Beantwoord

Nieuwe 4K Interactieve tv ontvanger

  • 8 October 2019
  • 35 reacties
  • 1922 keer bekeken

Reputatie 1
L.s,

Hoe kan ik in aanmerking komen voor een nieuwe tv-ontvanger met bluetooth afstandsbediening ?

Met vriendelijke groet,

Alex van Druten
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 9 October 2019, 13:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @AlexVanDruten82

Je kunt er niet zomaar daarvoor in aanmerking komen. Heb je bij KPN een 4K abonnement? Zo niet, dan gaat dit niet lukken. Heb je wel een 4K abonnement, dan kom je niet zomaar aan een nieuwe 4K ontvanger. Doet jou andere 4K ontvanger het goed? Dan krijg je geen nieuwe.
Reputatie 7
Badge +24
Als je nieuwe klant bent wel. Als je nu al een 4K ontvanger hebt, dan word die niet omgeruild. Dat doet KPN niet. Je bent de 3de vandaag al die er naar vraagt.
Reputatie 7
Badge +22
Als je nieuwe klant bent wel. Als je nu al een 4K ontvanger hebt, dan word die niet omgeruild. Dat doet KPN niet. Je bent de 3de vandaag al die er naar vraagt.
@Nick83 ik denk dat we die vraag nog wel vaker krijgen. 😉
Reputatie 1
Abonnement is wel opzegbaar, dan een nieuwe afsluiten en dan kom je wel in aanmerking........
De nieuwe zte heeft geen of nog geen bluetooth bediening en ik las dat er nu nog weer een ander merk bij is gekomen. Daarvan is het mij onbekend of deze wel bluetooth bediening heeft.

Of je op die manier een ontvanger met bluetooth bediening krijgt is maar de vraag.
Reputatie 7
Badge +25
Hi Alex en de rest. Ik wil graag wat duidelijkheid scheppen over deze vragen.

De nieuwe Arris tv-ontvangers die 4K ondersteunen, worden geleverd bij nieuwe klanten. We ruilen de huidige tv-ontvangers (2260 of 2952) niet om voor de nieuwe tv-ontvangers, en zullen de huidige tv-ontvangers nog steeds blijven ondersteunen en verbeteren. Indien er een defect is aan je huidige tv-ontvanger (2260 of 2952), krijg je ook een 2260 of 2952 er weer voor terug.

Als je als bestaande klant echt zo'n nieuwe tv-ontvanger wil, dan zul je 4K moeten afnemen zodat de tv-ontvangers worden omgeruild.

Abonnement is wel opzegbaar, dan een nieuwe afsluiten en dan kom je wel in aanmerking........
Dit kan, maar is niet echt aan te raden aangezien je dan een tijd zonder diensten zit. Denk ook aan eventuele opnames/e-mailadressen/etc. wat dan komt te vervallen.

De nieuwe zte heeft geen of nog geen bluetooth bediening en ik las dat er nu nog weer een ander merk bij is gekomen. Daarvan is het mij onbekend of deze wel bluetooth bediening heeft.
Ik weet niet welke nieuwe ZTE je bedoelt.. De huidige ZTE heeft gewoon een bluetooth AB. Dat andere merk is de Arris waar we het hier over hebben. Deze heeft dus inmiddels wel een bluetooth AB (in het begin niet). Volgens mij haal je wat dingetjes door elkaar, of ik begrijp je niet goed...

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
Reputatie 7
Badge +16
@Paul_ weet jij waarom het zo bij KPN is dat nieuwe klanten altijd direct de nieuwste spullen en voordelen krijgen en de huidige klanten het altijd met de oude spullen moeten blijven doen of maar €2,50 extra moeten betalen? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.
Heb steeds meer het idee dat KPN niet echt meer waarde hecht aan de vaste klanten. 😉
@Paul_ Ik haalde inderdaad de 2 merken door elkaar, mea culpa 😎

In het Hussel topic wordt geschreven dat het los van elkaar staat dat nieuwe klanten standaard de uhd ontvanger krijgen.

