Beantwoord

Nieuwe afstandsbediening koppelen aan Medion

  • 21 July 2020
  • 10 reacties
  • 1453 keer bekeken

Wie,o wie kan me helpen?

Heb een nieuwe afstandbediening van KPN en moet dat koppelen aan mijn tv.

Welke code moet ik gebruiken?Ik heb een Medion (merk)tv.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 6 August 2020, 13:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Wie,o wie kan me helpen?

Heb een nieuwe afstandbediening van KPN en moet dat koppelen aan mijn tv.

Welke code moet ik gebruiken?Ik heb een Medion (merk)tv.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Chellie dit is echt droevig. Kom je met een vraag die je denkt dat een KPN medewerker zou kunnen beantwoorden. Doen ze niets anders dan je vraag kopieren en in het forum plaatsen. :sob:

Hier dezelfde vraag goed behandeld door Marina (oud KPN medewerkster) en Peter.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandbediening-afstemmen-op-medion-md-31213-461940

Dit had een moderator je natuurlijk ook zelf kunnen geven of beter nog. Gewoon gevraagd naar het type Medion. 

 

Thx Corl 

Kan ík tenminste hiermee aan de slag

Wordt een uitdaging 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Chellie! Ik zie dat je al een link hebt gehad naar het juiste topic en dat je ermee aan de slag wou gaan. Is het je inmiddels gelukt?

Reputatie 7
Badge +21

@Chellie is het nog gelukt met het koppelen van je afstandsbediening via de link hierboven? Of heb je nog wat aan deze stappen?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het is gelukt. Anders weet je ons te vinden!

Sorry jongens!Ik kon niet eerder reageren.

Neen,niet gelukt.Leek ff te lukken maar na tal van pogingen heb ik de strijd gestaakt.

Susan,ik zal vandaag jou stappen volgen.

Thanks allemaal

Het topic waar Cor naar linkt geeft nog uitleg m.b.t. de vorige afst.bed. van KPN.

Voor de huidige (Tech4home, zie binnenkant klepje) is het:

Codes Medion: (geen garantie dat alle typen Medion daarmee werken):
005, 009, 239, 297, 328

Handeling:

Stappen:
1.Zoek je tv-code op in bovenstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven.Begin met de eerste code.

2.Druk 5 seconden gelijktijdig open .Het rodelampje op de afstandsbediening gaat branden.

3.Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2keer.Druk op .

4.Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op “tv aan/uit” te drukken en druk nogmaals op om de tv weer aan te zetten.
•Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 op nieuw. •Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

Thanks Peter

De link van Susan is hetzelfde als van jou.

Code 9 is gelukt(deels)

Ik kan alle knoppen bedienen nu met de KPN afstandsbediening.De tv gaat uit,maar niet aan hiermee.

Alle andere functies werken hiermee.

Wat doe ik fout?

Hmm, vreemd hoor. Aan en uit gaat met één en dezelfde IR code/frequentie.

Als dit het meeste is wat je ermee kan bereiken, dan lijkt me ermee te leven. Volume doe je nog wel eens tijdens tv kijken. Aan en uit maar één keer per avond als het goed is. :wink: .

Ik neem aan dat er ook een aan/uit knop op de TV zelf zit?

Ik vind het prima zo.

Is ermee te leven.Thanks voor alles.