Nieuw: Opnames terugkijken via iTVOnline

Reputatie 6
Badge +9
Vanaf 28 oktober kunt u opgenomen programma's, series of films ook via iTV Online bekijken. Wanneer u met WiFi of netwerkkabel via uw Experia Box verbonden bent met internet en u hebt Interactieve TV, dan kunt u via uw tablet, mobiel, Xbox, PC of laptop met iTV Online opgenomen programma's bekijken. 

Zijn alle gemaakte opnames te bekijken via iTV Online?
Programma's en series die u vanaf 28 oktober opneemt, kunt u naast de tv-ontvanger van uw TV ook via uw tablet, mobiel, Xbox, PC of laptop met iTV Online bekijken. De enige vereiste is dat de zender binnen uw zenderpakket valt. Alle zenders binnen uw zenderpakket zijn dus via iTV Online te bekijken.

Let op!
Is een opname niet via iTV Online te bekijken, dan is de reden hiervan dat de eigenaar van het programma geen toestemming heeft gegeven om het opgenomen programma via iTV Online af te spelen.

Hoe lang zijn de opnames beschikbaar op iTV Online?
De opgennomen programma's blijven voor zowel de tv-ontvanger als voor iTV Online 1 jaar beschikbaar.

Gaat mijn opname verbruik hierdoor 2x zo hard?
Nee, het programma wordt 1 keer opgenomen. U kunt de opgenomen programma's naast de tv-ontvanger van uw TV ook via uw tablet, mobiel, Xbox, PC of laptop met iTV Online bekijken.  

Moet ik mijn bestaande (serie) opnames opnieuw instellen?
Nee, geplande (serie) opnames hoeven niet opnieuw te worden ingesteld om ze te kunnen bekijken op iTV Online.

Opmerking:
Hebt u vóór 28 oktober een serie opgenomen, dan zijn deze opnames alleen via de tv-ontvanger te bekijken.

Kan ik mijn eerder gemaakte opnames ook bekijken op iTV Online?
Nee, u kunt programma's zoals films of series die na 28 oktober zijn opgenomen via iTV Omline bekijken. Opnames die voor 28 oktober zijn gemaakt, kunnen alleen via uw tv-ontvanger afgespeeld worden.

Zijn de opnames op alle apparaten met iTV Online te bekijken?
Ja, de opnames zijn alle apparaten waarop iTV Online beschikbaar is te bekijken. Dus voor de Xbox 360, Windows 8 tablets, PCs, iOS-, Android- smartphones en tablets en op www.itvonline.nl.

Opnames bekijken kunt u:
  • Vanaf 28 oktober via de Xbox 360 en tablets en smartphones met Windows 8
  • Vanaf 29 oktober via tablets en smartphones met Android   
  • Vanaf 5 november via tablets en smartphones met iOS
  • Vanaf 12 november via PC en laptops
Kan ik de opnames ook buitenshuis bekijken?

Nee, u moet verbonden zijn met uw thuisnetwerk om een opname via iTV Online te bekijken.

Kan ik ook opnames hervatten?
Ja, u kunt een opname hervatten. U kunt bijvoorbeeld een deel van de opname via uw tv-ontvanger bekijken en de rest van de opname via de tablet of smartphone verder kijken. Er is een tijdsverschil tussen de 15 en 30 seconden tussen de opname via uw tv-ontvanger en via iTV Online.

Voor meer info:
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/16914

11 reacties

Reputatie 7

ITVkijker schreef:

• Vanaf 28 oktober via de Xbox 360 en tablets en smartphones met Windows 8

Alleen zo jammer dat er nog geen iTV Online app beschikbaar is voor smartphones met Windows (Phone) 8.

Reputatie 6
Badge +9
De iOS app is vandaag uit. De nieuwe app (4.0.0) geïnstalleerd op mijn iPad Air. Programma's opnemen en terugkijken werkt helemaal niet lekker.

-Als ik bijvoorbeeld het RTL Nieuws halverwege nu ga opnemen. En de opname ga terugkijken, krijg ik gewoon live TV te zien.

-Als ik dan de opname naar voren spoel, dan werkt de opname deels. Maar dan krijg ik het programma wat 5 minuten geleden voor, het RTL Nieuws nog zat te zien. Terwel ik dit helemaal niet opgenomen heb en wil. Het lijkt nu wel heel veel op: Begin Gemist.

-Ik kan niks vooruit spoelen. Dan herhaalt de video zich gewoon. Met het programma wat 5 minuten er nog voor zat.

-Als ik nu met mijn TV-ontvanger gewoon halverwege iets opneem en terugkijk: krijg ik toch ook geen programma er nog vóór te zien? Waar ik niet omgevraagd heb....

Met de nieuwe app, kan ik nog steeds geen opnames stopzetten en annuleren. Alleen maar verwijderen, als hij al aan het opnemen is. Voor het zelfde geldt ik wil alleen maar één specifiek stukje opnemen en dan weer stoppen. Dit is er nu niet bij. Dit kon ook al niet met iTVonline op een PC.

