dan kijk je geen SD meer en dus wil je alle HD kanalen gewoon op 1,2,3,4 etc hebben.

Verder heb ik het pauzeren en opnemen getest en ook dit werkt feiloos.

Ook de app op mijn tablet werkte meteen en supersnel, dit in tegenstelling tot de belabberde werking van de Horizon app van UPC, die om de haverklap blijft hangen, de app spontaan opnieuw start en enorm traag reageert. Dat trage schijnt overigens ook te zijn met de Horizon box, die ik niet heb genomen vanwege de vele klachten. Lees het forum op chelloo.com er maar eens op na.

Daarna was het de beurt aan de slaapkamer. Ik had hier geen UTP naartoe getrokken, dus dit moest via een powerline adapter die ik een paar maanden geleden als een setje van drie had gekocht in een aanbieding op Groupon. Ook over de TV verbinding via deze verbinding las ik al de nogige horrorverhalen, dus ik was al een beetje voorbereid op het trekken van een extra kabel, maar eerst maar eens proberen via het stopcontact.

Enfin, spul aangesloten op een LCD TV via HDMI, Motorola aangezet en de installatieprocedure afgewacht. Codes ingevoerd en na 15 minuten hadden we beeld. Ook hier de input wat getweaked en ben ik dezelfde mening toegedaan, waar komen die klachten toch vandaan? Beeld is stabiel, HD doet het perfect en ziet er gewoon strak uit (zelfs op LCD), zappen, pauzeren en opnemen gaat prima en dat alles via het stopcontact.

Een uurtje later kreeg ik netjes een bevestiging via email van UPC dat er door KPN een aanvraag was ingediend voor het porteren van mijn telefoonnummer. Deze wordt 17 juni overgezet, dus ook deze actie ging vlekkeloos.

Kortom, ik ben erg tevreden over de snelheid waarmee de aansluiting is gerealiseerd, de snelheid van de verbinding (95/75), de beeldkwaliteit (tegen verwachting in) en de wijze waarop ik door de verschillende partijen (Reggefiber, aannemer, planning, KPN) op de hoogte ben gehouden en elke partij heeft zich exact aan de planning en afspraken gehouden.

Wat mij betreft dus petje af en ik ben echt blij dat ik vanaf volgende week mijn UPC definitief kan gaan opzeggen (ik wacht hiermee tot de telefoon is overgezet en werkt). Ik heb echt zoveel **bleep** gehad met UPC, ook afgelopen zondag nog, toen internet er weer eens uitklapte en ik genoodzaakt was de hellpdesk weer te bellen met mijn mobiel, omdat ook de vast telefoon het niet deed. Het modem wilde zich blijkbaar niet aanmelden en dus moest, zoals gebruikelijk bij UPC, alle bekabeling weer worden losgehaald, het modem 30sec uit en dan de zooi weer aansluiten. 30 minuten heeft de verbinding gewerkt en toe klapte deze er wederom uit.

Later bleek dat dit dus helemaal niet aan de aansluiting, stekkers ed zat, maar gewoon in het signaal van buiten. Mijn UPC mediabox begon ook al te mekkeren over slechte bekabeling, dat is m.o.m. standaard bij UPC. Zodra je belt met een klacht beginnen ze als eerste over de bekabeling en als je er niet uitkomt sturen ze een monteur en kost het je weer een halve vrije dag. De irritatie is zelfs zo hoog opgelopen dat ik niet eens meer heb gebeld voor het feit dat ik al een half jaar niet meer naar RTL4 en 5 HD kan kijken omdat het beeld steeds bevriest. Ik had zoiets van laat maar, even volhouden tot we KPN glasvezel hebben.

Ik heb dit de afgelopen jaren al zo vaak aan de hand gehad dat ik er echt een fles op open ga trekken als deze zooi straks de deur uit is. De UPC mediabox staat inmiddels uit, DHCP op het UPC modem heb ik uitgezet en dient nu alleen nog voor de telefoon, dus technisch heb ik al afscheid genomen van de handel. Volgende week alles los halen, coax opruimen en de apparatuur terugsturen en dan lekker genieten van KPN.

Kleine update...

Gisteravond nog even met de resolutie "gespeeld" en de Motorola nu op 720p gezet.

Volgens mij is dit de native resolutie die door KPN wordt uitgezonden (kan iemand dat bevestigen?).

Mijn Panasonic Plasma lijkt beter in staat het beeld te upscalen naar 1080p dan de Motorola, het beeld is nu nog een tikkie gedetailleerder. Gisteren ook weer op SBS6 HD een voetbalwedstrijd gezien en ik kon (als ik daar behoefte aan zou hebben) elke grasspriet tellen en deed het beeld echt niet onder voor wat ik van UPC gewend was.

