Nieuwbouwwoning met alleen ziggo aansluiting

• 17 december 2014
  • 3 reacties
  • 3660 keer bekeken

Goedendag,

ik woon nu sinds een dik jaar in mijn nieuwbouwwoning.

In de meterkast zit alleen een aansluiting voor Ziggo. Nu wil ik graag naar Kpn, heb net gesproken met een telefoniste maar die vertelde mij dat het een lastig en duur verhaal is om een kpn aansluiting in mijn meterkast te krijgen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Of is hier geen oplossing voor en ben ik genoodzaakt om bij het te slechte en te dure ziggo te blijven?

3 reacties

Reputatie 7
Ik blijf het raar vinden dat er met nieuwbouw en renovatie geen 'ruimte' meer is voor een aansluitpunt van kpn.

Toen ik in februari in mijn gerenoveerde huurwoning kwam was kpn daar ook 'verdwenen'. Commentaar van de woningbouw:"ja, dat klopt. Alleen de kabelaansluiting zit bij ons in het bestek".

Ik snap niet dat kpn er genoegen mee neemt, vooral zeker m.b.t. nieuwbouw.

Reputatie 7
Badge +16
Een van onze ambassadeurs heeft dit ook gemeld een tijdje geleden. Hij was zo slim om zonder meerkosten wel een KPN aansluiting te laten aanleggen bij de nieuwbouw. Het voelt bij mij alsof kabelmaatschappijen een monopolipositie hebben en een zekere zin is het concurrentievervalsend.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Jurrian,

Als je via de postcodecheck op de website een pakket kunt aanvragen dragen wij de kosten voor de aanleg van de invoerkabel. Zie ook deze pagina. Ik kijk dit ook graag voor je na, kun je daarvoor je postcode en huisnummer in een privébericht sturen?

Joran

Reageer