Vraag

Nieuwe Arris 4K Ultra HD ontvanger

  • 13 August 2019
  • 162 reacties
  • 27719 keer bekeken

Reputatie 1
Kan iemand mij vertellen welke decoder dit is? Waar je deze bij ontvangt en of deze de oude witte 4K ontvanger vervangd?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

162 reacties

Reputatie 7
Badge +16
De reactie is al opgepakt door Tweakers zie ik nu. ;)
https://tweakers.net/nieuws/156206/kpn-test-nieuwe-compacte-4k-ontvanger-met-linux.html

Ben benieuwd wat KPN zelf gaat bevestigen. 😉
Reputatie 7
Badge +22
De reactie is al opgepakt door Tweakers zie ik nu. ;)https://tweakers.net/nieuws/156206/kpn-test-nieuwe-compacte-4k-ontvanger-met-linux.html
Ben benieuwd wat KPN zelf gaat bevestigen. ;)

Hoezo eigenlijk met Linux? Wat heeft KPN nou weer voor strategie? Android niet goed? 😉
Dat zou ik toejuichen. Immers, dan kan Google niet met mij meekijken, die weten toch al veel te veel over ieder van ons. Hoe minder Android, hoe beter. Gelukkig hebben onze tv's ook geen Android.
Is android in de basis dan niet Linux?
Reputatie 7
Android is inderdaad op Linux gebaseerd.
Ook ik juich het toe dat er geen Android TV gebruikt wordt.
Jawel, Android is Linux, maar Linux is gelukkig geen Android. Bij Linux kijkt Google niet mee.
Reputatie 7
Badge +25
Krijg nu een update dat men alweer een nieuwere versie aan het testen is met nieuwe software, een AB die wel via Bluetooth werkt en de display is terug. Maar dan alleen om de zender te laten zien. Het klokje komt niet meer terug omdat deze teveel energie verbruikte. Waarschijnlijk komt de nieuwere versie rond 20 sept uit.
Ik heb het gevoel dat hier wat "ruis op lijn" is gekomen of iets dergelijks. Er wordt, voor zover ik weet, geen andere tv-ontvanger getest met display. Er wordt, zoals veel vaker, wel nieuwe software getest. De nieuwe AB met Bluetooth komt voor de 5202 later dit jaar. Zal er ook iets anders uitzien dan de huidige IR-versie.
Reputatie 7
@Paul_ Weet jij of de normale ontvangers ook een nieuw model afstandsbediening zullen krijgen? Lijkt mij aannemelijk, dat jullie dat wel enigszins gelijk willen trekken!

Heb wel een paar mooie gezien op de website van Irdeto 😉
Er word blijkbaar klakkeloos van alles gezegd in dit artikel wordt eerst Android en later Linux genoemd.
Reputatie 7
@Galdor68 hun bron is totaaltv 🤣
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ Weet jij of de normale ontvangers ook een nieuw model afstandsbediening zullen krijgen? Lijkt mij aannemelijk, dat jullie dat wel enigszins gelijk willen trekken!
Goede vraag, maar dat weet ik niet. Vooralsnog is hier nog geen sprake van in ieder geval. Klinkt op zich wel logisch....

Heb wel een paar mooie gezien op de website van Irdeto 😉
Dat geloof ik best😋
Reputatie 7
Mooi. Geef maar door als signaal 😅
Reputatie 7
Badge +16

De reactie is al opgepakt door Tweakers zie ik nu. ;)https://tweakers.net/nieuws/156206/kpn-test-nieuwe-compacte-4k-ontvanger-met-linux.htmlBen benieuwd wat KPN zelf gaat bevestigen. ;)Hoezo eigenlijk met Linux? Wat heeft KPN nou weer voor strategie? Android niet goed? 😉

Android is overigens Linux, want het gebruikt de Linux kernel 🙂

Leuk feitje 😉

Maar KPN gebruikt hun eigen firmware die intern ontwikkeld is, ik verwacht niet dat ze hier een uitzondering maken.
Welke decoder wordt er bij een 4k internet en tv geleverd. De Arris VIP 5202 of ZTE

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Helaas de Arris VIP5202.