Ik heb mijn computer bovenstaan en als ik nu dus een opname wil stoppen. Heb ik twee keuzes:

-Wachten tot de opname gestopt is

-Of weer naar beneden lopen en het via de ontvanger te doen. 

Ook zit er nog steeds veel vertraging tussen het Live Beeld op de app en kijken via de TV-ontvanger. Nu 57 seconden. Oude situatie 1 minuut 30, dacht ik???? Kan die 57 seconden niet nóg lager worden teruggeschroefd?

Als ik bijvoorbeeld een illegale voetbalstream erbij pak, is die vertraging is stukken minder. Dan wanneer ik via FOX Sports kijk op de iTVonline app. Die vertraging blijft irritant. Zeker met het Journaal dat later wordt ingestart of bijvoorbeeld met sportwedstrijden waarin gescoord wordt.  

Deze feedback heb ik doorgestuurd naar KPN-medewerker: Joran. Hopelijk wordt het snel opgepakt.  

Reputatie 7
Opmerkelijk dat ze voor iOS versienummer 4.0.0 hebben gebruikt. Voor zowel Windows 8.1/RT 8.1 als Android is het al 4.0.1.

Reputatie 7
Tja, versie 4.0.0 voor Android was foutief ondertekend en kon daardoor op vele devices niet geïnstalleerd worden.

Versie 4.0.1 heeft op vele devices de iTV helaas op zwart gezet.

Daarnaast is versie 4.0.1 beduidend instabieler dan versie 3.1.4 die hiervoor in gebruik was.

Crashes bij het gebruik van de gids, crashes bij het terugkijken van opnames.

Al met al heeft KPN behoorlijk wat steekjes laten van bij deze update.

Elke zichzelf respecterende organisatie zal er voor zorgen dat dergelijke problemen zo snel mogelijk verholpen worden, desnoods door de oude versie weer beschikbaar te stellen.

Helaas geldt dat dus blijkbaar niet voor KPN.

Vraag is nu:

Respecteert KPN zichzelf niet, weet KPN niet van de rampzalige update, of denkt KPN: Het werkt op onze apparaten en dat het bij de klant niet werkt is niet interessant.

Back on topic:

Alleen SD opnames zijn terug te kijken via de app.

Je komt dus bedrogen uit als je bijvoorbeeld een programma van NPO 1 HD hebt opgenomen en deze op jouw tablet wil bekijken.

Reputatie 4
Badge +5
Vandaag de update voor iOS binnen gekregen. Dus gelijk proberen of ik opnames kon terug kijken op iPhone of iPad. Niet dus.. Ik kijk vrijwel alleen HD en neem natuurlijk ook HD op. Kwam er dus ook achter dat het dan niet werkt. Ik ga er maar van uit dat dit heel snel opgelost wordt. Wie bedenkt zoiets? Dat ik een HD-opname alleen in SD-kwaliteit kan terugzien op tablet of smartphone zou nog te verdedigen zijn. Maar als het helemaal niet werkt, heeft deze functionaliteit voor mij geen toegevoegde waarde. Moet ik dan alles twee keer laten opnemen? Één keer in HD- kwaliteit (bijv. 701) en één keer in SD-kwaliteit? 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Aha, dus daarom kon ik veel opnames niet zien, ik neem alles op van de HD zenders. Alleen BBC opnames waren te zien.

Dat is dan nog een bugje die moet worden opgelost!

Reputatie 6
Badge +9
@Giant2000: Alleen opgenomen opnames vanaf 5 november in SD kun je bekijken. Alles vóór 5 november gaat niet werken. Ongeacht SD of HD. Ik praat nu over iOS. Android is 28 oktober.

Ik ben het met Jan eens. Ik kijk allang geen SD meer. Voor het zelfde geldt kijk ik nu de opname terug en wil ik verder kijken op de TV-ontvanger krijg ik dat lelijke SD nog voorgeschoteld. Zo kun je de situatie ook omdraaien KPN.

Reputatie 7

ITVkijker schreef:
 Android is 28 oktober.

Euh, 29 oktober staat hierboven, Windows was 28 oktober en dat klopt want ik kon ook BBC (niet-HD) opnames van vorige week zien.

Reputatie 2
Badge
Hoi KPN,

Wordt er nog aan gewerkt dat je de opgenomen HD zenders ook terug kunt kijken. Dit is echt een groot gemis.

We kijken alles thuis via HD, en nemen ook deze kanalen op.

Om toch altijd de programma's via opname terug te kijken moeten wij nu dubbel gaan opnemen, ook de SD kanalen.

Hopelijk komt hier snel een oplossing voor!

Graag even jullie reactie

Gr.

Reputatie 7
Badge +26
We werken er aan om opnames in HD ook te laten werken op de apps. Op dit moment kan ik nog geen indicatie geven wanneer we deze functionaliteit verwachten.

Joran
Reputatie 7
Och, door de toegenomen onbetrouwbaarheid van het serieopnemen moet ik helaas "belangrijke" opnames weer handmatig gaan inplannen. Dat doe ik dan maar van de SD-zenders, kan ik ze ook nog via de app terugkijken :manindifferent:.

Reageer