Beantwoord

Nieuwe afstandsbediening, geen geluid meer op Sonos

  • 4 June 2020
  • 8 reacties
  • 1466 keer bekeken

Ik heb sinds vorige week een nieuwe afstandsbediening, nu werkt het geluid op m'n sonos niet meer

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 11 June 2020, 08:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Welkom @naatbritt, excuses voor de late reactie. Heb je een Sonos systeem verbonden aan de tv? Hoe zit dat aangesloten? Heb je de afstandsbediening al opnieuw ingesteld?

Hoi, de Sonos zit verbonden met de decoder! Heb de afstandsbediening al geprobeerd opnieuw in te stellen 

De ab van KPN ondersteunt geen volumeregeling van een soundbar, wel van een tv-toestel. Het zou wel werken als de soundbar en de tv (ook) met hdmi verbonden zijn d.m.v. hdmi cec aansturing v.h. volume.

Reputatie 7
Badge +25

De ab van KPN ondersteunt geen volumeregeling van een soundbar, wel van een tv-toestel. Het zou wel werken als de soundbar en de tv (ook) met hdmi verbonden zijn d.m.v. hdmi cec aansturing v.h. volume.

Volgens mij bedoel je HDMI-ARC. Dus de soundbar op de tv aangesloten met een HDMI-kabel op de HDMI/ARC poort. Als je dan de AB afstemt op de tv en het volume kan regelen, dan verandert het volume automatisch ook van de soundbar. Zo heb ik het zelf ook aangesloten/ingesteld.

Dat gezegd hebbende. De nieuwste bluetooth AB kun je ook afstemmen op bepaalde soundbars, maar Sonos zie ik daar niet tussen staan.

  1. Zoek de snelcode voor de home cinema set of soundbar op in onderstaande lijst

     Snelcodelijst 

     Denon  1
     Harman/Kardon  2
     Marantz  3
     Philips  4
     Onkyo  5
     Panasonic  6
     Sony  7
     Yamaha  8
     Bose  9
     JBL  0
  2. Druk 3 seconden op de knop MUTE-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in. Het LED-lampje op de afstandsbediening brandt nu rood.
  3. Druk 1 keer op de knop FastForWard-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 1 keer rood.
  4. Controleer of de home cinema set of soundbar reageert op de volgende knoppen op je afstandsbediening: volume harder, volume zachter en mute.

    Let op! Het kan voorkomen dat de home cinema set of soundbar wel reageert op de volume harder en zachter knop, maar andersom reageert (dus bij volume harder gaat het geluid zachter en andersom). Test dan de volgende code door stap 2 en 3 opnieuw uit te voeren, net zolang totdat de volume harder knop ook het volume op het apparaat harder instelt.
  5. Werken de knoppen goed? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op de Home Cinema Set of soundbar.
    Werken de knoppen niet of niet goed? Test dan de volgende snelcode door nogmaals stap 3, 4 en 5 te doorlopen. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen apparatuurmerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.

Het is echt raar... als ik de afstandsbediening instel doet hij het wel met uit en aan zetten, het geluid doet het dan nog steeds niet... en even later doet de aan/ uit knop het weer niet

Ik heb een oled lg televisie en lg soundbar met arc aansluiting alleen krijg ik het niet voor mekaar om de televisie met de soundbar met de zelfde afstandbediening te bedienen.Weet iemand wat ik moet doen.Alles.geprobeerd maar het lukt niet toen ikalles had gekocht werkte alles nu was de stroom er even af hij maakt geen verbinding meer met elkaar.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een oled lg televisie en lg soundbar met arc aansluiting alleen krijg ik het niet voor mekaar om de televisie met de soundbar met de zelfde afstandbediening te bedienen.Weet iemand wat ik moet doen.Alles.geprobeerd maar het lukt niet toen ikalles had gekocht werkte alles nu was de stroom er even af hij maakt geen verbinding meer met elkaar.

 

Waarom heb je niet een eigen nieuwe topic gestart? 

Hoe is de soundbar aangesloten?

Ziet de Oled tv hem en kan je het volume met de AB van de Oled tv regelen?

Wat wil je precies? Wil je met de AB van de KPN tv decoder het volume regelen?

Welke KPN tv decoder heb je? Zover ik weet kan het alleen met de AB van de VIP5202 en niet voor alle soundbars. Als je het volume met de LG TV AB kan regelen (kan je in het menu van de TV instellen), dan kan je de AB instellen op TV van LG en kan je het volume regelen. 

Bij mijn versterker doe ik het zo als de 'koppeling’ qua bediening wegvalt.

Beide apparaten stand-by. Daarna eerst de tv aan en pas als die is opgestart de versterker. Daarna kan ik weer met de kpn ab of die van de tv zelf het volume van de versterker regelen d.m.v. HDMI-CEC.