Weet iemand hoe je kunt zien met welke bitrate er nu wordt uitgezonden?

Allle negatieve berichten ober te lage bitrates lijken te stammen uit oude berichten van diverse fora, toen KPN nog hetzelfde signaal als op ADSL doorstuurde, maar eind 2011 schijnt dat uit elkaar te zijn getrokken en worden de nieuwe glasvezelgebieden voorzien van een 13Mbit bitrate over wmp+. (zie ook: http://www.totaaltv.nl/nieuws/9266/Betere_beeldkwaliteit_KPN_op_glasvezel.html )

Ik vraag me dus echt af waar de recente klachten vandaan komen? OK, het is nog steeds geen 1:1 doorgifte en ook niet zonder codering, maar zo beroerd als wordt geschets is toch echt niet aan de orde, althans niet bij ons. Zoals ik al eerder zij, ik zie nauwelijks verschil met UPC. Ziggo heb ik nog nooit kunnen bekijken omdat dat in ons gebied niet wordt aangeboden, ik heb alleen vergelijking met satelliet, want die installatie heb ik nog steeds in gebruik (schotel staat nog op 19.2 graden).

Hierop zitten de nodige Duitse HD zenders, maar deze worden ook alleen in 720p of 1080i doorgegeven in een bitrate die niet verder gaat dan 11Mbit. Dit beeld vind ik ook vergelijkbaar met wat ik nu zie van KPN.

En zelfs de SD kanalen vind ik nog zeer acceptabel, uiteraard niet zo scherp als HD, maar dat is bij UPC en op de SAT ook niet anders.

Kortom, ik ben zeer tevreden met de beeldkwaliteit.

Wat ik bij UPC wel beter geregeld vind zijn de verschillende audiosporen (dd 5.1) en ondertitelmogelijkheden, die hebben ze er bij de KPN stream uitgesloopt, wat eigenlijk niet nodig zou zijn omdat er veel meer bandbreedte beschikbaar is dan op de kabel.

Doe hier aub wat aan !!

Verder vind ik het HD aanbod erg beperkt t.o.v. wat kabel en satelliet te bieden hebben.

De beelden zijn beschikbaar, geef ze dan ook gewoon door en ga dat niet via extra abonnementen voor 7,50 aanbieden, terwijl dit bij de concurrent standaard in het pakket zit. National GEO HD, Animal Planet HD, Discovery HD, History HD, BBC1 en 2 HD en de Duiste zenders ARD en ZDF zitten allemaal standaard in het UPC pakket, terwijl je hier bij KPN appart voor moet betalen.

KPN is wat dat betreft niet concurrerend als het om het zenderaanbod gaat.

Bedankt arnold_w voor deze uitgebreide review!

Deze review neemt precies op de goede punten mijn twijfels weg m.b.t. mijn genomen beslissing om over te stappen naar KPN glasvezel.

Ik was vooral erg huiverig over de beeldkwaliteit waarover je inderdaad veel (oude) negatieve berichten leest, maar dat zit dus wel goed. Ik ben benieuwd!

M.b.t. draadloze TV: als ik het goed begrijp, hoef je dus geen draadloze verbindingsset te gebruiken, maar kun je ook gewoon powerline adapters gebruiken? Welk merk gebruik jij?

Reputatie 1
Badge
Hoi Arnold 

Altijd screenshot maken ;-) 

Reputatie 1
Badge
Hoi Burhan.

Dat schokken en wegvallen komt door gebrek aan snelhied lokaal op je eigen netwerk ( netwerk via het stopcontat) dit is niet het probleem waar over geklaagt word.

ik heb al een keer een hele uitgebreide post geplaatst over dit onderwerp en ik krijg zit al meer dan 6 maanden te wachten op antwoord.

Het KPN WBA HD beeld is gewoon heel wollig mist gewoon veel detail tegen over WGDO HD beeld.

Reputatie 1
Badge
Beste HJ 

Het is schande dat je bij KPN moet betalen voor de Decoder KPN heeft TV juist Beveiligt zo dat je geen eigen appartuur kan gebruiken je word dus verplicht gebruik te maken van hun setupbox. Het is dus onderdeel van hun TV product en zou dus kosteloos moeten zijn ook wil je er 10 gebruiken (groothuis 10 TV's) 

je inversteerd voor duizenden Euro's in een TV en Geluid set en dan kan je er niet eens optimaal gebruik van maken omdat er een slechte goedkopen setupbox tussen zit. voor geluid en Beeld is de decoder het belangrijkste onderdeel. 

Reageer