Beantwoord

Niet volledige programma in opname

  • 5 January 2020
  • 1 reactie
  • 53 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Oudjaarsnacht avond en nieuwjaarsochtend werden er diverse leuke concerten uitgezonden. Dus ik dacht die neem ik op.

Ik wou vanochtend het concert van Queen wat werd uigezonden op RTL7 terugkijken. En tot mijn verbazing zag ik dat het begin er niet op stond. Vroeger stelden mijn ouders de videorecorder al tien minuten vroeger en de eindtijd al een kartier later in zodat ze zeker wisten dat alles erop stond. Dit zou nu toch wel automatisch gebeuren denk ik als ik een opname inplan. Maar schijnbaar is dit nog steeds niet mogelijk als de gids teveel afwijkt van de daadwerkelijke uitzendtijd. 

Ervoor zat U2 live in Berlin. Die had ik ook opgenomen. En daar staat dus wel het begin van Queen bij op. De opname van Queen zelf begint pas als het eerste nummer bijna is afgelopen. 

Ik had bij thuiskomst ook al geconstateerd dat de 0900 reclames bezig waren terwijl volgens de EPG we halverwege het concert van Aerosmith waren.

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 January 2020, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @D.Prins, ik begrijp dat je verschillende opnames van concerten hebt gemaakt op oudejaarsavond, maar dat ze niet allemaal volledig waren. Je wilt natuurlijk geen concert zonder begin of eind bekijken. Goed dat je het aankaart!

Wat fijn dat je het begin van het concert van Queen niet gemist hebt, doordat je het voorgaande concert ook opgenomen hebt. Dat is natuurlijk niet de oplossing, maar ik ben blij dat je hierdoor niets gemist hebt. Ik geef graag eerst iets meer uitleg over hoe de opnames worden ingepland en hoe het werkt.

De leverancier van de tv-gids zorgt ervoor dat de gids gemaakt wordt en dat wij deze aangeleverd krijgen. Hiermee vullen wij de programmagids die je in het menu ziet. Zo gauw je een opname inplant, wordt het tijdsblok van het programma gebruikt dat in de gids staat. Het systeem dat de opnames maakt, zorgt er automatisch voor dat er vóór en na het programma extra tijd ingepland wordt, iets meer dan 5 minuten. Dat lijkt een beetje op wat jij beschrijft; dat je ouders vroeger extra tijd inplanden op de videorecorder :slight_smile:

Het gebeurt echter wel eens dat een programma uitloopt. Als dat bij een concert gebeurt, is dat al snel meer tijd dan dat het systeem automatisch extra pakt in de opname. Hierdoor schuiven alle programma's een stukje op, waardoor de gids niet meer klopt. Zodoende kan het gebeuren dat je een deel van een opgenomen programma mist.

Wijzigingen die vooraf doorgegeven worden, ontvangen we van de leverancier en passen we dan aan in de gids. Het is meestal pas achteraf merkbaar dat een programma uitgelopen is, waardoor de gids hier niet meer op kan worden aangepast. Daarom heb ik een paar adviezen: 

  • Meestal gaan opnames gewoon goed. Als je echt niets van een programma, zoals in dit geval een concert, wilt missen, dan kan het slim zijn om ook het voorgaande programma op te nemen.
  • Mocht je merken dat er structureel iets niet goed gaat met de gids van een bepaald programma, laat het ons dan weten. Dit kunnen wij aankaarten bij de leverancier, met het verzoek om dit na te kijken en aan te passen.
     

 Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt en dat je hiermee uit de voeten kunt. Als je nog vragen hebt of als ik iets voor je kan doen, laat het dan vooral weten.