Beantwoord

Nieuw menu

  • 5 maart 2021
  • 14 reacties
  • 132 keer bekeken

Ik heb tot op heden nog geen nieuw menu voor itv.

Hoe is de stand van zaken

icon

Beste antwoord door Jose_ 10 maart 2021, 15:44

Goedemiddag @Abecenwalde, welkom op het forum!

Top om te zien dat @Bart_2020 jou al een stuk op weg geholpen heeft! En fijn dat je gegevens in jouw profiel zijn ingevuld. Ik ben nu gelijk even mee gaan kijken en zie al waarom je nog geen nieuw tv-menu hebt. Tot november 2020 had jij nog een Motorola ontvanger van ons. Deze ontvangers krijgen de nieuwe software (en dus het nieuwe tv-menu) niet. Hierdoor heeft jouw andere tv-ontvanger de update ook niet gekregen. Dat zal de komende weken/maanden vanzelf gebeuren! Wanneer precies kan ik helaas niet zeggen. Nog even geduld dus. :blush:

Is jouw vraag hiermee beantwoord?

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hallo @Abecenwalde ,

Welk merk en type tv ontvanger heb je ?

Heb je al eens een Frisse Start gedaan ?

Groet Bart

 

Hallo Bart,

 

Ik heb als tuner de Arris VIP2952.

Heb al meerdere keren een "schone start" uitgevoerd echter zonder resultaat.

Assistentie van de helpdesk heeft ook niet geholpen.

 

Groet Abecenwalde

Reputatie 6
Badge +8

Hallo @Abecenwalde ,

Het genoemde type ondersteund wel het “nieuwe menu”

Wat staat er nu bij menu>instellingen>info ?

HTML en NMC versie (was wat anders in het vorige menu)

Heb je vroeger een ander type TV-ontvanger gehad ?

Groet Bart
 

Hallo Bart,

Gekeken bij instellingen en info.

Geen HTML en NMC versie gevonden

Softwareversie is 7.7.89_103

 

Groet Abecenwalde

Reputatie 6
Badge +8

Hallo @Abecenwalde ,

Ja dat is de oude versie, maar dat had je zelf ook al in de gaten. Vandaar mijn vraag “Heb je vroeger een ander type TV-ontvanger gehad ?”

Misschien zit er administratief niet goed. Dat kan een moderator nakijken als je forumprofiel is ingevuld. Je gegevens al ingevuld in je profiel op het forum?

 

Via het menu is al geprobeerd, het kan ook zonder.

Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

 

Groet Bart

 

Beste Bart,

 

Ik heb in het verleden een andere ontvanger gehad.

 

Verder op de door jou gestuurde procedure de software verwijderd.

 

Resultaat: nog steeds softwareversie:7.7.89_103

 

Groet Abecenwalde

Reputatie 6
Badge +8

Hallo @Abecenwalde ,

Misschien zit er administratief iets niet goed. Dat kan een moderator nakijken als je forumprofiel is ingevuld. Heb je gegevens al ingevuld in je profiel op het forum?

Het duurt enige tijd voor reactie wegens drukte.

Groet Bart

 

 

Beste Bart,

 

Rofiel is ingevuld.

 

Dus nu afwachten maar

 

Groet Abecenwalde

Reputatie 6
Badge +9

Goedemiddag @Abecenwalde, welkom op het forum!

Top om te zien dat @Bart_2020 jou al een stuk op weg geholpen heeft! En fijn dat je gegevens in jouw profiel zijn ingevuld. Ik ben nu gelijk even mee gaan kijken en zie al waarom je nog geen nieuw tv-menu hebt. Tot november 2020 had jij nog een Motorola ontvanger van ons. Deze ontvangers krijgen de nieuwe software (en dus het nieuwe tv-menu) niet. Hierdoor heeft jouw andere tv-ontvanger de update ook niet gekregen. Dat zal de komende weken/maanden vanzelf gebeuren! Wanneer precies kan ik helaas niet zeggen. Nog even geduld dus. :blush:

Is jouw vraag hiermee beantwoord?

Reputatie 7
Badge +14

Maar een VIP1853 of ouder mag hij toch gratis omruilen?

Dan is het probleem meteen opgelost.

Zie ook hier.

Reputatie 6
Badge +8

Hallo @joop2011 ,

Het gaat hier om een Arris VIP2952. 

Groet Bart

Allen,

 

Bedankt voor het meekijken en meedenken.

Ik begrijp dat het vanzelf goed moet komen of ik het daarmee een ben is een tweede.

 

Groet Abecenwalde

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @joop2011 ,

Het gaat hier om een Arris VIP2952. 

Groet Bart

 

Ik reageerde op de opmerking van Jose (moderator).

Tot November had hij nog een Moterola.

Deze moet of vervangen worden of uit systeem gehaald worden.

Dat is ook de oorzaak dat de VIP2952 geen update kan krijgen. 

Reputatie 6
Badge +9

@joop2011 Tot november 2020 had @Abecenwalde inderdaad nog een Motorola ontvanger. Deze is toen vervangen voor een nieuwere versie en de Motorola staat dus niet meer actief. Hierdoor is de update naar het nieuwe tv-menu alleen niet op de (nieuwere) ontvangers geïnstalleerd. Dat zal over een tijdje alsnog vanzelf gebeuren. :blush:

Reageer