Meng je zoals ik daar in dat topic al schreef Netflix erbij met hun UHD optie wil je dit ook in UHD kunnen zien. Ik zie dan toch echt een samenhang tussen Hussel en deze actie. Als een klant ervoor kiest Netflix via KPN te bestellen en factureren, wil je wel dat ook de duurste Netflix keuze via de ontvanger werkt.


De daar uit voortvloeiende vraag.
Kom je wel of niet voor een 4k ontvanger in aanmerking als je Netflix via Hussel mee besteld, zonder de 4K optie van € 2,50 te kiezen?

Ps @ChrisWissink bij de kabelprovider was dat niet anders.
Reputatie 7
Badge +24
@Paul_ weet jij waarom het zo bij KPN is dat nieuwe klanten altijd direct de nieuwste spullen en voordelen krijgen en de huidige klanten het altijd met de oude spullen moeten blijven doen

Wat denk je dat het kost om elke 2 of 3 jaar alle apparatuur om te ruilen bij alle klanten?

@Paul_ weet jij waarom het zo bij KPN is dat nieuwe klanten altijd direct de nieuwste spullen en voordelen krijgen en de huidige klanten het altijd met de oude spullen moeten blijven doenWat denk je dat het kost om elke 2 of 3 jaar alle apparatuur om te ruilen bij alle klanten?

Nihil als ze het goed afschrijven wij de klanten betalen uiteindelijk zelf die kosten of zie ik dat verkeerd?
Reputatie 7
Badge +24


@Paul_ weet jij waarom het zo bij KPN is dat nieuwe klanten altijd direct de nieuwste spullen en voordelen krijgen en de huidige klanten het altijd met de oude spullen moeten blijven doenWat denk je dat het kost om elke 2 of 3 jaar alle apparatuur om te ruilen bij alle klanten?
Nihil als ze het goed afschrijven wij de klanten betalen uiteindelijk zelf die kosten of zie ik dat verkeerd?


Als KPN de abonementsprijzen 50 % verhoogt, dan klopt dat wel ja... 😂 maar de meeste mensen willen dat niet. Misschien moet KPN anders degene die binnen de 10 jaar een nieuwe decoder willen gewoon 250 euro laten betalen. Zou dat een goed idee zijn? 🤔
Reputatie 7
Badge +16
Wat denk je dat het kost om elke 2 of 3 jaar alle apparatuur om te ruilen bij alle klanten?

Wie heeft het hier over elke 2 of 3 jaar? Ik vind het nogal wat om vaste klanten die al de volle mep betalen, ook nog is €2,50 extra te laten betalen voor ''nieuwe'' ontvangers en niet meer dan dat. Het gaat mij er meer om dat nieuwe klanten alles gratis krijgen en de trouwe klanten er alleen maar op achteruit gaan.

De huidige Arris stamt inmiddels ook al uit 2014, trekt een hoop stroom en mogen dus niet vervangen worden voor modellen van deze tijd. 😉
@Nick83 dat is/was de Ziggo methode wil je nieuwe hardware prima dat kon je kopen. Ik ben voor er glasvezel kwam casema/Ziggo klant geweest elke stb was mijn eigendom deze moest je kopen ook de c+ modules. Met de introductie van de Ziggo spots konden we de kabelmodem dan weer niet ruilen deze waren altijd in bruikleen. Niet veel anders dan het modem/router beleid bij KPN.

@ChrisWissink die € 2,50 is ook voor de 4k/UHD content niet enkel de ontvanger.
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ weet jij waarom het zo bij KPN is dat nieuwe klanten altijd direct de nieuwste spullen en voordelen krijgen en de huidige klanten het altijd met de oude spullen moeten blijven doen of maar €2,50 extra moeten betalen? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.
Heb steeds meer het idee dat KPN niet echt meer waarde hecht aan de vaste klanten. ;)

Hoewel ik het tot op zekere hoogte wel snap vanuit jouw perspectief, is dat echt niet te doen. Wat dat betreft heeft Nick wel gelijk (ook al zou het niet per se elke 2 jaar zijn). Het antwoord is zeker niet nihil in ieder geval als je kijkt naar wat zoiets zou kosten. Ook werken de huidige tv-ontvangers nog steeds meer dan prima. Al die tv-ontvangers omruilen is net zo goed echt het tegenovergestelde van groen...
Reputatie 7
Badge +16
@ChrisWissink die € 2,50 is ook voor de 4k/UHD content niet enkel de ontvanger.
De content is volgens mij nog niet echt uitgebreid en die ene 4k zender gaat voor mij €2,50 niet verantwoorden.