*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic
wjb,

Waarom helaas Is deze zoveel slechter dan als de ZTE
Reputatie 7
Waarom helaas Is deze zoveel slechter dan als de ZTE
Qua design en afstandsbediening is, mijns inziens, de Arris VIP5202 een enorme stap terug t.o.v. de ZTE ZXV8001.
Daarnaast lees ik dat het switchen van kanaal traag gaat en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Het lijkt er op dat de Arris VIP5202 onder grote tijdsdruk op de markt is gezet waardoor bepaalde zaken nog niet uitontwikkeld zijn. KPN heeft al aangegeven dat er een nieuwe afstandsbediening zal komen die gelukkig weer op basis van bluetooth zal gaan werken.
Laat ze dan a.j.b. rekening houden met design en ergonomie.
Ik heb vorige week mijn abonnement overgezet naar 4K en ontving inderdaad de Arris VIP5202. De installatie van de software duurde wel erg lang en moest net als bij veel andere gebruikers inderdaad twee keer.

Zonder instellingen te hebben gewijzigd bij beeldinstellingen is het teleurstellend, een stuk minder zelfs. Ik heb een Sony KD-49XE9005 televisie. De gezichten waren erg vaag en snelle beelden liepen niet lekker.

Na wat zoekwerk alle hulpmiddelen voor verbetering van beeld uitgeschakeld, bij mijn Sony waren dat:

  • Realiteits Creations
  • Mastered 4K
  • Willekeurige ruis
  • Digitaal ruis
  • Vloeiende gradata
Daarna de beeldinstellingen gewijzigd op de Arris naar UHD50HZ. Het beeld is nu haarscherp en de kleuren knallen eruit. Misschien wel iets te felle kleuren maar daar ga ik nog wat mee puzzelen.

Het kastje is erg snel, opnames, gids en Netflix laden sneller dan bij het HD kastje. Uiterlijk van het kastje is voor mij niet van belang het staat toch in de meterkast. Helaas door ontbreken van BT zit ik nog wel vast aan mijn IR versterker.
@Zenegroen
De TV ontvanger in de meterkast? Heb je deze middels een draadloze HDMI verbonden?
Nee de meterkast zit achter de TV. Dus was een kwestie van gaatje boren en HDMI er door.
Reputatie 7
Badge +22
Nee de meterkast zit achter de TV. Dus was een kwestie van gaatje boren en HDMI er door.
Meterkast achter de TV? 🤔 Dat heb ik nog nooit meegemaakt. 😉 Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. De meeste meterkasten zitten in de hal waar de voordeur zit. 😎 Blijkt dus dat jij hem in de huiskamer hebt.
Reputatie 7
Meterkast achter de TV? 🤔 Dat heb ik nog nooit meegemaakt. 😉 Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. De meeste meterkasten zitten in de hal waar de voordeur zit. 😎 Blijkt dus dat jij hem in de huiskamer hebt.
Op zich is dat niet zo vreemd hoor. Ook bij mij grenst de achterwand van de meterkast aan de woonkamer. De deur van de meterkast zit uiteraard wel gewoon in de hal.
Zo heb ik in de achterwand van de meterkast aan de kamerzijde een dubbele Cat6 UTP wandcontactdoos. Dat waren de makkelijkste twee van de veertien netwerkkabels die ik door mijn woning heb getrokken. 😉
Terzijde.
@Dennis Schreve in hoeveel verschillende woningen ben je al eens binnen geweest?
Heel bijzonder is het niet dat de achterwand van de meterkast aan de woonkamer grenst.
Ligt maar net aan de architect waar deze wordt ingetekent. Of links of rechts van de voordeur of meer naar het midden tegen een buitenmuur vaak onder een trap wat anders loze ruimte is. Scheelt wel per bouwstijl en bouw periode.
Reputatie 7
Badge +22
@Galdor68 ik ben in veel woningen geweest om toen bij klanten Alles-In-1 aan te sluiten. En meestal in de meterkast in de hal bij de voordeur. Maar over een meterkast onder de trap dat ben ik inderdaad wel tegen gekomen. En dan is het niet fijn om daar te werken aan de aansluiting. Maar in de huiskamer ben ik niet tegen gekomen. 😉
Reputatie 7
Badge +25
Op zich is dat niet zo vreemd hoor. Ook bij mij grenst de achterwand van de meterkast aan de woonkamer. De deur van de meterkast zit uiteraard wel gewoon in de hal.
Zo heb ik in de achterwand van de meterkast aan de kamerzijde een dubbele Cat6 UTP wandcontactdoos. Dat waren de makkelijkste twee van de veertien netwerkkabels die ik door mijn woning heb getrokken. 😉

Bij mij ook. Ik ben alleen een beetje bang dat ik één of andere kabel/leiding raak als ik door die muur ga boren. Wellicht laat dit zien hoe handig ik ben met dat soort dingen. 😬