Beantwoord

Nieuwe 4K TV maar geen 4K ontvanger

  • 23 November 2019
  • 10 reacties
  • 883 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

We hebben een nieuwe OLED tv maar het kon kastje is niet 4K

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 26 November 2019, 20:13

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

 

Gefeliciteerd met de nieuwe TV! Daar gaan jullie vast plezier aan beleven. 

 

KPN heeft een speciale abonnementsvorm voor de 4K zenders.  Heb jij die uitbreiding op jouw abonnement? Dan krijg je automatisch de speciale 4K-ontvanger van KPN in bruikleen. 
 

Heb je alleen de standaard HD en SD zenders in jouw pakket? Dan is de gewone ontvanger van KPN ook voldoende. 
 

Wel is het zo dat je met jouw nieuwe TV vaak al een beter beeld ervaart dan met oudere TV’s. Maar dat had je vast al opgemerkt. 

Reputatie 7
Badge +21

Met het nieuwe hussel abonnement heb je voor €2,50 extra al een 4K abonnement.
Je verliest wel de extra's zoals Spotify, maar die kun je met een gereduceerde prijs alsnog afnemen.

Om een 4k abo af te sluiten moet je lijnsnelheid wel minimaal 100 Mb/s zijn. Op deze site kun je dat controleren en ook of er wellicht verbeteringen te verw88 zijn.

De enige zenders die 4K beschikbaar zijn:
691 Xite 4K
692 Insight 4K
693 LoveNature 4K
plus nog een klein beetje on demand à € 6,00 per film per keer.

Al ‘t overige is nog HD en dan kan je juist beter de HD ontvanger gebruiken. Het opschalen doet je TV beter dan een ontvanger.

Via de Netflix app in je nieuwe televisie kun je Netflix 4K kijken (ook beperkt t.o.v. HD aanbod en het UHD abo is duurder). Aanbevolen bandbreedte 25 Mb/s. Dan moet je thuis wat marge hebben, zeg maar minimaal 30.

 

Al ‘t overige is nog HD en dan kan je juist beter de HD ontvanger gebruiken. Het opschalen doet je TV beter dan een ontvanger.

Je hoeft daarvoor niet per se een HD-ontvanger te hebben. Je kunt ook de 4k-ontvanger instellen op 1080i (de resolutie waarin de meeste zendgemachtigden hun programma's uitzenden). Dan schaalt de tv inderdaad op naar de resolutie van het scherm, maar als je dan toch een keer een 4k-programma wilt kijken kun je de ontvanger (tijdelijk) op een 4k-resolutie instellen.

Reputatie 7
Badge +21

Dat hangt van de TV af denk ik
Ik heb mijn Samsung (eerst ook mijn Philips) gewoon op UHD 50Hz staan en op alle resoluties krijg ik een perfect beeld.

Ik denk dat de Sony daar het meeste moeite mee heeft als ik dat zo lees van de reakties.
Maar die heb ik nooit gehad dus dat weet ik niet.

Reputatie 7

Dat hangt van de TV af denk ik
Ik heb mijn Samsung (eerst ook mijn Philips) gewoon op UHD 50Hz staan en op alle resoluties krijg ik een perfect beeld.

En toch denk ik dat je dan niet naar het best mogelijke beeld kijkt.

 

Ik denk dat de Sony daar het meeste moeite mee heeft als ik dat zo lees van de reakties.
Maar die heb ik nooit gehad dus dat weet ik niet.

De Sony heeft geen moeite met UHD@50 input, maar met de upscaling verzorgt door de Sony zelf is het beeld nog beter. Ik ben er van overtuigd dat ook jouw Samsung beter is in het upscalen dan de TV ontvanger van KPN.

Ik kan dat alleen maar beamen: ook mijn LG OLED 4k geeft een mooier beeld bij 1080i dan bij één van de UHD-instelllingen. Alleen als je een 4k-zender wilt bekijken heb je @UHD nodig.

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @PAH, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zoals je hierboven al kan lezen, dien je wel een abonnement met 4K af te nemen bij KPN. Zonder 4K abonnement krijg je geen 4K ontvangers en kan je dus de 4K zenders ook niet zien. Het kan zijn dat je hiervoor je pakket helemaal moet aanpassen. In dat geval is het raadzaam om even te controleren of dat het waard is, omdat je dan waarschijnlijk ook enkele voordelen verliest.

Mocht je wél een 4K abonnement hebben maar geen 4K tv-ontvanger hebben ontvangen, dan kijk ik het even voor je na. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? 

Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +21

@PAH, ik heb helaas geen reactie meer ontvangen. Kan je aangeven of ik hier nog naar moet kijken voor je?

Reageer