Hoewel is het tot op zekere hoogte wel snap vanuit jouw perspectief, is dat echt niet te doen. Wat dat betreft heeft Nick wel gelijk (ook al zou het niet per se elke 2 jaar zijn). Het antwoord is zeker niet nihil in ieder geval als je kijkt naar wat zoiets zou kosten. Ook werken de huidige tv-ontvangers nog steeds meer dan prima. Al die tv-ontvangers omruilen is net zo goed echt het tegenovergestelde van groen...

Het vervangen is niet perse ''groen'' maar het hoge verbruik in standby neigt ook de grijze kant op te gaan.
Nu de HD ontvangers inmiddels al 10 maand geen update meer gehad hebben, zie ik ook nog niet echt in wat er met ondersteuning bedoeld wordt. Ik zie het meer als een uitgefaseerd product die nog soms een kleine bugfix krijgt. Ik zie het gebeuren dat de 4k ontvangers meer prio hebben en krijgen op termijn. 😉
Reputatie 7
Badge +25

@ChrisWissink die € 2,50 is ook voor de 4k/UHD content niet enkel de ontvanger.De content is volgens mij nog niet echt uitgebreid en die ene 4k zender gaat voor mij €2,50 niet verantwoorden.

Er zijn 3 4K-zenders en wat films in 4K... Of dat die €2,50 rechtvaardigt mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen wat mij betreft.

Het vervangen is niet perse ''groen'' maar het hoge verbruik in standby neigt ook de grijze kant op te gaan.
Dus als we de diepe slaapmodus implementeren bij de huidige ontvangers praten we nergens meer over? ;)

Nu de HD ontvangers inmiddels al 10 maand geen update meer gehad hebben, zie ik ook nog niet echt in wat er met ondersteuning bedoeld wordt. Ik zie het meer als een uitgefaseerd product die nog soms een kleine bugfix krijgt. Ik zie het gebeuren dat de 4k ontvangers meer prio hebben en krijgen op termijn. ;)
Dat jij het (nog) niet ziet, betekent niet dat het zo is... Dat jij het ziet als een uitgefaseerd product is aan jou natuurlijk, echter klopt dat niet.
Paul moet dit uiteraard zo beantwoorden hij bepaald het bedrijfs beleid niet en ik begrijp het zeker.

Het is en blijft wel heel tegenstrijdig dat prima werkende motorola's met het grootste gemak worden gewisseld zodra iemand Netflix via zijn ontvanger wil zien. Dat valt niet te rijmen nu zijn die apparaten neem ik aan wel uitgefaseerd toch is dit raar.

Ik mis nog wel een antwoord op deze vraag.

Kom je wel of niet voor een 4k ontvanger in aanmerking als je Netflix via Hussel mee besteld, zonder de 4K optie van € 2,50 te kiezen?
Reputatie 7
Badge +22
Dus als we de diepe slaapmodus implementeren bij de huidige ontvangers praten we nergens meer over? ;)
Dat klopt @Paul_ en ik denk dat er meer mensen hiermee blij zullen zijn. Jullie hebben het over groen, maar schijnbaar is wettelijk 0,3 watt toegestaan. Maar hierover weet @wjb meer info over te geven. 😉 En hopelijk wordt het nu eens toegepast in de volgende firmware of later!
Reputatie 7
Badge +25
Paul moet dit uiteraard zo beantwoorden hij bepaald het bedrijfs beleid niet en ik begrijp het zeker.

Het is en blijft wel heel tegenstrijdig dat prima werkende motorola's met het grootste gemak worden gewisseld zodra iemand Netflix via zijn ontvanger wil zien. Dat valt niet te rijmen nu zijn die apparaten neem ik aan wel uitgefaseerd toch is dit raar.

Ik mis nog wel een antwoord op deze vraag.

Ik zie in dit stuk geen vraag...

Kom je wel of niet voor een 4k ontvanger in aanmerking als je Netflix via Hussel mee besteld, zonder de 4K optie van € 2,50 te kiezen?

Of bedoel je deze vraag? Deze is al beantwoord volgens mij. Nieuwe klant krijgt de nieuwe tv-ontvanger. Huidige klant behoud de huidige. Heb je Motorola's als huidige klant? Dan kan je die ruilen via de website.


Dus als we de diepe slaapmodus implementeren bij de huidige ontvangers praten we nergens meer over? ;)Dat klopt @Paul_ en ik denk dat er meer mensen hiermee blij zullen zijn. Jullie hebben het over groen, maar schijnbaar is wettelijk 0,3 watt toegestaan. Maar hierover weet @wjb meer info over te geven. 😉 En hopelijk wordt het nu eens toegepast in de volgende firmware of later!

Ik ken natuurlijk wjb z'n verhaal en standpunt. 🤓
Reputatie 7
Ik ken natuurlijk wjb z'n verhaal en standpunt. 🤓
O ja, mijn standpunt is: Wissel de HMB2260's en VIP2952's in voor de VIP5202, te beginnen bij ondergetekende. 😉
Reputatie 7
Badge +25

Ik ken natuurlijk wjb z'n verhaal en standpunt. 🤓O ja, mijn standpunt is: Wissel de HMB2260's en VIP2952's in voor de VIP5202, te beginnen bij ondergetekende. 😉

Nice try😏
Reputatie 7
Badge +16
Er zijn 3 4K-zenders en wat films in 4K... Of dat die €2,50 rechtvaardigt mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen wat mij betreft.
Ik geef ook aan in het bericht dat het voor mij de €2,50 niet verantwoord, wat een ander daar in wil moet die inderdaad zelf bepalen.

Dus als we de diepe slaapmodus implementeren bij de huidige ontvangers praten we nergens meer over? ;)
Klopt.

Dat jij het (nog) niet ziet, betekent niet dat het zo is... Dat jij het ziet als een uitgefaseerd product is aan jou natuurlijk, echter klopt dat niet.
Als er speciale software voor de 4k ontwikkeld word en de HD dit jaar alleen wat bugfixes krijgt heb ik dat vermoeden. We zullen het zien in de toekomst 😉.
Reputatie 7
Dat jij het ziet als een uitgefaseerd product is aan jou natuurlijk, echter klopt dat niet.
Toch heb ik soms het vermoeden dat de aandacht voor bepaalde apparatuur verslapt bij KPN.
Neem nu de ZTE ZXV8001. Een 4K Ultra-HD ontvanger maar zonder YouTube app.
Tenminste ... er is wel een YouTube app maar die werkt niet en zal ook niet meer gaan werken. Zorg er dan in ieder geval voor dat die app dan in z'n geheel verwijderd wordt. Dus niet alleen door zender 201 onzichtbaar te maken, maar ook door de app uit het menu te verwijderen.
Reputatie 7
Badge +25
All right, volgens mij zijn de vragen wel beantwoord, dus markeer ik een antwoord. Mocht er toch nog wat zijn, laat het vooral weten. Een gemarkeerd antwoord betekent niet dat er meer gediscussieerd mag worden natuurlijk.

Ik ken natuurlijk wjb z'n verhaal en standpunt. 🤓O ja, mijn standpunt is: Wissel de HMB2260's en VIP2952's in voor de VIP5202, te beginnen bij ondergetekende. 😉

Nou liever niet. Want zonder display is radio luisteren zonder tv met die nieuwe dingen niet te doen, zeker niet als je per dag enkele keren van zender wisselt. Wij luisteren veel meer naar de radio dan we naar 4k-zenders zouden kijken (die zijn er nog zo goed als niet). En de komende maanden hebben wij niet eens genoeg internetsnelheid voor 4k.